نایب رئیس شورای شهر کاشمر مطرح کرد:

برخی برای انتخاب شهردار به شورائیان دستور می‌دهند

نایب رئیس شورای شهر کاشمر گفت: برخی از بیرون شورا برای انتخاب شهردار به شورائیان دستور می‌دهند و اگر بخواهد این گونه پیش برود، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

باوجود اینکه ۲۳ شهریور ماه محمد صادقی به عنوان چهل و پنجمین شهردار کاشمر انتخاب و معرفی شد، اما هنوز نیامده عطای کلیدداری شهر را به لقایش بخشید و از سمت خود به دلیل اختلافاتی که از همان ابتدا در بین اعضاء شورا وجود داشت استعفا داد از این رو پس از طرح موضوع استعفاء او در جلسه‌ ۳۰ شهریور و انجام رأی‌گیری با نظر موافق ۶عضو و نظر ممتنع یک عضو دیگر با استعفاء وی موافقت شد.

متاسفانه از همان زمان تاکنون اعضاء شورای شهر کاشمر به دلیل مسائلی که بعضأ گفته می‎‌شود فشارهای جناح‎‌های سیاسی است در انتخاب گزینه مدنظرشان ناتوان مانده‎‌اند و این موجب شده شهرداری شهر ۹۵ هزار نفری کاشمر به رغم وضعیت خاصی که در سطح استان دارد توسط سرپرست اداره شود این در صورتی است که بسیاری از شوراهای شهرهای دیگر شهردار خود را انتخاب کرده‌اند.

نایب رئیس شورای شهر کاشمر در همین خصوص در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: اگر چه برخی در بیرون شورا به دنبال انتخاب شهردار با زر و زور هستند، اما اعضاء شورای کاشمر با این روش اصلا موافق نیستند.

جواد زاده‌اکبر، با اشاره به دلایل عدم انتخاب شهردار به وجود اینکه یک ماه پس از شروع به کار شورای ششم باید شهردار معرفی می‎شد، افزود: از روند فعلی انتخاب شهردار اصلا راضی نیستم و بسیار به روند فعلی معترض هستم باید در همان روزهای اول شهردار انتخاب می‎شد.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه غیر علنی برای انتخاب شهردار در شورای شهر تشکیل شده است، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌‎ایم، تصریح کرد: به صراحت اعلام می‌کنم با انتخاب شهرداری که بر اساس زر و زور و تزویر و قدرت باشد اصلا موافق نیستیم.

زاده‌اکبر مطرح کرد: اگر در انتخاب شهردار همه بخواهند دخالت داشته باشند اتفاقات خوبی نخواهد افتاد و نمی‌شود فرد توانمندی را انتخاب و معرفی نمود.

وی تصریح کرد: اگر چه منتخبان مردم باید اجازه تصمیم‌گیری داشته باشند اما افرادی در گوشه و کنار هستند که می‌گویند چه کسی شهردار باشد و چه کسی نباشد.

نایب رئیس شورای شهر کاشمر بیان کرد: به وجود اینکه مقرر بود در جلسه فوق‌العاده سوم مهرماه برای انتخاب شهردار تصمیم‌گیری شود، اما به خاطر نیامدن سه عضو شورا به جلسه باز هم به نتیجه نرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد شهردار را دستوری انتخاب کنیم نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، گفت: ما به دنبال شایسته سالاری هستیم اجازه نمی‌دهیم عده‌ای از بیرون شورا برای اعضا در انتخاب شهردار تصمیم‌گیری کنند.

زاده‌اکبر افزود: برخی در روند انتخاب شهردار برای اعضاء شورا باید و نباید تعیین می‌کنند در صورتی که باید دلیل محکمه پسندی داشته باشند که چرا فردی نباید شهردار شود و فرد دیگری می‌‎تواند.

وی اظهار کرد: اگر چه امیدواریم هر چه زودتر تکلیف شهردار کاشمر مشخص و معرفی شود اما اگر به نتیجه نرسیم بر اساس قانون ماده ۱۰ شوراها فرماندار شهرستان می‌تواند جلسه فوق العاده‌ای تشکیل و موضوع انتخاب شهردار را در دستور کار قرار دهد.

نایب رئیس شورای شهر کاشمر گفت: از کسانی که دغدغه شهر را دارند و سنگ آبادانی کاشمر را به سینه می‌زنند می‌خواهم انتخاب شهردار را به مسائل سیاسی و آینده مجلس مرتبط نکنند و گره نزنند و شهر را به ناکجا آباد نبرند، اعضاء شورا سریع‌تر انتخاب شهردار را انجام داده و به نتیجه برسانند.

وی بیان کرد: اگر چه اکنون شهرداری کاشمر سرپرست دارد، اما آن گونه که باید کارها پیش نمی‌رود، اگر شهرداری باشد که هدف مشخص داشته باشد طرح و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌تواند تعریف کند و سریع‌تر کارها پیش می‌رود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *