چه کسی صدای یتیم را می‌شنود؟

چه کسی صدای یتیم را می‌شنود؟ چه کسی ارزش واقعی فرزند یتیم را می‌داند؟ این شعاری است که موسسه خیریه فرزندان غدیر آن را سرلوحه خود می‌داند تا بتوانند گام مثبتی بردارند و ضمن کمک به جامعه، حس همدلی و همیاری را افزایش دهند. خوشبختانه به نظر می‌رسد امروزه جامعه ما نیز گام‌هایی برای رسیدن به فرهنگ ارتقای زندگی افراد جامعه بدون چشم داشت به کمک دولت را برداشته و خیریه‌ها در آن در حال شکل‌گیری و افزایش است. در همین راستا موسسه خیریه فرزندان غدیر که در سال ۱۳۳۷ توسط آقای عباس تقوی اول فرزند حاج محمود فعالیت خود را شروع کرده است و همانطور که از نامش پیداست هدف این مجموعه حمایت از کودکان یتیم و نیازمند و رساندن آنها به رشد معنوی و تحصیلی هست. این مجموعه خیرین تحصیل کرده و مهربانی دارد که علارقم فشارهای اقتصادی جامعه، همچنان بر تعهد خود پایبند هستند تا بتوانند گره گشای کودکان یتیم باشند.
آقای تقوی در ارتباط با فعالیت های این مجموعه بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، به بچه های یتیم که مورد حوادث روزگار مثل سیل، زلزله و … قرار می‌گیرند کمک کنیم. برای مثال در زلزله بم، ما تمام سعی خود را کردیم تا سریع ترین زمان ممکن به آنجا رفته و کمک هایی انجام دهیم و بچه‌های یتیم را شناسایی و بعد از تشکیل پرونده به آنها رسیدگی کردیم. در همین راستا اقدامات دیگر از جمله ساختن ساختمان در سرپل ذهاب کرمانشاه، ساخت ۱۸ پل سیار در چابهار و دادن آب شیرین به مردم انجام دادیم.
وی افزود: در قرآن کریم ۲۳ آیه در مورد فرزندان یتیم آمده است که خداوند تاکید کرده که به بچه های یتیم رسیدگی کنید. حضرت رسول نیز فرمودند: هر کس به یتیم کمک کند در کنار من جای دارد. موسسه خیریه ما تنها خیریه ایست که از زمان شروع فعالیت بدون توجه به ادیان و عقاید مردم به آنها کمک رسانی می‌کند.
آقای تقوی ضمن بیان اینکه این موسسه با حمایت های مالی مردم از اقصی نقاط دنیا، پشتیبانی می‌شود اشاره کرد: باوجود اینکه اوضاع اقتصادی همانند قبل خوب نیست خیرین ما همچنان به بچه ها رسیدگی می‌کنند و تمام تلاششان را برای رسیدگی به بچه ها انجام می‌دهند. از شهر و کشور های خارجی هم مثل عراق، عربستان، المان، اتریش نذر و نذورات و دیگر کمک های مردمی ارسال می‌شود. لازم به ذکر است هیچ یک از مسولین حقوقی دریافت نمی‌کنند و هریک از آنها نیز کمک های مالی و فکری اهدا می‌کنند و برای اطمینان بیشتر خیرین، بازدید های حضوری از رسیدگی ها نیز انجام می‌شود. لازم به ذکر است از کلیه پزشک های علوم پزشکی تشکر کنیم زیرا تا به امروز هزینه ای برای درمان و داروها دریافت نکردند.
همچنین وی اذعان کرد: خداروشکر بچه های ما موفقیت های زیادی کسب کردند، ۳۸ مدال طلا در رشته های ورزشی و همینطور تمامی بچه های ما تحصیل کرده اند، و خداروشکر با ایجاد صمیمیت خوبی که ایجاد کردیم توانستیم بچه های سالم و کاری تربیت کنیم و هرروز و هر دقیقه از روز قبل بهتر و موفق تر و درخشان تر بوده اند. همچنین تاکنون از بین ازدواج هایی که زیر نظر ما انجام شده است خداروشکر مورد طلاق و یا بیکار نداشتیم.
وی همچنین در ارتباط با خدماتی که به کودکان و خانوادشان می‌دهند خاطرنشان کرد: ۴ نوبت در سال سبد کالا( بیشتر مواد غذایی، تحصیلی، بهداشتی)، خدمات پزشکی و دارویی، پوشاک و خدمات تحصیلی به صورت ماهیانه از ۵۰ تا ۳۰۰ هزار نیز پرداخت می‌شود، سالی یکبار هم مراسم یادبود برای سالگرد کشته شده های زلزله و .. می‌گیریم. در نتیجه همه اینها این است که بچه های ما همه درس خوانده و دارای تحصیلات عالیه هستند و موفقیت های زیادی کسب کردند.
در پایان آقای تقوی اشاره کرد: موسسه ما آماده کمک رسانی و حمایت از کودکان یتیم نیازمند است. برای ما ایام محرم و صفر و.. فرقی ندارد ما باید در تمام روزها به آنها رسیدگی کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *