افتتاح بزرگترین بوستان موضوعی روستایی و عشایری کشور را در شهر مشهد

شهردار مشهد گفت: زیست پارک مشهد همزمان با عید سعید قربان در اختیار شما همشهریان قرار میگیرد.

محمدرضا کلائی در پست اینستاگرامی خود درباره زیست پارک نوشته است:
قصد دارم درباره یکی دیگر از پروژه های متفاوت که به احتمال زیاد می تواند کلی حال خوب ایجاد کند با شما صحبت کنم. به لطف خدا زیست پارک مشهد همزمان با عید سعید قربان در اختیار شما همشهریان قرار میگیرد.
قبلا درباره این پروژه با نام «اکوپارک» توضیحاتی را عرض کرده بودم. صادقانه بگویم پروژه از آن چیزی که فکر می کردم خیلی بهتر اجرا شده است. امروز که برای اطمینان از آماده بودن پروژه برای افتتاح به آنجا رفته بودم به عنوان شهروند خیلی لذت بردم.
وجود یک دهکده در دل طبیعت برای خانواده ها، شاید در زندگی شهرنشینی به راحتی دست یافتنی نیست اما در زیست پارک تلاش کردیم تا بتوانیم با هدف معرفی زندگی روستایی و عشایری، بزرگترین بوستان موضوعی روستایی و عشایری کشور را در شهر مشهد ایجاد و در این زمینه هم شعار مشهد یک الگو را عملیاتی کنیم.
در کنار جذابیت های بصری این پروژه که الهام گرفته از فرهنگ عشایری است و روشنایی دهکده با المان های طبیعی و همچنین وجود سیاه چادرهای بر گرفته از چادرهای اصیل عشایر خراسان، تلاش کردیم تا فضایی رو برای تولیدات عشایر و محصولاتشون مثل دوغ محلی، آش و ارائه صنایع دستی مثل گلیم، خورجین و جوراب پشمی ایجاد کنیم. بهتره بدونید اسب، بز، گوسفند، مرغ و خروس هم از حیواناتی هستند که در از این فضا زندگی می کنند تا شهروندانی که به این دهکده مراجعه می کنند برای ساعاتی هم که شده از زندگی شهرنشینی فاصله بگیرند و از حال
خوب زندگی تو این فضا لذت ببرند.
با افتتاح زیست پارک مشهد بعد از کوهشارمشهد دو پروژه مهم در زمینه گسترش فضای تفرجگاهی و توسعه فضای سبز شهری در این یکماه در اختیار شما همشهریان قرار میگیرد.
از صمیم قلب بابت همراهی های آقای یعقوبی و همکاران ایشان در معاونت خدمات شهری طی دو سال و نیم گذشته ممنونم و در این پروژه بطور خاص به آقای رضوی که انصافا کار ایشان عالی بود و همکارانشان و همه کسانی که برای این پروژه زحمت کشیدند، خداقوت می گویم.

پی نوشت: درباره موقعیت مکانی زیست پارک احتمالا سوال خواهید داشت. در واقع زیست پارک نقطه اتصال کوه پارک مشهد و پارک خورشید است.
از لحاظ مسیر دسترسی هم می توانید از کانون چهارم کوہ پارک وارد محوطه زیست پارک شوید. این را هم اضافه کنم که زیست پارک و کوه پارک دو پروژه متمایز از هم هستند و تلاش ما استفاده حداکثری از فضای کمربند سبز جنوبی مشهد بود تا بیشتر و بیشتر در اختیار شهروندان عزیز قرار بگیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *