شایعه پراکنی ممنوع

فرماندار مشهد گفت: شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرده است، دیگر طرح برخی سوالات منطقی نیست

محمد رحیم نوروزیان روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری مشهخد برگزار شد، افزود:  طراحی خطرناکی توسط دشمنان ملت ایران در انتخابات طراحی شده بود که مردم با هوشمندی ازدام های پهن شده گذشتند.

وی اضافه کرد: در مشهد برخی ازستادها همدیگر را متهم به پاره کردن بنرها می‌کردند. بعد از بررسی و پیگیری مشخص شد ازخارج کشورخط دهی صورت گرفته است و خوشبختانه  این افراد دستگیر شدند. مردم با نگاه درست وبا همکاری مسئولین توانستند در دام این گونه افراد نیفتند.

نوروزیان اضافه کرد: در این انتخابات، دو مسئله کلی در سطح کشور مطرح شد اول اینکه انتخابات با تاخیر شروع شده است و دوم اینکه تعرفه رای کم آمده است.

جای تعجب اینجا است که چگونه می‌شود نبود تعرفه برای یک کاندیدا تاثیر گذار باشد. دراین دوره 260 شعبه و یک ناحیه انتخاباتی نیز اضافه شده بود، اما متاسفانه قبل از اینکه سوالی پرسیده شود فضا سازی صورت گرفته شد.

نوروزیان بیان کرد: سیستم انتخابات به صورت آنلاین بوده است در همان اولین دقایق انتخابات سیستم‌های متصل گزارش گرفته شد و 85درصد آنلاین بوده‌اند که این آماردر صورت لزوم توسط وزارت کشور منتشر خواهد شد.

فرماندار مشهد اضافه کرد: البته مواردی بوده است که سیستم صدمه دیده و کمی زمان برده است تا رفع اشکال شود. این دوره بیشترین آموزش صورت گرفته است. اما اینکه بگویند شعبه‌ای هفت ساعت تاخیر داشته، ظلم است. افرادی که مدعی این امر هستند لطفا نام ببرند کدام شعبه؟ چرا بدون ذکر منبع مطرح و فقط شایعه پراکنی می کنند

وی افزود: سیستم انتخابات 25مرحله دارد که 23 مرحله آن سیستمی و دو مرحله آن دستی است و این زمان‌براست. در این دوره در 15 ناحیه انتخاباتی توزیع تعرفه رشد قابل توجهی به نسبت قبل داشت است0 دردوره گذشته به ازای هر شعبه ناحیه انتخاباتی بین 800 تا هزاربرگه تعرفه تعلق می‌گرفت، در این انتخابات به رقم 1500 برگه تعرفه رسید.

فرماندار مشهد با تاکید به اینکه ساعت 11 قبل ظهر شعبه با کمبود تعرفه در هیچ شعبه‌ای روبرو نبودیم افزود: در این دوره شایعات را بدون بررسی صحت آن، رسانه‌ای کردند که اقدام بسیار عجیبی بود.

در ادامه این نشست، معاون سیاسی اجتماعی فرماندارمشهد گفت: درانتخابات امسال شهر مشهد 1534 شعبه اخذ رای وجو داشت که این تعداد شعبه از بسیاری از استان‌های کشور بیشتر بوده است.

حیدر خوش نیت افزود: در انتخابات ریاست جمهوری 1,654,872 نفر و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 1426,315نفر پای صندوق ها رای  حضورداشتند که ما قدر دان همشهریان عزیزمان هستیم.

وی در توضیح همکاری ادارات مختلف، بیان کرد: شهرداری مشهد برای حمل نقل 1400 خودر در اختیار فرآیند انتخابات گذاشته بود. کمیته امحاء نیز 50هزار تبلیغات غیر مجاز را شناسایی و برخورد نمود.

آموزش پرورش با در اختیار قرار دادن 906 شعبه اخذ رای در مدارس  وهمچنین 78 درصد نیروهای اجرایی ونظارتی انتخابات را شاغلین فرهنگی برعهده داشته اندکه از همکاریشان سپاسگزاریم.لازم به ذکر است که بگویم

خوش نیت اضافه کرد: 1170 شعبه در انتخابات شوراها دایر بوده است که نسبت به انتخابات مجلس 170 شعبه ونسبت به انتخابت شوراها در دوره قبل؛ 260 شعبه افزایش داشته است. همچنین در بخش مرکزی از 109 شعبه به 232شعبه، رشد داشته‌ایم.

 

گزارشی از مهسا هاشم‌آبادی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *