تغییر کاربری غیر مجاز در نیشابور

قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در نیشابور

قلع و قمع 44 تغییر کاربری غیرمجاز در نیشابور

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور از قلع و قمع 44 مورد تغییر کاربری غیرمجاز با دستور دادستان شهرستان و با حضور نیروهای انتظامی در اراضی کشاورزی بخش مرکزی این شهرستان در روز دوشنبه 24 مهر 1402 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور، علی مبارکی معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور، با اعلام خبر قلع و قمع تغییر کاربری های غیر مجاز در بخش مرکزی این شهرستان گفت: در زمینه صیانت، حفظ و احیای حقوق عامه و پیشگیری از گسترش پدیده زمین خواری و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغی، در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، قلع و قمع 44 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در اراضی کشاورزی مجتمع نوبهار ،سلطان آباد و ده شیخ شهرستان نیشابور با هدف حفظ تامین امنیت غذایی بخش کشاورزی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این قلع و قمع‌ها شامل دیوارکشی ، بنا و استخر بوده که با انجام آن‌ها در مجموع بیش از 100 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

مبارکی از کشاورزان این شهرستان خواست ضمن اطلاع رسانی تغییر کاربری های غیر مجاز از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ ما را در حفظ و صیانت اراضی کشاورزی یاری نمایند.

شهاب جهانداری سرپرست اداره امور اراضی جهادکشاورزی نیشابور گفت : کلیه عملیات با حضور نماینده دادستان و با حضور مامورین نیروی انتظامی در محل و بدون هیچ گونه تبعات اجتماعی به پایان رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این ماموریت 35 مورد دیوار کشی به مساحت یک هزارو 385 متر مربع ، 5 باب بنا به مساحت 215 متر مربع و4 مورد استخر غیر مجاز به ابعاد 120 متر مربع قلع وقمع و به حالت اولیه اعاده شد.

وی همچنین افزود: کارشناسان این اداره به طور مستمر موضوع تغییرکاربری‌های غیر مجاز را مورد پیگیری قرار داده و نتیجه آن را به دادستانی شهرستان نیشابور گزارش می‌دهند تا ضمن ترغیب و تشویق مردم بر رعایت قوانین مملکتی، شاهد حفظ هرچه بهتر حقوق عامه و برخورد با افراد متخلف و متجاوز در حوزه اراضی کشاورزی، ملی و منابع طبیعی باشیم.

image_print