آتبین یحیایی

توسط سرمایه گذار حوزه معادن انجام شد؛

کارخانه ۱۰ هزار تنی مس در منطقه قاین خراسان جنوبی احداث شد

کارخانه ۱۰ هزار تنی مس در منطقه قاین خراسان جنوبی احداث شد.

آبتین یحیایی، مدیرعامل شرکت گروه معادن یحیایی در مصاحبه با خبرنگار صبح امروز از احداث کارخانه ۱۰ هزار تنی مس در منطقه قاین خراسان جنوبی خبر داد.

سرمایه‌گذار حوزه معادن ضمن توضیحاتی در مورد مراحل ساخت و ظرفیت کارخانه گفت: در این کارخانه و معادن وابسته برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی پیش‌بینی شده است.

یحیایی اضافه کرد: پیش از این نیز در گروه معادن آبتین یحیایی در منطقه سنگان و بخش صنعت فولاد بیش از هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار گرفته‌ و مشغول به کار‌  می‌باشند.

به گزارش اتفاقیه به نقل از دنیای اقتصاد ،  کارآفرین حوزه معدن گفت: ما مفتخریم که علاوه بر این تعداد نیروی مستقیم، حدود ۵۰۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در این مجموعه کسب درآمد می‌کنند.

وی با یادآور شدن هدررفت سرمایه های بسیار در مسیر فعالیت های بدون مطالعه در برخی معادن عنوان کرد: اگر صرفا به دلیل داشتن سرمایه به سوی معدن کاری برویم قطعا سرمایه خود را در معرض خطر قرار داده و زمان را نیز از دست می دهیم بنابراین داشتن اطلاعات کافی برای ورود به این حوزه بسیار مهم است.

یحیایی با تاکید بر اینکه ورود به این حوزه باید بر اساس تخصص گرایی عمیق و جدی صورت بگیرد افزود: سازمان صنعت و معدن با راه اندازی دفاتر خدمات فنی تلاش دارد تا این موضوع مورد توجه قرار بگیرد اما این موضوع زمانی محقق خواهد شد که گستردگی خدمات این دفاتر از اکتشافات شروع و پس از مراحل استخراج تا بازاریابی برای فروش محصول ادامه داشته باشد.

 

یحیایی، با اشاره به ابلاغ  “طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ۴سال ” اظهار داشت: با توجه به اینکه ما همواره روزی خود را از دل همین منابع طبیعی بدست می آوریم شاید بیشتر از هر کس دیگری از اهمیت بالای آن باخبر باشیم. وقتی مادر طبیعت با مهربانی بی حدش سفره ای بی نظیر برای ما و هم وطنان ما فراهم ساخته است چطور می شود ما در مقابلش بی اهمیت باشیم. به همین دلیل یکی از مسائلی که در اولویت امور در حوزه بهره برداری انجام می‌دهیم احیای پوشش گیاهی و کاشت گونه های گیاهی خاص در منطقه است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *