برگزاری نشست سیاستگذاری برپایی شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللیصنعت برق؛

یک گام رو به جلو

مریم اصغری
همزمان با نشست سیاستگذاری برپایی شانزدهمین دوره از نمایشگاهصنعت برق (قدرت و الکترونیک)، دبیرخانه دائمی این دوره از نمایشگاه در مشهد راه‌اندازی شد.
به گزارش روزنامه «صبح امروز» مشهد به عنوان دومین کلانشهر کشور، همواره قطب صنعتی، تجاری و اقتصادی مهمی است. در این بین در راستای توانمندی‌های موجود در حوزه تولید و توزیع برق نیز هرساله نمایشگاه بین المللی صنعت برق با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و همچنین شرکت‌ها و هیئت‌های تجاری و خارجی برگزار می‌شود که به عنوان یک رویداد صنعتی تجاری و البته یکی از بزرگترین رخدادهای صنعت برق و انرژی در شرق کشور محسوب می‌گردد. در این خصوص در نشست شورای سیاست‌گذاری این دوره از نمایشگاه که با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های سرشناس حوزه صنعت و برق استان همچون خانه صنعت معدن تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، سندیکای صنعت برق، برق مشهد، انجمن صنایع برق همگن، شرکت نیروی تولید برق خراسان، سازمان نظام مهندسی، انجمن صنفی مهندسان برق و… و همچنین جمع کثیری از فعالان بخش خصوص و صاحبان صنایع استان برگزار شد، موضوعات مهمی به نقد و بررسی گذاشته شد.
حضور چشم‌گیر شرکت‌های دانش بنیان
در این گردمان معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان توضیح داد: تشکیل دبیرخانه دائمی این نمایشگاه به منظور شناسایی مشکلات، پیگیریها، ارتباط با شرکت کنندگان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، تامین کنندگان و تجار کشورهای همجوار ایران است.
مهدی علومی اظهار داشت: وظایف این دبیرخانه تنظیم، تدوین و برنامه ریزیهای منظم برای اجرای بهتر نمایشگاه صنعف برق در سالهای آینده است.
وی با اشاره به اینکه «با حضور فعالان صنعت برق اعم از بخش خصوصی و بخش دولتی برگزار می شود» بیان کرد: طبق همفکری انجام گرفته با مسوولان نیروگاهی و سایر مسوولان صنعت برق، مقرر شد که برگزاری این نمایشگاه با توجه به مشغله مدیران در ایام اوج بار نباشد، لذا اواخر مرداد ماه و ۱۵ روز مانده به پایان اوج بار برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب شد.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به اینکه «در این نمایشگاه حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه برق بسیار چشمگیر خواهد بود» خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت شرکت‌کنندگان این نمایشگاه شامل الکترونیک و قدرت، انرژی‌های تجدیدپذیر، سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند، سیستم‌های روشنایی، حفاظت و خدمات، پیمانکاری و عملیات اجرایی، مشاوره، طراحی و تامین تجهیرات و همچنین شبکه‌های فشار ضعیف، متوسط و قوی است.
روبدادهای آموزشی در کنار پذیرش هیاتهای تجاری خارجی
همچنین مجری برگزاری نمایشگاه صنعت برق مشهد نیز گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه نشستهای متعددی با فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار و از آنان نظرخواهی شد.
جواد محبی اظهار داشت: تلاش شد تا بنیان جدیدی در صنعت برق مشهد پایه ریزی شود تا بتوان هم دبیرخانه دائمی برای آن ایجاد کرد و رویداد پررنگ تری نسبت به دوره های قبل داشته باشد.
وی بیان کرد: طی مکاتبات انجام گرفته با تشکلها، دستگاه های دولتی، نیمه دولتی و وزارتی از جمله خانه صنعت، سندیکای برق، شرکت توزیع برق، سازمان نظام مهندسی، پژهشکده نیرو، اداره کل صنعت معدن و تجارت استان و انجمن دانش بنیان مقرر شد این نمایشگاه قبل از نمایشگاه صنعت برق تهران و اصفهان برگزار شود.
محبی اضافه کرد: همچنین پذیرش هیاتهای تجاری از کشورهای قزاقستان، پاکستان و افغانستان در این نمایشگاه قطعی شده و پذیرش هیات تجاری از دو کشور عراق و گرجستان در حال انجام است، ضمن اینکه طبق برنامه ریزی انجام گرفته قرار است دو رویداد آموزشی نیز همزمان با این نمایشگاه برگزار شود.
سایر موضوعات مطروحه در نشست
همچنین در این نشست،حاضرین نقطه نظرات خود پیرامون تثبیت برگزاری نمایشگاه صنعت برق، قدرت و الکترونیک مشهد در اردیبهشت ماه سال‌های آینده و تشکیل دبیرخانه دائمی برای این نمایشگاه مطرح کردند. در ادامه نیز از انجایی که حضور مدیران ارشد صنعت برق مثمرثمر است،موضوع دعوت از شرکت‌های توزیع مطرح شد که غالبا بخش قابل توجهی از مشتریان تولیدکننگان برقی هستند که در نمایشگاه حضور خواهند داشت. در این خصوص روابط عمومی شرکت برق مشهد از دعوت مدیران40شرکت توزیع برق کشور که تامین برق شهرهای مختلف را بر عهده دارند، خبر داد.
شایان ذکر است موضوعات دیگری همچون «اهمیت استاندارد لوازم و استفاده از برق در منازل و واحدهای صنعتی»در کنار«گردآوری کتاب توانمندی‌های صنعت برق استان» نیز مطرح شد. در ادامه نیز پیشنهاد داده شد که در سال‌های آتی هزینه دریافتی بابت هرجایگاه و غرفه بر اساس خروجی و توانمندی‌های شرکت‌کننده در نظر گرفته شود وبا تولید کننده و دانش بنیان به یک شکل برخورد نگردد. همچنین از آنجائی‌که اعتبار نمایشگاه به حضور شرکت‌ها و برندهای معتبر و مطرح است،عنوان شد که انتظار می‌رود که در راستای احترام گذاشتن به برخی برندهای مطرح، برای آن‌ها جایگاه ویژه‌ای را قائل شد.
به گزارش «صبح امروز» شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، تجهیزات و صنایع وابسته در شهر مشهد از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه دائمی مشهد برگزار خواهد شد و بی شک فرصت مغتنمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها، فعالیت و نوآوری‌های آتی خود را هدایت کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *