سخنگوی شورای شهر در نطق پیش از دستور خطاب به دولت و مجلس مطرح کرد:

مشهد، نیازمند بودجه مستقل

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: از دولت و مجلس درخواست دارم نسبت به ایجاد یک ردیف مستقل بودجه‌ای برای شهر مشهدالرضا(ع) در حجم سالانه کشور اختصاص داده شود چراکه این شهر، در سال میزبان ۳۰ میلیون زائر بین المللی و داخلی است.

به گزارش صبح امروز موسی‌الرضا حاجی‌بگلو روز گذشته در نطق پیش از دستور چهارمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: شکر خدا که دولت سیزدهم مستقر شد و کار را برای حل مشکلات کشور از خوزستان و در صبح جمعه شروع کرد؛ صبح جمعه‌هایی که بسیاری در خواب بودند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم می‌بینند که مرد میدان و عمل کیست، افزود: مجلس کابینه دولت انقلابی را همراهی و به وزرای پیشنهادی رای اعتماد داد. وزرا نیز پس از رای اعتماد بی‌وقفه به محل کار خود رفته و در راه خدمت و تلاش برای ایران قدم برداشتند تا مشکلات پیش آمده را رفع و شرایط خوبی برای مردم فراهم شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در کنار دولت و مجلس شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید به سهم خود در حل مشکلات اقدام و با همراهی، هم‌فکری و انتخاب شهرداران انقلابی جوان، زنجیره خدمت را تکمیل کنند. شورای اسلامی شهر مشهد شهرداری جوان، انقلابی و دارای برنامه برای کلان‌شهر جهان اسلام انتخاب کرد.

حاجی‌بگلو ادامه داد: از دولت و مجلس تقاضا دارم که براساس قوانین و مقررات نسبت به طرح‌های شورای عالی استان‌ها که برگرفته از قانون است، جامه عمل بپوشاند تا با طرح‌های ارائه شده بتوان خدمات شایسته‌تر و قانونمندتری را برای شهر و روستاهای کشور داشته و اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه اولین مساله تصویب و اجرای مدیریت یکپارچه‌سازی شهری است، عنوان کرد: اگر این موضوع به سرانجام رسد، در حوزه هزینه‌های شهری و روستایی کاهش چشم‌گیری و در حوزه درآمد نیز افزایش خواهیم داشت. از دولت تقاضا دارم براساس بند پنج ماده ۸۸ قانون شوراهای اسلامی کشور مبنی بر ارسال بودجه سالانه کشور قبل از تصویب در مجلس و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور، بودجه را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد. از مسئولیت دولت‌ها بازنگری و اصلاح بودجه بوده که تاکنون اجرا نشده است.

حاجی بگلو تاکید کرد: حداقل امیدواریم این کار به صورت آزمایشی در بودجه ۱۴۰۱ خراسان رضوی در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار داده شود تا خروجی آن برای دولت و مجلس مورد بازنگری قرار گیرد که در صورت موفقیت به صورت قانون برای تمام کشور اجرا شود.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری خدمات در مشهد ملی اما بودجه آن محلی است. این یک تناقض بسیار بزرگی است که باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد. از دولت و مجلس خواهش می‌کنم یک ردیف بودجه مستقل برای شهر مشهد در بودجه سالانه در نظر گرفته شود چرا که مشهد سالانه میزبان ۳۰ میلیون زائر بین‌المللی و داخلی است و ارائه خدمات به زائران و مجاوران از سوی مدیریت شهری انجام می‌شود.

حاجی‌بگلو افزود: مشهد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما بیشتر از جمعیت خود در حال خدمت‌رسانی است. من به‌ طور قطع اعلام می‌کنم که شهرداری مشهد وظیفه دیگر دستگاه‌های اجرایی شهر و حتی استان را بر عهده گرفته و هزینه می‌کند. انتظار داریم که دولت و مجلس نسبت به ایجاد ردیف مستقل بودجه برای شهر مشهد اقدام کند که حداقل با وجود این ردیف بودجه مستقل بتوانیم مشکلات حاشیه شهر را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه من به سرپرست شهرداری مشهد نسبت به پرداخت حقوق پرسنل تذکر می‌دهم، اظهار کرد: متاسفانه مشاهده شده که در بعضی از سازمان‌ و شرکت‌ها حقوق کارکنان متفاوت بوده یا پرداخت نشده است. این یک نوع بی‌عدالتی است. از سرپرست شهرداری خواهش می‌کنم که هر چه سریع‌تر نسبت به عدالت و برقراری حقوق مساوی کارکنان اقدام کند.

حاجی‌بگلو ادامه داد: در موضوع تبدیل وضعیت‌ها و وضعیت نیروهای شهرداری نیز می‌بایست عدالت و برابری حاکم باشد که متاسفانه طبق گزارشات واصله از سوی کارکنان شهرداری این موضوع مورد غفلت و بی‌عدالتی قرار گرفته است. از سرپرست شهرداری مشهد تقاضا دارم هر چه سریع‌تر نسبت به توقف تبدیل وضعیت‌ها تا مستقر شدن شهردار جدید اقدام کند.

تعرفه آرامگاه‌های خانوادگی در مشهد افزایش یافت

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، اصلاح تعرفه آرامگاه‌های خانوادگی، آلاچیقی و قبور همجوار مصوب شد اما تعرفه قبور عمومی هیچ افزایشی نداشت.

به گزارش ایرنا، لایحه اصلاح تعرفه قبور خانوادگی و اختصاصی روز گذشته در چهارمین نشست شورای اسلامی شهر مشهد بررسی و مصوب شد.

معاون شهردار مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در موضوع قبور عمومی، سازمان فردوس ها هیچ افزایش تعرفه‌ای نداشته و افزایش تعرفه مربوط به قبور خصوصی است.

مهدی یعقوبی افزود: در قبور عادی هزینه تمام شده به دلیل افزایش مصالح و غیره بیشتر از هزینه دریافتی از خانواده متوفی است اما مردم عادی در شرایطی نیستند که اکنون بتوان هزینه کفن و دفن عمومی را افزایش داد از این رو فقط تعرفه برای قبور اختصاصی و خانوادگی که افراد متول هستند، بیش از ۷۰ درصد افزایش یافت.

این لایحه با موافقت اعضای شورای شهر مشهد مصوب شد و طبق آن به شهرداری مشهد و سازمان فردوس ها اجازه داده می شود، به منظور پوشش هزینه‌های ساخت و ارایه قبور و آرامگاه‌های خانوادگی، آلاچیقی و همجوار و بهبود خدمات رسانی به شهروندان، نسبت به تعیین ردیف جدید و اصلاح تعرفه بهای برخی انواع قبور مذکور اقدام کنند.

همچنین در اصلاح مصوبه دیگر نیز مقرر شد تا هزینه کفن و دفن خدمات عمومی و اختصاصی تا سقف ۲۵ میلیون ریال به ازای هر متوفی، برای کلیه بازنشستگان و کارکنان شاغل در ساختار مصوب و اجرایی شهرداری اعم از رسمی، پیمانی، مستخدم موقت، کارگری رسمی و موقت، انجام کار معین، شرکتی تامین نیرو و فرزند تحت تکفل، همسر، پدر و مادر آنان و همچنین شخص کارگران شرکت‌های حجمی طرف قرارداد شهرداری فوت شده در حین کار و حادثه منجر به فوت، به صورت رایگان صورت پذیرد.

تذکر به سرپرست شهرداری مشهد
در پایان این جلسه ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد درخصوص توقف عملیات اجرایی پروژه های شهری و عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران و مجید طهوریان عسکری درخصوص عملکرد شهرداری مبنی بر عدم تبدیل وضعیت ایثارگران به سرپرست شهرداری مشهد تذکر دادند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *