تالارهای مطالعه کتابخانه ملی تعطیل شد

در پی اعلام تعطیلی همه ادارات و سازمان‌ها در استان‌های تهران و البرز، تالارهای مطالعه کتابخانه ملی ایران از سه‌شنبه (۲۹ تیر) تا سوم مرداد، تعطیل شدند.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین موافقت رئیس‌جمهور مبنی بر تعطیلی همه ادارات و سازمان‌ها در استان تهران و البرز، تالارهای مطالعه کتابخانه ملی ایران نیز از سه شنبه تا یکشنبه (سوم مرداد) تعطیل اعلام شد.

همچنین شیفت شب کتابخانه ملی نیز از روز گذشته دوشنبه (۲۸ تیر) تا روز یکشنبه سوم مرداد تعطیل خواهد بود. خدمات الکترونیکی کتابخانه ملی از جمله کتابخانه دیجیتال، مرجع مجازی و ارائه محتوای دیجیتال مورد درخواست کاربران به روال گذشته‌ برقرار است.

به گزارش صبح امروز، کتابخانه ملی ایران در موج اول کرونا از نهم اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ تعطیل شده بود و بخش هایی از این مجموعه ۲۷ خرداد بازگشایی شدند که در کمتر از یک ماه دوباره با محدودیت های کرونایی رو به رو شدند.

این نهاد همچنین چهارشنبه ۲۵ تیر تا جمعه ۳ مرداد به مدت ۱۰ روز تعطیل شد. همچنین بار دیگر (سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اعلام تغییر وضعیت، توسط ستاد کرونا تعطیل شد.

غیر از این دو تعطیلی نسبتا طولانی، در موج سوم افزایش کرونا پاییز سال گذشته نیز براساس ابلاغیه دستورالعمل اجرایی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه های دولتی، مبنی بر توقف خدمات و با در نظر گرفتن الزام سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تالارهای کتابخانه از اول آذر به مدت دو هفته تعطیل بود.

امسال نیز در موج چهارم کرونا، کتابخانه ملی، از ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ تا ۲۶ اردیبهشت به روی مخاطبان بسته شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *