رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد مطرح کرد:

ایجاد 6 هکتار فضای سبز در گرو تعامل آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: عملیات اجرایی آیلند 6 هکتاری حدفاصل میدان معراج تا آسایشگاه معلولین شهید فیاض‌بخش، پس از توافق شهرداری و آستان قدس رضوی، آغاز می‌شود.

به گزارش صبح امروز رمضانعلی فیضی روز گذشته  از آیلند حدفاصل میدان معراج تا آسایشگاه معلولین شهید فیاض‌بخش و همچنین توس 55 و 57 بازدید کرد.

فیضی در حاشیه این بازدید با اشاره به آیلند میانی حدفاصل میدان معراج تا آسایشگاه معلولین شهید فیاض‌بخش، اظهارکرد: املاک این محدوده متعلق به آستان قدس رضوی است و مدیریت شهری در تلاش بوده تا از قبل توافقات و تعاملات دوطرفه، زمین را تحویل بگیرد.

وی با بیان اینکه طرح این آیلند درحال بررسی و مطالعات آن انجام می‌شود تا بتوان آن را ساماندهی کرد، گفت: این آیلند، در طرح تفصیلی به‌عنوان فضای سبز دیده شده است.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد افزود: امیدواریم با ساماندهی این آیلند، مسائل و تبعات بعدی همچون امنیت و حضور مردم به‌عنوان فضای عمومی و دسترسی‌ها به حداقل ممکن برسد و زیرساخت‌های مناسب ویژه ساکنان و مراجعین فیاض‌بخش فراهم آید.

فیضی خاطرنشان کرد: مساحت این آیلند 6 هکتار بوده و عملیات اجرایی آن پس از توافق با دستگاه‌های مرتبط و ذی‌دخیل قابلیت اجرا دارد.

وی در ادامه به بازدید از توس 55 و 57 اشاره داشت و گفت: حدفاصل این دو کوچه، زمین محصوری متعلق به آستان قدس رضوی قرار دارد که از قدیم تحت‌عنوان گود کشتی باچوخه منطقه مطرح بوده است.

فیضی افزود: مدیریت شهری درحال پیگیری حل مشکلات مالکیتی و حقوقی این موضوع از طریق آستان قدس رضوی است؛ آستان قدس می‌تواند این گود را در قالب ظرفیت‌های تربیت‌بدنی و ورزشی فعال کند و یا شهرداری مشارکت نماید.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: آسفالت معابر توس 55 و 57 را هم که جزو مطالبات ساکنان بود که درحال پیگیری آن هستیم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *