برنامه استان خراسان رضوی در نهضت ملی مسکن اعلام شد

۴۰۰ هزار مسکن طی 4 سال

علی نژاد

استاندار خراسان رضوی  در جلسه قرارگاه اجرايی نهضت ملی مسكن برناه استان در نهضت ملی مسکن را ساخت 400 هزار واحد مسکونی طی 4 سال اعلام کرد.

به گزارش صبح امروز، یعقوبعلی نظری در اين خصوص  اظهار کرد: قرارگاه شهرستانی نهضت ملی مسکن به مسئوليت فرمانداران و دبیری ادارات راه و شهرسازی تشکیل شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین دستورات لازم برای شناسایی اراضی مستعد جهت طرح نهضت ملی مسکن را ارائه و مقرر شد تا دو هفته آینده اراضی مذکور شناسایی و موارد مدنظر در جلسه بعدی قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

مرحله اول 200 هزار واحد مسکونی

نظری با اشاره به اینکه هدف ۴ ساله مدیریت استان در بحث مسکن تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: لازم است این هدف در دو  برش اجرایی و در مرحله اول برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شود که در این راستا لازم است تعداد متقاضیان هر شهرستان و اراضی مورد نیاز این طرح شناسایی و در کارگروه مطرح شود كه خوشبختانه بخش زیادی از این کار انجام شده است.

اهمیت مسکن در اقتصاد و اشتغال

همچنين در اين جلسه سيدعبدالمجيد نژادصفوي مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي در تشريح وضعيت مسكن استان گفت: یکی از دغدغه های اصلی مردم و نیاز جامعه به ویژه در استان خراسان رضوی، مسکن است و این مهم از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم مورد تاکید ریاست جمهوری بوده و در اولویت برنامه های دولت قرار داشته است تا مسکن مورد نیاز مردم تولید شود.

وي به اهمیت مسکن در اقتصاد خانوار و اشتغال جامعه اشاره و بیان کرد: بیش از ۳۶ درصد از اقتصاد خانوارها، هفت درصد تولید ناخالص ملی و ۱۲ درصد اشتغال  مستقيم جامعه را بخش مسکن تشکیل می دهد.

زمین یکی از مولفه‌های قیمت مسکن

نژادصفوي یکی از مولفه های اثربخش در قیمت مسکن را زمین دانست و اظهار کرد: در صورتي كه عرضه مسکن متناسب با تقاضا برای آن شود بخشی از تورم بخش مسكن از بین خواهد رفت، افزود: هدف میان مدت استان از طرح «جهش تولید مسکن» تا سال ۱۴۰۵،  ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می باشد كه طبق برنامه حدود ۹۳ هزار واحد سهمیه استان برای سال جاری از سوي وزارت راه وشهرسازي ابلاغ شده است و حسب دستور استاندار مقرر شد در برش اول افق ۴ ساله اين طرح در مرحله اول و در برش اول براي ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسكوني برنامه ريزي و جانمايي زمين انجام خواهد شد كه  این واحدها در اشکال مختلف با مسوولیت کارگزارانی چون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انبوه سازان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و یا به صورت خودمالک ساخته می‌شود.

لزوم نگاه ویژه به خراسان رضوی در نهضت ملی مسکن

مديركل راه وشهرسازي خراسان رضوي با اشاره به اینکه هشت و نیم درصد از جمعیت کشور معادل ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی ساكن می‌باشند و ۵۰ درصد از این جمعیت در شهر مشهد مقدس ساكن می باشد، افزود: لازم است نگاه ویژه به موضوع مسکن در استان خراسان رضوی در سطح کشوري لحاظ شود.

در حاشيه اين جلسه استاندار خراسان رضوي و هيات همراه از ساختمان اداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي بازديد و در ادامه همچنين از اداره كل آزمايشگاه فني و مكانيك خاك استان كه در جوار اداره كل راه وشهرسازي استان مي باشد، بازديد و هجدهم آبان‌ماه، را كه به‌عنوان روز ملی کیفیت نام‌گذاری شده است را به كاركنان آزمايشگاه فني و مكانيك خاك استان تبريك و تهنيت گفته و از زحمات ايشان تقدير و تشكر كرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *