سیاه جامگان 1 ـ پرسپولیس 0؛ معجزه در ثامن

تیم فوتبال سیاه جامگان با تک گل روح الله سیف اللهی باتوجه به شکست صبا مقابل استقلال خوزستان در لیگ برتر ماندنی شد.

تک گل این بازی توسط روح الله سیف اللهی  در دقیقه 47 و روی یک ضربه کاشته تماشایی به ثمر رسید تا سیاه جامگان در دومین سال متوالی در روز آخر در لیگ باقی بماند.

سیاه جامگان مشهد – پرسپولیس تهران ساعت 18؛  ورزشگاه ثامن الائمه؛ تماشاگر: حدود ١٣ هزار نفر

داوران:محمدرضا اکبریان – سعید قاسمی – امیر مبشر – سعید رحیمی مقدم – ناظر: فریدون  اصفهانیان

 

پرسپولیس:

 

بوژیدار رادو شوویچ، محسن ربیع‌خواه، محمد امین آرام طبع(فرشاد احمدزاده 60)، حسین ماهینی، صادق محرمی، حمید رضا طاهرخانی( کمال کامیابی نیا – 46)، احسان علوان‌زاده، شهاب کرمی، سامان نریمان جهان، علی علیپور( مهدی طارمی – 46) و رضا کرملاچعب
سرمربى: برانکو ایوانکوویچ

 

سیاه جامگان:

 

مسعود همامی،محمد خانزاده، علیرضا جلیلی، عباس عسگری،رضا شربتی، مصطفی احمدی، سالار افراسیابی، حسین بادامکی( محسن آذرپاد – 68)،پیام ملکیان، روح الله سیف اللهی و گوران یرکوویچ
سرمربى: اکبر میثاقیان

 

 

شرح گل:

 

سیاه جامگان ١ پرسپولیس ٠: (دقیقه ٥١) یاه جامگان که شانس بقاى خود را در پیروزى در ٤٥ دقیقه باقیمانده مى دید، توانست روى ضربه ایستگاهى از فاصله ٣٠ مترى توسط روح الله سیف اللهى به گل برترى تا به این لحظه دست یابد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ٥: ارسال فوق العاده ى حسین بادامکى از سمت راست را یرکوویچ مى توانست در تعلل مدافعان به گل اول بازى تبدیل کند که فقط سانتى مترى براى ضربه زدن کم آورد و توپ در آستانه دروازه خالى به بیرون رفت.

دقیقه ١٣: حرکت پشت محوطه جریمه توسط رضا کرملاچعب با خطاى مدافع سیاه جامگان همراه شد تا در موقعیتى مناسب یک ضربه ایستگاهى براى سرخپوشان شکل گیرد. سامان نریمان جهان اما موفق نشد از آن سود ببرد.

دقیقه ٢٤: شوت راه دور و نه چندان قدرتمند على علیپور به راحتى در اختیار دروازه بان سیاه جامگان قرار گرفت.

دقیقه ٢٧: ارسال براى یرکوویچ اینبار با ضربه سر این مهاجم همراه شد اما موقعیت سیاه جامگان با ضربه او از بالاى دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ٤٤: ارسال از سمت چپ سیاه جامگان با ضربه سر ناقص رضا شهبازى در موقعیتى مناسب از بالاى دروازه رادوشوویچ راهى اوت شد.

دقیقه ٤٥: فرار به محوطه جریمه توسط على علیپور با چند بار تلاش براى شوت زدن و باز کردن دروازه سیاه جامگان همراه بود که پرس مدافعان و تکل موفق آنها مانع از این اتفاق شد.

دقیقه ٤٥+١: ارسال فوق العاده روح الله سیف اللهى با ضربه سر بادامکى مى توانست قفل دروازه ها را در این نیمه باز کند که با بدشانسى کاپیتان شماره هشت، ضربه اش به مدافع پرسپولیس برخورد کرد و برگشت شد.

*کمال کامیابی نیا در شش قدم بهترین فرصت براى به تساوى کشاندن بازى را داشت که ضربه او با اختلافى کم از بالاى دروازه راهى اوت شد تا فریاد شوق هواداران سیاه جامگان را به همراه داشته باشد.

*فرشاد احمدزاده در موقعیتى فوق العاده  قصد داشت با ضربه آکروباتیک دروازه سیاه جامگان را باز کند که واکنش دروازه بان مانع از این اتفاق شد.

 

بهترین بازیکن:

 

روح الله سیف اللهی را می شود ستاره اصلی تیم سیاه جامگان در بازی بقا نام گذاری کرد، بازیکنی که با یک شوت تماشایی در دقیقه 47 همه چیز را به سود تیمش تغییر داد تا سیاه جامگان در لیگ برتر ماندنی شود.

 

 

دقایق حساس:

 

* ممبینى، داور بازنشسته کشورمان پیش از شروع بازى در کنار زمین حضور یافت و با بازیکنان دو تیم و خصوصا پرسپولیسى ها دیدار کرد.

* محمد انصارى که به دلیل مصدومیت در لیست سرخپوشان قرارنگرفته بود با شروع بازى راهى جایگاه ویژه شد و مورد استقبال هواداران قرار گرفت.

* مولایى، بدنساز سابق استقلال و پرسپولیس پیش از شروع بازى با حضور در کنار زمین با بازیکنان پرسپولیس به خوش و بش پرداخت.

* در حاشیه بازى طرفداران دو تیم ضایعه درگذشت معدن چیان را تسلیت گفتند.

* در دقیقه ٢٤ طرفداران سیاه جامگان که طرفداران آنها بیشتر از پرسپولیس در این جدال است به تشویق کاپیتان ابدى سرخپوشان پرداختند.

 

منبع: ورزش سه

image_print
6 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *