به دلیل کم‌کاری در حوزه خیرین شهرساز:

شهردار مشهد از شورای شهر تذکر گرفت

علی نژاد-
سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد، از شورای شهر به دلیل کم‌کاری در حوزه جذب فعالیت “خیرین شهریار” تذکر گرفت.
به گزارش صبح امروز، حمید ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد روز گذشته در چهل و نهمین جلسه علنی این شورا، اعلام کرد: در یک سال گذشته به رغم وجود مصوبه شورا مبنی بر جذب فعالیت خیرین شهریار، اقدامی توسط شهردار انجام نشده و در این خصوص کم کاری صورت گرفته است.
بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، اگر در موضوعات مورد نیاز شهری، خیران پا پیش گذاشته و همکاری کنند، ۵۰ درصد هزینه‌ها توسط شهرداری و بقیه آن توسط خیرین پرداخت خواهد شد.
اختصاص سرویس رایگان برای دانش‌آموزان استثنائی
تصویب لایحه نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد است.
طبق این مصوبه نرخ سرویس مدارس با افزایش ضریب ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته محاسبه می‌شود و این هزینه برای دانش آموزان استثنایی نیازمند، توسط شهرداری پرداخت می شود.
براساس این مصوبه، شهرداری مشهد هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان نیازمند استثنایی را متقبل کرده است و حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به این موضوع اختصاص یافت.
همچنین شرکت‌های مجری باید خودروهای سرویس مدارس را به منظور حفظ ایمنی و کرامت دانش‌آموزان از نظر معاینه فنی و وضعیت ظاهری بررسی و کنترل کنند، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مکلف به نظارت عالی بر حسن اجرای این موضوع و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی است.
همچنین در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد برخی معابر فرعی شهر با نام شهدا مزین شد.
رسانه‌ها، هنرمندان و کارآفرینان با کمبود فضا در این شهر مواجهند
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این شهر، هنرمندان، اصحاب رسانه و کارآفرینان با کمبود فضا برای فعالیت مواجهند و ساختمانهای خالی شهرداری ارث ما نیست که در اختیار آنها نمی گذاریم.
مجید طهوریان عسکری در نطق پیش از دستور این جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: یک سال از فعالیت شورای ششم گذشته است اما در یک سال گذشته به سراغ تحقق شعارهای انتخاباتی به صورت کامل نرفته‌ایم.
او اضافه کرد: بازکردن گره از کارهای مردم باید مد نظر باشد و باید در مدیریت، بصیرت وجود داشته باشد و اخلاص در عمل و مجاهدت باقی می ماند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با آرام و آهسته حرکت کردن، مشکلات شهر و مردم را حل نمی شود و باید سریع، صریح، عالمانه و شجاع بود و مردم روحیه جهادی می خواهند و این شهر نیازمند کار جهادی و جهشی است.
طهوریان عسکری افزود: باید برای رفع کاستی ها حرکت کنیم چون فرصتها کم است و اگر مدیری در این مسیر قصد همکاری نداشته باشد باید راه را برای خدمت دیگران باز کند.
وی ادامه داد: یک سال گذشت اما آجری روی پروژه ها قرار نگرفت، داد مردم درآمده است، برای حضور پررنگ سرمایه گذار در شهر باید کار انقلابی و جهادی انجام داد، این شهر ثروتمند است اما پروژه ها بر زمین باقی مانده است، چه قدر قرار است کار مردم را عقب بیندازیم؟
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقد و امر به معروف، تلنگری برای حرکت سریع است و اقدامات خوبی در شهر صورت گرفته است اما حجم کاستی ها زیاد است و خوبیها کمرنگ دیده می‌شود و شرایط امروز شهر، کار جهادی می‌طلبد.
عسکری افزود: شهردار نیز باید نظارت بر زیر مجموعه خود را افزایش دهد و نگران حال مردم و ناراحت شدن مردم باشید.
شورا خود را ملزم به پاسخگویی و نقد سازنده خبرنگاران می داند
رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: شورای ششم همواره خود را ملزم به پاسخگویی و نقد
سازنده خبرنگاران می داند و تلاش می‌شود تعامل خود را با خبرنگاران ادامه دهد.
حسن موحدیان افزود: در شورای ششم تقوا، متانت و بردباری ملاک است و همه تابع آرای اکثریت هستیم اما در فضای مجازی گاهی روی اختلاف نظر اعضا در مصوبات مختلف مانور داده می‌شود در حالی که اختلاف و تعارض، امری طبیعی است و باید مدیریت شود.
وی ابراز امیدواری کرد که در دومین سال فعالیت شورای ششم حرکت رو به جلو برای توسعه شهر رقم زده شود

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *