وکلا گره‌گشای مردم هستند

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در دیدار با هیأت مدیره کانون وکلا با تأکید بر این نکته که قانون باید در جهت اصلاح امور اجتماعی و مشکلات مردم بکار گرفته شود گفت: نگاه به وکالت باید تلاش در جهت اجرای عدالت باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین شئون هیأت مدیره کانون وکلا، اعمال نظارت مؤثر بر عملکرد زیرمجموعه است و در این زمینه رعایت قانون، شرع مقدس و اخلاق حرفه ای باید مدنظر قرار بگیرد..

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده خاطر نشان کرد: ارجاع دادن امور به مرجع قانونی آن عین حفظ حقوق مردم و پیگیری اصولی عدالت است؛ چه آنکه در گذشته و بنا به دلایل غیرمعقول، برخی امور مربوط به سایر مراجع؛ نیز به دادگستری ها احاله می شد و طی مدت اخیر تلاش بسیار زیادی صورت گرفت تا با هدف حفظ حقوق جامعه بویژه بانوان؛ رویه های غلط گذشته اصلاح شود.

وی افزود: تمامی اقدامات در حوزه قضایی باید با هدف پیشگیری از وقوع جرایم، کاهش تخلفات، مدیریت ورود پرونده ها و کاهش موجودی پرونده ها در کنار اجرای قاطعانه احکام ساماندهی شود و خروجی این اقدامات باید تسریع در حل مشکلات مردم باشد. عدول از اخلاق حرفه ای، شرع و قانون؛ بزرگترین خسارت برای جوامع تخصصی ما محسوب می شود. برهمین اساس مطالب تخصصی حقوقی باید در مجامع حقوقی و نه در رسانه ها مطرح شود.

وی ضمن تأکید بر لزوم تعامل بین بخشی خاطر نشان کرد: تمام تلاشها در حوزه پرونده های حقوقی و قضایی باید در جهت اصلاح ذات البین، ترویج فرهنگ پیشگیری و نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و سازش به‌ویژه در پرونده‌های خانواده معطوف شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *