نقدهای غیرکارشناسی در مورد سند 2030 فضاسازی ناجوانمردانه علیه دولت است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نقدهای غیرکارشناسی در باره سند 2030 فضا سازی های غیر منصفانه و ناجوانمردانه علیه آموزش و پرورش و دولت است.

علیرضا کاظمی افزود: این سند در ایران به هیچ دستگاه و سازمانی از زیرمجموعه ها ابلاغ نشده است.
وی اظهار کرد: سند 2030 یک بیانیه و یک توافق بین المللی است که امضای آن نشان می دهد کشورها در اهداف کلان اشتراک نظر دارند و یک سند تعهد آور و الزام آور برای جمهوری اسلامی نیست.
وی گفت: علاوه بر آن زمانی که در اجلاس سال 2015 در کره جنوبی این سند طرح شد، آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نظرات اصلاحی خود را به هیات رئیسه این اجلاس ارائه کرد.
کاظمی افزود: نکته مهم و اولویت این سند، ارتقای زندگی از طریق آموزش و ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای زنان است که ما نیز در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور به صورت جدب به آن پرداخته ایم.
وی اظهار کرد: تمام محتوای آموزشی در نظام آموزش و پرورش ایران از مقطع پیش دبستانی تا پایان متوسطه دوم بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین و آموزه های دینی تنظیم شده است.
وی گفت: از این رو اگر قرار باشد سند 2030 اجرا شود باید قبل از آن با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ما همسان سازی و تطبیق داده شده و بر مبنای معیارها و شاخص هایی که سند تحول بنیادین دارد اجرایی شود.
کاظمی افزود: فضا سازی هایی که امروز در مسائل جزئی این سند و برخی تحلیل هایی که بر آن انجام می شود، غیر کارشناسی است زیرا جزئیات مزبور جنبه اجرایی در این سند ندارد و آموزش و پرورش بر خلاف برخی برداشت ها، هیچ الزامی برای اجرای آنها ندارد.
وی اظهار کرد: این سند به هیچ استانی ابلاغ نشده و حتی استان ها از مفاد آن اطلاع دقیق ندارند.
وی گفت: هیچ محتوای آموزشی در وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند 2030 تنظیم نشده و فضاسازی های انجام شده علیه آموزش و پرورش غیر منصفانه است.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *