تفاهمنامه تسهیلات کالا کارت برای ۲۰ هزار زوج جوان در مشهد به امضا رسید

تفاهمنامه تسهیلات کالا کارت به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و ستاد ازدواج دانشجویی نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به منظور ایجاد تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال برای ۲۰ هزار زوج جوان روز دوشنبه در مشهد به امضا رسید.

به گزارش صبح امروز و به نقل از ایرنا این وام برای خرید کالای ایرانی در نظر گرفته شده و مدت زمان بازپرداخت آن ۱۸ ماه می‌باشد.

رییس نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه ها در این مراسم گفت: ازدواج دانشجویی به تعبیری ورود قشر جوان و نخبه کشور به عرصه پذیرش مسوولیت در زندگی است.

حجت الاسلام دکتر مصطفی رستمی با اشاره به بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی در قالب طرح ملی “همسفر تا بهشت” افزود: ترویج ازدواج دانشجویی جزو ماموریت‌های اساسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست.

وی ادامه داد: ستاد ملی ازدواج دانشجویان، حمایت‌هایی را از ازدواج دانشجویی در نظر گرفته است تا این افراد بعد از دانش‌آموختگی شرایط اسکان، اشتغال و تسهیل در مقررات برای آنها فراهم باشد.

رییس نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: بر اساس مطالعات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ازدواج دانشجویی جزو پایدارترین ازدواج ها به شمار می‌روند و شاهد کمترین آمار طلاق در میان این دانشجویان هستیم.

قائم مقام بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز گفت: این بانک اولین و بزرگترین بانک تخصصی در امر قرض الحسنه است که در طول ۱۴ سال از آغاز فعالیت خود توانسته است بیش از ۹ میلیون فقره تسهیلات در اختیار مردم قرار دهد.

سلیمان توکلی با بیان اینکه در سه ماه ابتدای سال جاری هفت هزار وام ازداوج پرداخت شده است افزود: در این مدت نزدیک به ۳۴۰ هزار فقره وام به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال برای ازدواج به زوج های جوان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم در دولت جدید تمام تلاش بر این باشد که شرایط زوجهای جوان که در اول زندگی مشترک خود با سختی‌هایی همراه هستند به آسانی گرایش پیدا کند و موضوعات مسکن و اشتغال که در ازدواج جوانان تاثیرگذار است مد نظر قرار گیرد.

قائم مقام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک در میان ۵۳ بانک کشورهای اسلامی توانسته است در جایگاه سوم قرار گیرد.

وی افزود: این بانک در طول دوران شیوع کرونا ۱۵۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیرات بهداشتی در اختیار بیمارستان‌ها و خانه‌های روستایی قرار داده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *