بانوی نخبه قرآنی در گفتگو با صبح امروز:

هر چه در زندگی دارم از برکات قرآن کریم است

مرضیه پور تیمور از استان ایلام و در رشته ترتیل قرآن کریم در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کرده و دارای ۱۱ رتبه کشوری و بیش از ۷۰ رتبه استانی است. در حاشیه این مسابقات قرآنی که در مشهد برگزار‌ می‌شود گفتگویی داشتیم با این جوان قرآن دوست.

تیموری می‌گوید: برای سومین بار است که در مسابقات مدهامتان شرکت می کنم و امسال برای اولین بار است که به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتم.

این بانوی نخبۀ قرآنی درباره مشوق اصلی خود می گوید: از سن ۱۰ سالگی با تشویق پدرم وارد این وادی نور شدم، ایشان با تلاوت های همیشگی و صوت زیبای خود در جمع خانواده مرا هم جذب قرآن نمود و انگیزه من برای رفتن به سمت تلاوت تخصصی دوچندان شد و الان ۱۷ سال است که با تلاش و علاقه در زمینه های مختلف قرآن فعالیت می کنم و در رشته های تجوید، روخوانی و صوت و لحن قرآن به فرزندان اين ديار هم تدریس می کنم.

پورتیمور در خصوص تأثیر انس با قرآن در زندگی، می گوید: در یک جمله باید بگویم هرچه دارم از برکت و دولت قرآن دارم و شاید بی انصافی باشد اگر بخواهیم برکات و آثار انس با قرآن را در شمارش محدود کنیم، چراکه یقیناً در بسیاری از مشکلات زندگی، قرآن راه گشای ما بوده در حالی که ما متوجه نبوده ایم و معمولا آرامش خاصی بعد از تلاوت و درک نکات و مفاهیم لطیف قرآن به من دست می دهد و حظّ معنوی مرا دو چندان می کند.

وی در توصیه به افرادی که قصد ورود به عرصه نورانی قرآن را دارند گفت: توصیه می کنم حتی دقیقه ای تأخیر نکنند و در هر رشته ای که علاقه مندند با بهره گیری از اساتید مجرب و پشتکار و توکل به خدا شروع کنند و از راهنمایی های مربیان و اساتید قرآنی استفاده کنند، ان شاء الله موفق خواهند شد.

پورتیمور در پاسخ به این سوال که چه راهکار هایی برای جذب و تشویق نسل نوجوان و نوجوان برای انس آنان با قرآن توصیه می کنید گفت: در وهله اول این کار باید از خانواده شروع شود و این مسئله مهم است اما کافی نیست، در ادامه که فرد وارد اجتماع می شود هم باید فضای مناسب برای انس با قرآن و فعالیت های قرآنی مهیا باشد و معلمان و مربیان و نهاد های فرهنگی رسالت مهمی در این زمینه دارند.

وی در خصوص کانون‌های فرهنگی مساجد شهر ایلام افزود: کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خدا رو شکر کلاس های قرآن بخوبی برگزار و عموم مردم می توانند در کلاس های مختلف از جمله روخوانی و روان خوانی، صوت و لحن شرکت داشته باشند و اکثر برنامه‌ها نیز به صورت دسته جمعی برگزار می شود.

گفتنی است مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی “مدهامتان” به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ۲۸ و ۲۹ مهر ماه در مشهد در حال برگزاری است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *