افزایش ۱۴۶ درصدی مصرف نفت کوره در خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی از افزایش ۱۴۶ درصدی مصرف نفت کوره در این استان خبر داد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از ایسنا، شکوری نسب در نشست خبری که ۲۰ بهمن ماه در محل این شرکت برگزار شد، گفت: علاوه بر آن در ۱۰ ماه نخست سال جاری نسب به ۱۰ ماه سال گذشته در مصرف نفت و گاز که مورد مصرف نیروگاه ها است نیز با افزایش ۴۱ درصدی مواجه هستیم.

وی افزود: در ۱۰ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خراسان شمالی در مصرف بنزین موتور ۲۲ درصد، نفت سفید ۳۷ درصد، سی ان جی ۱.۲ درصد کاهش داشته است.

به گفته شکوری نسب میزان مصرف طی سی ان جی در این استان به صورت ماهانه هفت تا هفت میلیون و ۵۰۰ متر مکعب است.

وی در ارتباط با چالش هایی که این شرکت با آن مواجه است نیز بیان کرد: نبود خط لوله انتقال سوخت و انبار در خراسان شمالی یکی از چالش هایی است که با آن مواجه هستیم.

این مقام مسئول توضیح داد: این امر موجب می‌شود تا خراسان شمالی سوخت مورد نیاز خود را از انیارهای تدارکاتی استان های همجوار تامین کند.

وی بیان کرد: در فصل زمستان صنایعی همچون نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، آلومینیای جاجرم و کارخانه سیمان بیشترین مصرف سوخت را از این شرکت دارند.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر آن با رایزنی های صورت گرفته طی سال جاری ۱۲۲ میلیون و ۱۵۶ هزار لیرت نفت و گاز یورو چهار در استان توزیع شده است.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *