واریز 2میلیارد ریال به حساب اداره ورزش و جوانان مشهد

نخستین نشست خبری رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد بعد از 17ماه به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اصحاب رسانه روز گذشته هفتم بهمن در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش «صبح امروز» رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد با ارائه گزارشی از عملکرد 17ماهه خود از پولدار شدن اداره ورزش و جوانان مشهد خبرداد و گفت: براساس توافقی که با مدیر کل ورزش و جوانان استان صورت گرفت، اجاره بهای باشگاه‌های تحت نظر اداره ورزش مشهد به حساب هیات‌های مشهد واریز خواهد شد که علی الحساب مبلغ 200 میلیون تومان طی چند روز گذشته واریز شد و خوشبختانه بعد از ماه‌ها تلاش  اداره ورزش و جوانان مشهد صاحب سرمایه شد.

احمد صالح‌نژاد افزود: حمایت از روستاها و بخش‌های کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد در توسعه ورزشی اولویت ماست و با توجه به درآمدی که داریم امیدواریم بتوانیم در توسعه فضاهای ورزشی طی سال آینده گام‌های مثبتی برداریم.

وی درباره سرانه فضای ورزشی مشهد نیز گفت: آمارها و ساختارهای زیربنایی نقش مهمی در سرانه فضای ورزشی دارند و برحسب آمار سرانه فضای ورزشی در مشهد 40سانتی متر مربع است.

وی با اشاره به شرایط دشوار دریافت مجوز برای صدور باشگاه‌های خصوصی گفت: باشگاه‌های خصوصی برای دریافت مجوز دچار پیچ و خم‌های اداری زیادی هستند، بطوریکه هم اکنون بیش از 1200 باشگاه مجوز دار و 400 باشگاه در نوبت دریافت مجوز داریم که البته در راستای همکاری تمام تلاش خود را برای تسهیل دریافت مجوز باشگاه به متقاضیان انجام دهیم.

صالح‌نژاد در ادامه همچنین از انتقال ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان مشهد خبر داد و گفت: به احتمال قوی اداره ورزش و جوانان مشهد به زودی نقل مکان می‌کند و در ساختمان فعلی دانشگاه علمی و کاربردی در سالن مهران مشهد مستقر خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد همچنین با اشاره به اینکه به هیات‌های غیر فعال مشهد کمکی نخواهیم کرد، اظهار داشت: هیات‌های ورزشی مشهد که فعالیت چشمگیری در برنامه‌ها و مسابقات ورزشی نداشته باشند انتظار کمک مالی و بسته‌های حمایتی از ما نداشته باشند.

صالح‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار «صبح امروز» درباره افتتاح ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در بوستان‌های مشهد نیز گفت: با همکاری هیات ورزش همگانی بسیج مقاومت سپاه امام رضا(ع) و شهرداری مشهد بیش از 50 ایستگاه ورزش صبحگاهی را در حاشیه شهر مشهد افتتاح و راه اندازی کردیم و در تلاش هستیم سایر بوستان‌های مشهد را نیز تجهیز کنیم. همچنین در همین راستا بیش از 150 مربی را به صورت رایگان آموزش دادیم تا در کنار ورزشکاران این بوستان‌ها قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما در مشهد تداخل وظایف هیات‌های استان با مشهد را زیاد داریم که البته برخی از هیات‌ها هنوز رئیس هیات مشهد نیز ندارند.

صالح‌نژاد تصریح کرد: انتخاب رئیس هیات مشهد باید با نظارت و معرفی اداره ورزش و جوانان مشهد صورت گیرد و ربطی به ریاست هیات استان ندارد، چرا که بارها شاهد بودیم روسای هیات‌ها در برنامه‌های انتخابی خود ذکر می‌کنند بعد از انتخاب شدن بلافاصله رئیس هیات مشهد را معرفی می‌کنم که این مورد جزو شرح وظایف خاص رئیس هیات استان نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد در خصوص ترمیم و مرمت زمین چمن ورزشگاه تختی و کارگران مشهد نیز گفت: در سال گذشته برای ترمیم و مرمت ورزشگاه تختی بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه کردیم که البته می‌پذیرم هنوز این ورزشگاه مظلوم واقع شده است و نیاز به هزینه بیشتری است و بسیاری از قسمت‌های ورزشگاه به مرحله تکمیل نرسیده است. در همین راستا مذاکراتی با بخش‌های خصوصی انجام دادیم که امیدواریم طی امسال و اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری زمین چمن کارگران و تختی مشهد نیز باشیم.

وی همچنین از اختصاص بودجه تکمیل زمین چمن قدس خبر داد و گفت:100 چمن مصنوعی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و همچنین رزم حسینی استاندار خراسان رضوی تفاهم شد سهم مشهد هنوز مشخص نیست.

در ادامه این نشست سمیرا دانایی معاون اداره ورزش و جوانان مشهد گزارشی از همایش‌ها و برنامه‌های حمایتی از ورزش بانوان ارائه کرد و گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت و توسعه ورزش همگانی و براساس اینکه نیمی از جمعیت مشهد را بانوان تشکیل می‌دهند و نقش مهمی در فراهم کردن بستر فرهنگی جامعه به سوی ورزش دارند برنامه‌های متنوع ورزشی را ویژه بانوان و خانواده‌ها در مشهد برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در اداره ورزش و جوانان مشهد توسعه ورزش همگانی است گفت: اعتقاد داریم توسعه ورزش همگانی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، زیربنا و ساختار ورزش قهرمانی، کشف استعدادهای ورزشی در سطح کمی و کیفی و کمک به ورزش حرفه‌ای نقش مهم و قابل توجهی دارد.

دانایی از برگزاری 28جشنواره ورزش روستایی و 6 همایش پیاده روی خانوادگی با حضور بیش از 1800 ورزشکار نیز خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری 78 برنامه ورزش همگانی با حضور 24000 علاقه‌مند که 14 برنامه ویژه بانوان انجام شد، تصریح کرد: تلاش کردیم که بیشتر مسابقات و برنامه ورزشی را برای تشویق و ترغیب خانواده‌ها به ورزش به صورت خانوادگی برگزار کنیم.

معاون اداره ورزش و جوانان مشهد در ادامه از فعالیت 180 ورزشکار بانو که در لیگ‌های حرفه‌ای به صورت مستمرحضور دارند خبر داد و اظهار داشت: 168 باشگاه تخصصی ویژه بانوان، 800 باشگاه ورزشی آقایان و بانوان و همچنین 6 باشگاه ورزشی ویژه کودکان در مشهد داریم که بیش از 90 هزار نفر از شهروندان از امکانات و تجهیزات این باشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

در پایان این نشست خبری که همراه با سوال و پرسش و انتقادات مطرح شده خبرنگاران روبرو شد، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم اصحاب رسانه در نخستین نشست خبری خود که بعد از 17 ماه جامه عمل به آن پوشانده شده است، برخی از انتقادات و نقدهای مطرح شده را پذیرفت و خواستار همکاری بیشتر اصحاب رسانه در انعکاس انتقادات و حمایت‌ها از ورزش مشهد شد.

 

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *