سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با صبح‌امروز:

شهردار مشهد استیضاح می‌شود

قاسم شمسایی

 

با جمع بندی صورت گرفته در جلسه امروز هیأت رئیسه موضوع استیضاح شهردار در جلسه آتی شورای قطعی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با جمع بندی صورت گرفته در جلسه امروز هیأت رئیسه موضوع استیضاح شهردار در جلسه آتی شورای قطعی است.

به گزارش صبح‌امروز، موسی الرضا حاجی بگلو در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تائید موضوع استیضاح محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد اظهار داشت: استضیاح حق اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد است؛در گذشته تعدادی از اعضا تذکر و سوالی از شهردار داشتند؛ قانع نشدند و درخواست استیضاح کرده بودند ولی با توجه به ایام عزاداری بررسی این موضوع به بعد از ایام دهه اول محرم موکول شده بود.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: موضوع استیضاح به تعویق افتاده بود تا اگر امکان باشد شکل نگیرد و امضا کنندگان متقاعد بشوند تا به سوی استیضاح نروند و امروز در جلسه هئأت رئیسه شورای شهر مقرر شد تا دوشنبه در جلسه علنی استیضاح شهردار در دستور کار قرار بگیرد. وی با اشاره به گمانه زنی ها در خصوص شهردار آینده مشهد عنوان کرد: در صورتی که استیضاح شکل بگیرد و شهردار نتواند پاسخ قانع کننده ای به سوال اعضای شورای شهر بدهد آنگاه به سراغ انتخاب گزینه بهتر و مطلوب تر برای اداره مدیریت شهری خواهیم رفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: گزینه هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شوند صحیح نیست و مجددا تاکید میکنم اگر استیضاح شکل بگیرد قطعا بنا نداریم تا گزینه ای از تهران برای اداره شهرداری مشهد انتخاب کنیم.

حاجی بگلو تصریح کرد: بنا نداریم کسانی که در گذشته مدیریت کلان در کشور داشتند اما هیچ چشم داشتی به شهر آقا امام رضا نداشتند و کمکی به این شهر نکردند را جزو گزینه های شهرداری مشهد قرار دهیم.

وی ادامه داد: اگر زمانی به فرایند انتخاب شهردار جدید برسیم قطعا کارنامه افراد را در گذشته مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم آن فرد در زمان تصدی مسئولیت در نهادهای کشوری و استانی تا چه میزان نگاه به رشد و پیشرفت شهر مشهد داشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تنها کمک کردن به شهر مشهد ملاک نیست زیرا در برخی مواقع باید بررسی شود که آیا فرد در زمان تصدی مسئولیت چوب لای چرخ فعالیت ها در شهر مشهد کرده یا در مسیر توسعه گام برداشته است.

حاجی بگلو با اشاره به گزینه های احتمالی برای تصدی شهرداری مشهد بیان داشت: در صورت انجام فرایند استیضاح و شروع پروسه انتخاب شهردار جدید احتمالا دو عضو شورای شهر، دو مدیر در بدنه شهرداری و یک مدیر مشهدی خارج از بدنه شهرداری گزینه های اصلی تصدی شهرداری مشهد باشند.

image_print