شفافیت عملکرد مسئولان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می دهد

استاد دانشگاه پیام نور گناباد گفت: شفافیت و پاسخگویی مناسب مسئولان نسبت به مطالبات مردم زمینه مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می دهد.

دکتر ابوالقاسم شفیعی افزود: برای تحقق مشارکت گسترده مردم در انتخابات باید منافع مشارکت در انتخابات برای آنان تبیین شود.
وی ارتقا و بهبود شرایط را از دیگر راه های مشارکت مردم در انتخابات دانست و اظهار کرد: دولتی که با تکیه بر مشارکت آگاهانه مردم و رای اکثریت مردم انتخاب شود، مورد قبول عموم بوده و در اداره کشور موفق است و در سطح بین المللی هم قدرت چانه زنی سیاسی بهتری خواهد داشت.
وی با اشاره به برخی بداخلاقیها در تبلیغات نامزدهای انتخابات گفت: در فرهنگ انتخاباتی دچار ضعف و مشکل هستیم و افراد به جای اثبات خود و ارائه برنامه هایشان به دنبال تخریب دیگران، حاشیه و سیاه نمایی هستند.
این استاد دانشگاه افزود: ذائقه مخاطبان در حال تغییر است و حاشیه سازی و تخریب ها در کوتاه مدت مورد استقبال مردم قرار می گیرد و به جسارت تعبیر می شود و باعث به هیجان در آوردن و تهییج جامعه می گردد که اثرات منفی آن ایجاد حس بی اعتمادی، رواج بی اخلاقی در میان مردم و کاهش مشارکت آنان است.
وی تبیین شرح وظایف و اختیارات و محدودیت های رئیس جمهوری را برای آگاه سازی مردم در آستانه انتخابات ضروری دانست و اظهار کرد: با این اقدام مردم وعده های درست و غلط نامزدهای انتخاباتی را تشخیص می دهند.
وی وظیفه دانشگاه را ترسیم جامعه مبتنی بر قانون، شفاف و پاسخگو دانست و گفت: دانشگاهیان باید ویژگی های حاکم خوب برای مردم را بیان کنند تا مردم با آگاهی بهتر و مشارکت آگاهانه انتخاب صحیح داشته باشند.
وی افزود: در دانشگاه های ما گفتمان مشارکت و مباحثه نهادینه نشده است و باید فضای مشارکت در دانشگاه ها را بازتولید کنیم تا از این فضا انسان های مطالبه گر و مشارکت جو برخیزند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری همزمان با سراسر کشور در 91 شعبه ثابت و سیار اخذ رای شهرستان گناباد برگزار می شود.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *