صبح امروز از وضعیت بازار لوازم خانگی ایرانی را گزارش می‌دهد:

وضعیت لوازم خانگی در انتظار جریان‌های سیاسی

اگر واردات برندهای خارجی به ایران صورت بگیرد، سهم ما از فروش محصولات کاهش پیدا کرده و با کاهش قدرت لوازم خانگی عملا امکان بهبود و رقابتی وجود نداشته و استفاده از این واژه‌ها تنها برای فریب بازار ایران استاگر واردات برندهای خارجی به ایران صورت بگیرد، سهم ما از فروش محصولات کاهش پیدا کرده و با کاهش قدرت لوازم خانگی عملا امکان بهبود و رقابتی وجود نداشته و استفاده از این واژه‌ها تنها برای فریب بازار ایران است

مریم اصغری

کیفیت محصولات ما با صادرات بایستی بهبود پیدا کند و برای افزایش کیفیت محصولات باید وارد باشگاه عرصه جهانی شد و با کالاهای خارجی رقابت کنیم.

هفته‌های قبل از برگزاری انتخابات استقبال از بازار لوازم خانگی اوج نسبتی گرفت و مردم به نسبت قبل خرید خود را افزایش دادند اما این اقبال موقتی هم سبب نشد که بازار لوازم خانکی ایرانی که از ابتدای سال در وضعیت رکود و شرایط سخت به‌سر می‌برد تکان مثبتی بخورد.

بازار لوازم خانگی در روز‌های مانده تا تعیین تکلیف مذاکرات وین در حالی در دو راهی تعمیق رکود و خروج از آن قرار دارد.

رکود سهم لوازم خانکی ایران از بازار ۱۴۰۰

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران می‌گوید: از ابتدای سال تا کنون بازار لوازم خانگی در وضعیت رکود به سر می‌برد که زمزمه‌های افزایش قیمت در این رکود بازار کاملا غلط و بی اساس است.

حمیدرضا غزنوی در مصاحبه با خبرنگار صبح امروز در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی ایرانی می‌افزاید:جریان‌های سیاسی و انتخابات انتظاری برای مردم ایجاد کرده و مردم توقع کاهش قیمت‌ها را دارند و همچنین افزایش ورود کالاهای قاچاق به بازار داخلی علت دیگر رکود بازار این روزهای لوازم خانگی ایرانی است.

ورود کالاهای قاچاق موثر در کاهش قدرت لوازم خانگی

وی ابراز می‌کند: متاسفانه برخی از مردم و رسانه‌ها خبری مبنی بر احتکار لوازم خانگی ایرانی توسط تولیدکنندگان منتشر کرده که این خبر از پایه غلط است چرا که رکود بازار در شرایط کنونی با احتکار مغایرت دارد؛ چرا که رکود از عرضه زیاد و تقاضای پایین ایجاد شده پس خبر احتکار کاملا اشتباه و منقضی است.

غزنوی بیان می‌کند: علاوه بر آن‌چه گفته شد، هزینه‌های تولیدکنندگان ما روزانه بوده و امکان نگهداری لوازم برای تولیدکننده و انبار آن به هیچ وجه وجود ندارد.

وعده‌های زیبای کره‌ای‌ها برای ورود به بازار ایران

وی در خصوص ورود برندهای خارجی به بازار ایران توضیح می‌دهد: برندهای خارجی علاقه زیادی برای ورود به بازار ایران دارند و اگر شرایط را برای بازگشت برندهایشان به بازار داخلی ما مهیا ببینند سریع اقدام به برگشت می‌کنند.

غزنوی شرایط مهیای ورود برندهای خارجی را این‌گونه تشریح می‌کند: اگر درب‌های قانونی واردات به ایران به سوی کره‌ای‌ها بازگشایی شود این کشور محصولات و لوازم خانگی خود را به محض بازشدن به ایران صادر می‌کند.

سخنگوی انجمن لوازم خانگی ایرانی ادامه می‌دهد: کره‌ای‌ها به لوازم خانگی خود از لحاظ کیفیت اعتماد فراوان دارند و تولید انبوه در بازار جهانی را نیز دارند و اگر این شرایط واقعی باشد کسی از لحاظ قیمت با این کشور امکان رقابت ندارد، اما با این وجود کره اجازه ورود لوازم خانگی غیر به کشور خود نمی‌دهد.

ما با صادرات بهبود کیفیت را تجربه می‌کنیم

وی اظهار می‌کند: حرف‌های قشنگ و وعده‌های زیبای مسئولین کره تنها برای گول زدن و فریب مردم کشور ما بوده و نسخه رقابت برای بهبود کیفیت را تنها برای کشور ما می‌پیچند.

غزنوی اذعان می‌کند: کیفیت محصولات ما با صادرات بایستی بهبود پیدا کند و برای افزایش کیفیت محصولات باید وارد باشگاه عرصه جهانی شد و با کالاهای خارجی رقابت کنیم.

وی می‌افزاید: اگر واردات برندهای خارجی به ایران صورت بگیرد، سهم ما از فروش محصولات کاهش پیدا کرده و با کاهش قدرت لوازم خانگی عملا امکان بهبود و رقابتی وجود نداشته و استفاده از این واژه‌ها تنها برای فریب بازار ایران است.

غزنوی در پایان از رواج فروش برندهای تقلبی چینی در بازار لوازم خانگی ایران خبر داد و می‌گوید: این اقلام تقلبی با اختلاف پنج تا شش میلیون تومانی نسبت به قیمت برند اصل فروخته می شوند و عرصه را برای لوازم خانگی ایرانی به تنگ آورده‌اند.

سخن آخر

امید است به زودی و در دولت جدید سیاست‌گذاری‌های دقیق و جدی جهت افزایش رفاه مردم و قدرت خرید موجبات رفع رکود این روزهای بازار فراهم شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *