با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد:

افتتاح کارخانه نوآوری شهر مشهد  

علی نژاد

کارخانه نوآوری مشهد با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران استانی و شهری افتتاح شد.

افتتاح کارخانه نوآوری کار بسیار ارزشمندی است

به گزارش صبح امروز، حسن روحانی در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری مشهد که به صورت ویدوئو کنفرانس برگزار شد، گفت: افتتاح کارخانه نوآوری کار بسیار ارزشمندی است که در شهر مشهد رخ داده است و بسیاری از استان های دیگر نیز در تلاش هستند که این کار را ادامه دهند.

او اظهار کرد: افتتاح کارخانه نوآوری کار بسیار ارزشمندی است که در شهر مشهد رخ داده است و بسیاری از استان های دیگر نیز در تلاش هستند که این کار را ادامه دهند.
وی افزود: حفظ کارخانه ها، مراکز راه آهن و ساختمان های قدیمی اهمیت زیادی دارد و در هر استان حداقل باید یک کارخانه نوآوری ایجاد شود تا همه استارت آپ ها بتوانند در این مکان حضور پیدا کنند زیرا تعاون و همکاری آنان با یکدیگر بسیار مفید است.
رییس جمهور با اشاره به بخشی از صحبت های شهردار مشهد مبنی بر اینکه به جای کارخانه نواوری این فضا می توانست به یک برج یا فضای تجاری اختصاص پیدا کند، بیان کرد: نکته بیان شده از سوی شهردار مشهد بسیار ارزشمند است.
روحانی خاطرنشان کرد: از همه دانشمندان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و کسانی که می خواهند از این اکوسیستم جدید استفاده کنند و کسانی که اقدام به ایجاد این مکان کرده اند، تشکر می کنیم.
وی اضافه کرد: ایجاد کارخانه نوآوری برای شهرداری ها نیز بسیار مفید است زیرا شرکت های نوآور به حرکت شهرها به سمت هوشمند سازی کمک می کنند.

شهر مشهد در زمینه فناوری، پیشرو تر از تهران است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: از شهردار شهر مشهد بسیار تشکر می کنم زیرا شهر مشهد بسیار نوآور است و بسیاری از امکانات موجود در این شهر، پیشرو تر از تهران است.

سورنا ستاری در این مراسم اظهار کرد: امروز دو کارخانه نوآوری در شهر مشهد و شیراز افتتاح خواهد شد.
وی افزود: از شهردار شهر مشهد بسیار تشکر می کنم زیرا شهر مشهد بسیار نوآور است و بسیاری از امکانات موجود در این شهر، پیشرو تر از تهران است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: تهران چهل و سومین شهر نوآور دنیا است که این رتبه از شهری مانند برلین نیز بالاتر است و با این حال شهر مشهد در بسیاری از زمینه ها پیشروتر از تهران است.
ستاری گفت: شهرداری مشهد توانسته است کارخانه قدیمی را به کارخانه نوآوری و محلی برای فعالیت شتاب دهنده ها و استارت اپ ها تبدیل کند.

تبدیل کارخانه نوآوری مشهد به “هاب” نوآوری شهری کشور

هم چنین شهردار مشهد در این مراسم گفت: با معاونت علمی و فناوری توافق شده است که کارخانه نوآوری مشهد به “هاب”کشور در حوزه نوآوری‌های شهری تبدیل شود.

محمدرضا کلائی افزود: امیدوارم امروز که کارخانه نوآوری را در فضای ۳.۷ هکتار و زیربنای ۱۰ هزار متر افتتاح کرده ایم، بتوانیم در بهره‌برداری از آن نیز موفق عمل کنیم.
وی ادامه داد: با معاونت علمی و فناوری توافق مبنی بر تبدیل کارخانه نوآوری به هاب کشور در حوزه نوآوری‌های شهری توافق شده است.
شهردار مشهد بیان کرد: ۱۰۰میلیارد تومان برای تبدیل کارخانه قدیمی کوکاکولا که در سال ۱۳۳۷ ساخته شده بود، هزینه شده است.
کلائی خاطرنشان کرد: اگر این کارخانه ساخته نمی‌شد، به جای آن برجی ساخته می‌شد که در این راستا از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تشکر می کنم.
وی اضافه کرد: این مرکز در محیط مناسب شهری و در نزدیکی دانشگاه فردوسی مشهد قرار دارد.

کارخانه نوآوری مشهد با حدود ۱۰ هزار متر مربع فضای زیربنای فیزیکی در اختیار استارت آپ ها، شتاب دهنده ها و شرکت های فناور قرار می گیرد و دارای امکانات رفاهی، حمایتی و خدماتی همچون کلاس های آموزشی، سالن نمایش، کافی‌شاپ، سالن غذاخوری و … است.
گفتنی است که این کارخانه با شعار ” به آینده خوش آمدید”، به عنوان اولین کارخانه نوآوری در شرق کشور به بهره برداری رسیده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *