رشد 100درصدی حقوق معلمان در این دولت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: حقوق معلمان در این دولت، بیش از 100درصد و بودجه نظام تعلیم و تربیت نیز 100درصد افزایش یافته است.
سید جواد حسینی در مراسم تقدیر از معلمان با اشاره به محدودیت و مشکلات پیش روی دولت تدبیر و امید، افزود:

در دولت تدبیر و امید علی‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات مالی، خدمات ارائه شده به معلمان نسبتا قابل قبول بوده و حقوق آن‌ها از میانگین یک میلیون و 150 هزار تومان به دو میلیون و 650 هزار تومان و 150درصد رشد بدون اینکه تورم با این رشد شکل بگیرد، افزایش یافته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای اولین بار در کشور پرده اول رتبه بندی نظام معلمان اجرا شده، حقوق بازنشستگان به صورت یکجا و در کمتر از یکسال پرداخت می‌شود، نظام مشارکت و ساماندهی نیروی انسانی شکل گرفته و بودجه نظام تعلیم و تربیت 100درصد افزایش یافته است.
حسینی گفت: سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه کل کشور در سه سال دولت یازدهم از 9.1 به 11.5درصد ارتقاء یافته است. اینها گام‌های بزرگی است ولی باید گام‌های بزرگتری برای ارتقاء رشد، توسعه و سلامت جامعه در این زمینه برداشته شود.
وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ای رشد و توسعه یافته داشته باشیم باید کاری کنیم که آموزش و پرورش به قلب تپنده جامعه تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مدارس را جعبه سیاه جامعه و کانون تحولات دانست و اظهار کرد: امروز جامعه ما نتیجه دیروز مدارس و فردای جامعه نتیجه امروز مدارس است.
وی ادامه داد: اگر میخواهیم دیوار جامعه را بلند کرده، حد آن را وسعت بخشیده و حرارت آن را افزون کنیم، باید دیوار و منزلت معلمان خویش را افزون کنیم آنگاه رشد و توسعه را به تماشا خواهیم نشست.
حسینی در خصوص حرفه معلمی‌از نگاه دینی و قرآنی عنوان کرد: در قرآن سه گروه جهادگران و ایثارگران، متقیان، صاحبان علم و اندیشه بر دیگران برتری دارند، که معتقدیم معلمان این سه ویژگی را دارا هستند.
معاون استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از 50درصد رزمندگان دفاع مقدس را معلمان و فرهنگیان تشکیل می‌دهند و امروز با خوشحالی اعلام می‌کنیم که خانواده‌ای 12 هزار نفری از ایثارگران در آموزش و پرورش حضور دارند.
حسینی تصریح کرد: سه ملاک ذکر شده برتری انسان‌ها در معلمان جمع است و این افراد از این منظر پرچم دار انسانیت، راه رشد، شکوفایی، جهاد و ایثار هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *