ناآگاهی مردم از قانون باعث بروز جرایم در جامعه می‌شود

سید هادی شریعت یار در جلسه‌ای که با حضور «متهمین چهارشنبه آخر سال گذشته» در محل دادسرای عمومی و انقلاب  مشهد تشکیل شده بود با بیان اینکه ناآگاهی مردم از قانون باعث بروز جرایم در جامعه می‌شود گفت : هدف از برگزاری این کلاس‌های توجیهی اصلاح و تربیت متهمین چهارشنبه آخر سال و متنبه شدن آنان از رفتار‌های نابهنجار است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهددر امور پیشگیری از وقوع جرم  از طرح شناسنامه دار کردن  دستگیرشدگان به عنوان افراد پرخطر در ایام چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت :این طرح برای اولین بار  در کشور در مشهد به مرحله اجرا درآمده است.

شریعت یار از اجرای برنامه های بازدید از بیمارستان و مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در این طرح خبر داد و گفت: درطول سال و به صورت مستمرکلاس‌های توجیهی و مشاوره‌ای برای این متهمین برگزار می‌شود .

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در امور پیشگیری از وقوع جرم با تاکید بر اینکه براساس قانون حمل؛ نگهداری، خرید و فروش  مواد محترقه مجازات زندان دارد افزود: متهمین چهارشنبه آخر سال با رفتار ناهنجار و بسیار زشت و قبیح خود باعث آسیب رساندن به مردم و اموال عمومی  شده‌اند و اینکه  جهت شادی کوتاه مدت خود  باعث آسیب رساندن به دیگران و اموال عمومی شویم یک جهالت است و باید برخورد قانونی با آن صورت بگیرد.

قاضی شریعت یار یادآور شد: این افراد در سال آینده یک روز قبل از چهارشنبه پایان سال به دادسرا فراخوانده می‌شوند و تا پایان مراسم چهارشنبه پایان سال در بازداشت هستند.

وی با تاکید بر اینکه  محرومیت این افراد از شرکت در مراسم چهارشنبه پایان سال تا هنگامی است که احساس شود دیگر خطری برای امنیت جامعه و شهروندان ندارندخاطر نشان کرد: طی نظر سنجی‌های انجام شده بسیاری از همشهریان تقاضای برخورد جدی‌تر و زندانی کردن متهمین چهارشنبه اخر سال داشتند که با اجرای این طرح در برخورد با این متهمین نهایت رافت قضایی صورت گرفته است.

قاضی شریعت یار تاکید کرد: حضور در کلاس‌های توجیهی و مشاوره‌ای برای متهمین چهارشنبه آخر سال الزامی بوده و اگر کسی در این برنامه‌های توجیهی و مشاوره‌ای شرکت نکند از قالب  این طرح  خارج  محسوب شده و پرونده  ایشان جهت رسیدگی  به شعبات ارسال می‌گردد و قطعا بعد از رسیدگی بر اساس قانون  این متهمین روانه زندان می‌شوند.

 

گزارشی از محمدی

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *