موضعم در قبال معلمان شفاف است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: چندی قبل در نماز جمعه مطالبی در مورد پدافند و آفند فرهنگی بیان کردم که بعضی افراد برای مطامع سیاسی سخنانم را تقطیع وطوری وانمود کردند که من به قشر فرهنگی جامعه توهین کرده‌ام.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در جمع تعدادی از معلمان و فرهنگیان استان افزود: من 55 سال معلم بوده‌ام و موضعم در قبال معلمان روشن و شفاف است .
وی با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی باید براندازی و در مقابل آن تقید فرهنگی ایجاد شود توضیح داد: موضوع سخن من به مسائل فرهنگی، اخلاقی، رفتاری، اجتماعی و فرهنگی جامعه مربوط بوده که عده‌ای از مطامع پرستان سیاسی به دنبال آسیب به این قشر بودند که رفتارشان از آدم کشی و قتل عام بدتر بود.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه معلمان پاسدار شخصیت معلم هستند، ابراز کرد: معلمان باید با قدرت مداری و فرهیختگی که دارند وارد عرصه شوند و اجازه بهره برداری سیاسی به افراد ناپاکی که خناس وار به این عرصه ورود پیدا کرده‌اند، را ندهند.
وی با یادآوری فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر معلمی‌شغل انبیاء است، خاطر نشان کرد: عمق فرمایش امام (ره) مورد توجه قرار نگرفته و این جمله در حد شعار باقی مانده است در حالی که ارزش گذاری عظمت فعالیت معلمان همکاری آنها با پیامبر(ص) است.
آیت الله علم الهدی محور کار معلم را همانند پیامبران انسان سازی دانست و اظهار کرد: باید متوجه باشید همانطور که رسالت پیامبران محدودیت ندارد و مرز نمی‌شناسد معلمی‌نیز محدودیت بردار نیست و در زمان و مکان منحصر نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه معلمان به عنوان قشر فرهیخته و انسان ساز جامعه نباید دارای مشکلات و معوقات حقوقی باشند،‌ گفت: همان طور که یک قاضی برای یک قضاوت عادلانه باید کاملا تامین باشد برای معلمان نیز چنین امری باید رخ بدهد زیرا هیچ کسی تاثیر گذارتر از این قشر در جامعه نیست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *