مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مطرح کرد:

خیرین راه سازی در راه خراسان شمالی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از خیران راه ساز برای ساخت پروژه های راه سازی در این استان استقبال می کنیم.

شهامت در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: به دنبال آن هستیم تا مقداری از کمک های انجمن خیران راه ساز کشور را برای استان جذب کنیم که این کمک ها بیشتر در قالب سیمان است.

وی با اشاره به اینکه ساخت پل یکی از اولویت های این اداره کل بوده است، افزود: ۲۱ پل مهم در استان شناسایی شده اند که ۱۴ مورد تعیین تکلیف شده که از این تعداد چهار پل روند ساخت آن تکمیل و افتتاح و ۱۰ پل نیز در حال ساخت است.

شهامت ادامه داد: این اداره کل برای ساخت و تکمیل دو پل در شهرستان راز و جرگلان مشارکت خیران را داشت و دو مورد نیز برای احداث راه های روستایی داشته است که مشارکت آن ها بالای ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از پروژه های راه سازی با مشارکت و کمک بنیاد علوی در این استان ساخته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پنج هزار و ۸۴۶ کیلومتر طول راه های استان است، افزود: از این مساحت چهار هزار و ۶۵۱ کیلومتر طول راه های روستایی استان است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد راه های روستایی در این استان آسفالت هستند، ادامه داد: اگر ملاک آسفالت راه های روستایی، روستاهای بالای ۲۰ خانوار باشد در این استان ۷۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالت هستند و اگر طول راه های روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار باشد هم اکنون ۸۴ درصد از طول راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار آسفالت شده اند.

شهامت اظهارکرد: بیشترین عقب ماندگی در ارتباط با ساخت راه های روستایی مربوط به نیمه شمالی استان است یکی از علل آن به علت جنس خاک، موقعیت جغرافیایی روستاها است که هزینه ساخت راه ها را افزایش می دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *