شهردار مشهد مطرح کرد:

زیست در شهید رجائی و باهنر رو به بهبودی

شهردار مشهد گفت: پیگیر بهبود وضعیت زیست شهری در شهرک های شهید رجایی و باهنر هستیم.

محمد رضا کلائی، با انتشار پستی در صفحه اینستا گرام شخصی اش با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرک های شهید رجایی و شهد باهنر نوشته است: همانطور که قبلا هم خدمت شما عرض کردم، یکی از مگاپروژه های ما که با جدیت درحال پیگیری آن هستیم بهبود وضعیت زیست شهری در شهرک های شهید رجایی و باهنراز حیث کالبد، حمل و نقل، فضای سبز، زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی و سایر زیرساخت هاست.
همانطور که پیش از این گفتم، برای این کار 12 پروژه بزرگ را تعریف کردیم که به این وسیله هم به لحاظ زیر ساختی این دو شهرک را به نوعی بازسازی کنیم و هم به خواسته های اهالی نازنین منطقه توجه داشته باشیم.
یکی از مهم ترین پروژه های ما برای ایجاد مسیرهای دسترسی بیشتر، ایجاد زیرگذر راه آهن در تقاطع با 45 متری بازوی چهارم بود که خدا را شکر مرحله اول آن که به لحاظ فنی پیچیده ترین بخش است در حال انجام است. این بخش، انحراف خط راه آهن در طول حدود یک کیلومتر(با توجه به اینکه امکان توقف در فعالیت راه آهن مشهد-تهران تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست) که برای اینکار از بهترین مهندسان و پیمانکاران داخلی استفاده کرده ایم.
شهردار مشهد در بخش دیگری نوشته است: باید صمیمانه از آستان قدس رضوی برای در اختیار قراردادن زمین(چهل سال بود که این سطح همکاری ها بین آستان قدس و شهرداری مشهد انجام نمی شد)، مجموعه راه آهن برای همکاری خوب فنی و همکارانم درحوزه عمران و حمل ونقل که باعث شدند تا با ایجاد این انحراف در مسیرخط راه آهن، فضای لازم برای احداث این پل را ایجاد کنیم و یکی از خواسته های بزرگ و چندین ساله اهالی منطقه را اجابت کنیم، تشکر کنم.
ایجاد این پل مهم به جز ایجاد راه ارتباطی میان شهرک شیرین و شهرک های شهید رجایی و شهید باهنر، برای اهالی این دو شهرک، مسیر دسترسی به بازوی چهارم، تقاسع غیر همسطح مصلی را هم ایجاد می کند که بدون تردید یک گام اساسی در راه کاستن از فاصله حاشیه و متن شهر مشهد است.
کلائی در ادامه یادآور شده است: چند ماهی است که به واسطه این پروژه های بزرگ، بیشتر روزها در کوچه و پس کوچه های شهرک شهید رجایی قدم می زنم و بیشترین چیزی که حال من را خوب می کند دیدن بچه های قد ونیم قدی هست که در کوچه ها بازی می کنند، باور کنید که این بچه ها گنج و سرمایه هستند. خدا به ما کمک کند تا این گنج ها را درک کنیم و زمینه رشد استعدادها و شوق زندگی شان را فراهم آوریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *