تاکید رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی به تعیین مکانیزم مشخص برای برخورد با تخلفات در روز ممنوعیت تبلیغات

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مکانیزم برخورد با تخلفات انتخاباتی در روزهای ممنوعیت تبلیغات و زمان اخذ رای باید به سرعت تهیه و در اختیار فرمانداری ها و بخشداری ها قرار گیرد.

سید جواد حسینی روز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات این استان افزود: در این دوره از انتخابات فضاهای تبلیغات انتخاباتی نسبت به دوره های قبل از سلامت بیشتر برخوردار است که این امر در تعامل و همکاری ستاد های نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با مسئولان مربوطه محقق شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون 30 گروه امحا در مشهد تشکیل شده تا تخلفات تبلیغی را به صورت میدانی جمع آوری کند.
وی گفت: در برخی نقاط شهر مشهد بنرهایی از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری در مقابل ستادها پاره و تخریب شده بود که این امر تخلف است ولی ساز و کار روشن و شفاف برای برخورد با این تخلفات نداریم و این کار همچنان ادامه دارد.
حسینی افزود: علاوه بر آن ممکن است در زمان ممنوعیت تبلیغات و در روز اخذ رای عده ای لیست هایی از نامزدها را بر خلاف قانون توزیع کنند که به منظور جلوگیری از این اقدام باید راهکار خاص مشخص شود.
وی اظهار کرد: برخورد با اینگونه تخلفات انفعالی است که باید موثرتر عمل نموده و تکلیف فرمانداری ها برای برخورد با این تخلفات دقیق تر و روشن تر شود.
وی گفت: باید شناسایی این تخلفات، شیوه مستندسازی آنها، مجاری پیگیری این تخلفات و تعیین بازخوردهای آنها به ویژه در روز ممنوعیت تبلیغات و روز اخذ رای در قالب مکانیزم مشخص توسط مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری و بخش های مربوطه تعیین و به فرمانداری ها اعلام گردد.
حسینی با بیان اینکه تلاش همه، برگزاری انتخابات سالم، در فضایی امن و با مشارکت حداکثری است، افزود: هم اکنون تمام مراحل مربوط به برگزاری انتخابات در سطح بسیار خوب با مشارکت همه بخش ها و دستگاه های ذیربط برگزار شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده مشارکت مردم روند خوبی دارد بطوریکه پیش بینی می شود بیش از 65 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کنند.
وی گفت: هر چه به روز اخذ رای نزدیکتر می شویم از تعداد کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند یا برای شرکت در آن مردد هستند، کاسته می شود که بر این اساس ممکن است میزان مشارکت در انتخابات به 70 درصد نیز برسد.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *