اختصاص 2هزار و 200میلیارد ریال برای مناطق حاشیه نشین

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت یازدهم امسال 2 هزار و 200 میلیارد ریال برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین در شهرهای کشور اختصاص داد.

نریمان مصطفایی روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی محلات ناکارآمد سبزوار افزود: سال گذشته نیز یک هزار و 800 میلیارد ریال برای ساماندهی محلات حاشیه نشین در کشور اختصاص یافت که زمینه برای ارائه خدمات مناسب به این محلات را فراهم کرد.
وی اظهار کرد: حدود 30 درصد جمعیت کشور در 57 هکتار از محلات نابسمان میانی، 21 هزار هکتار از عرصه‌های تاریخی و مراکز شهرها و 48 هزار هکتار از سکونت گاه‌های غیر رسمی کشور ساکن هستند.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم رویکرد ارائه خدمات به سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین را تغییر داد، گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، ردیف‌های اعتباری مناسب برای ارائه خدمات در این مناطق اختصاص داده شده است.

سبزوار پیشرو در بازآفرینی شهری
مصطفایی افزود: در چهار چوب برنامه بودجه سال 1396 تامین قیر رایگان برای آسفالت معابر محلات و سکونت گاه‌های غیر رسمی کشور نیز در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید بسیار بر ساماندهی مناطق حاشیه نشین دارند، اظهار کرد: تاکیدات معظم له سبب شد دستگاه‌های نظامی و برخی موسسات مانند بنیاد برکت حضور پر رنگ در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی بازآفرینی ملی داشته باشند.
وی گفت: سبزوار از جمله شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های بازآفرینی در کشور است و برنامه‌های اجرا شده در این شهرستان می تواند به عنوان الگو برای سایر شهرستان‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد.
اجرای 110 طرح در سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال 1393 تاکنون 110 طرح در پنج محله و بافت ناکارآمد این شهرستان اجرا شده است.
احمد برادران افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 300 میلیارد ریال هزینه شده که زمینه مناسب برای ارائه خدمات به شهروندان ساکن در این مناطق را فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: تاکنون طرح‌های مختلف از جمله توسعه خدمات زیر ساختی مانند طرح خط لوله آب و فاضلاب به مقدار 20 کیلومتر با هزینه 45 میلیارد ریال، 77 طرح اشتغال زایی با هزینه 16 میلیارد و 100 میلیون ریال، شبکه روشنایی محلات و طرح‌های احداث آتش نشانی، مدرسه، پایگاه‌های سلامت و خدمات اجتماعی در این محلات اجرا شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *