شهردار مشهد برای مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد:

امکانات مدیریت شهری در خدمت سلامت مردم

شهردارمشهد با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان و اولویت بسیار زیاد آن، گفت: برهمین اساس تمامی امکانات مدیریت شهری، حتی اتاق شهردار در خدمت حفظ سلامت مردم و مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

به گزارش صبح امروز،  سید عبدالله ارجائی، بامداد روز گذشته در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی واقع در نمایشگاه بین المللی که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی انجام شد، افزود: سلامت مردم برای ما در درجه اول اهمیت قراردارد لذا تمامی امکانات شهرداری را برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا قرارداده و خواهیم داد.

وی اضافه کرد: درهمین راستا از دانشگاه علوم پزشکی خواسته ایم تا بدون هیچ محدودیتی سرعت و ظرفیت انجام واکسیناسیون را افزایش بدهند، شهرداری هم این آمادگی را دارد تا در این مسیر از آنها حمایت و پشتیبانی کند.

شهردارمشهد تصریح کرد: به هر میزان که دانشگاه علوم پزشکی بتواند واکسن تامین کند، آمادگی ایجاد زیرساخت و در اختیار گذاشتن محل انجام واکسیناسیون را در نقاط مختلف شهر خواهیم داشت.

ارجائی با بیان اینکه همچنین این آمادگی وجود دارد که برای واکسیناسیون مردم، تمامی اماکن در اختیار شهرداری، محیا شود، اظهارکرد: در همین راستا اکنون مرکز انجام واکسیناسیون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی شهرداری مشهد در نمایشگاه بین المللی آماده شده است که ظرفیت انجام روزانه 15هزار واکسیناسیون را در صورت تامین واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی دارد.

وی گفت: درمجموع آمادگی داریم برای حفظ سلامتی مردم عزیز، تمامی امکانات شهرداری، حتی اتاق شهردار را برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دراختیار دانشگاه علوم پزشکی قراردهیم.

حمایت و پشتیبانی شورا از مقابله با کرونا

هم‌چنین رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در حاشیه این بازدید گفت: شورای شهر آماده حمایت و پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا است.

هاشم دائمی افزود: حدود یک ماه پیش پیشنهاد راه اندازی مرکز واکسیناسیون خودروئی از سوی شورای شهردر نمایشگاه بین المللی ارائه شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با هم افزایی خوبی که میان اعضای شورای شهر، شهرداری و سایر ارگانها وجود داشت اقدامات اولیه انجام و لایحه ای در این خصوص در شورای شهر به تصویب رسید.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه طبق این مصوبه بودجه ای برای راه اندازی و تجهیز نمایشگاه بین المللی برای انجام واکسینسایون و سایر موارد مورد نیاز در نظرگرفته شده است، اظهارکرد: اگر دانشگاه علوم پزشکی در آینده برای مقابله با کرونا بازهم نیاز به کمک داشته باشند شورای شهر با قدرت از آن حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

دائمی ادامه داد: در مجموع همانطور که شهردارمشهد هم تاکید داشتند، سلامت جامعه و سلامت مردم برای شهرداری و شورای شهر در اولویت قراردارد.

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای در اختیار گذاشتن مکان ویژه واکسیناسیون

هم‌چنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این بازدید گفت: بیشترین حمایت و کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از سوی مدیریت شهری مشهد انجام شده است.

سید محمدحسین بحرینی افزود: با این حال با آغاز به کار ترکیب جدید شورای شهر و به ویژه انتخاب شهردار جهادی مشهد انتظار ما از مدیریت شهری و در مقابل انتظار مدیریت شهری از دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت مردم بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: درحوزه واکسیناسیون مردم برای مقابله با ویروس کرونا، در اختیار گذاشتن اماکن بخشی از نیاز ما را حل می کند، اما درکنار مکان به تجهیز کردن آنها و تامین نیروی انسانی هم نیاز داریم که شهردار مشهد قول داده‌ است برای رفع این نیازها نیز به دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمک کند و ما نیز درمقابل قول تامین واکسن را داده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرفیتی که برای انجام واکسیناسیون در مرکز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر و قابل افزایش است اما این موضوع بستگی به میزان واکسنی دارد که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۳ هزار و ۳۸۰ تن رسید.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۹ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *