در بازدید اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شد:

اسفند99؛ خروج شیرین از بن بست

طرح تقاطع غیر همسطح مصلی پنجم بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، طرحی که  خواسته 10-15 ساله مردم شهرک های شیرین و پانیذ بوده است و موجب اتصال شهرک شیرین به منطقه مصلی و خروج این منطقه از بن بست خواهد شد.

به گزارش صبح امروز، احمد نوروزی و سیدمحسن حسینی‌پویا، رئیس و نایب رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد روز گذشته از پروژه درحال احداث تقاطع غیرهمسطح مصلی بازدید کردند.

حسینی‌پویا در حاشیه این بازدید گفت: بسیار خرسندیم که با وجود شرایط نامساعد جوی و بارش برف، عملیات عمرانی این پروژه و دیگر پروژه‌های شهری با قوت درحال اجراست و خللی در روند آن‌ها پیش نیامده است.

بهره برداری از این طرح تا اسفندماه سال جاری

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی تاکنون 55 درصد پیشرفت داشته است، افزود: براساس گزارش ارائه شده از سوی پیمانکار، پروژه تا اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و مشکلات عمده ترافیکی این محدوده برطرف می‌شود.

حسینی‌پویا فعال بودن پروژه‌های عمرانی سطح شهر را نشان‌گر خوبی دانست و اظهارکرد: این پویایی، مشهد را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد با بیان اینکه عمده پیمانکاران فعال در پروژه‌های عمرانی، پیمانکاران بومی و مشهدی هستند و لذا اشتغالی که از این طریق ایجاد می‌شود، آن هم در شرایط رکود حاکم بر کشور، اهمیتش به مراتب بیشتر از پروژه است، گفت: بخش عمده‌ای از معیشت مردم به بهانه همین پروژه‌های شهرداری رونق پیدا‌ می‌کند و بهره‌برداری از آنها نیز برای شهروندان امیدآفرین است.

حسینی‌پویا همچنین افزود: امیدواریم زنجیره پروژه‌های شهرداری همچنان برای ساخت‌وساز فعال باشد و زندگی مردم از حیث معنوی و مادی رونق پیدا کند.

وی با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی که در منطقه کم‌برخوردار مشهد قرار دارد، تصریح کرد: این پروژه موجب رونق دوباره منطقه خواهد شد و زندگی ساکنان بومی را هم بهبود خواهد داد، امیدواریم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

ویژگی های تقاطع غیر همسطح مصلی

هم چنین معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان این که احداث تقاطع غیر هم سطح مصلی تقاضا و درخواست 10-15 ساله مردم بوده است، گفت: شهرک های شیرین و پانیذ با توجه به نبود دسترسی مناسب از برخی خدمات مانند اتوبوس شهری به خوبی بهره مند نبودند .

خلیل ا… کاظمی هم چنین به کوتاه تر شدن مسیر دسترسی زائران به حرم مطهر اشاره کرد و افزود: مسیر دسترسی زائران از خیابان مصلی به حرم مطهر تسهیل می شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد  تصریح کرد: براساس پیش بینی های انجام شده احداث و اجرای این تقاطع، به کاهش بار ترافیکی، کاهش آلودگی هوا و رعایت سرعت مطمئن منجر خواهد شد و برخی شهرک های منتهی به این مسیر را از بن بست خارج خواهد کرد.

 

کاظمی با اشاره به اینکه شهرک‌های رجایی و باهنر و خروجی‌های این شهرک‌ها (که بار ترافیکی بولوارسرخس به داخل بولوار حر را نیز دارد) کشش و گنجایش بار ترافیکی را ندارد، افزود: به همین دلیل دسترسی دیگری طراحی می‌شود تا اتصال محور را به پل چهارم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از این محور جدید، دسترسی به بهشت رضا ایجاد خواهد شد و اتصال بولوار محمدآباد به این مجموعه هم رونق خوبی ایجاد می‌کند.

کاظمی دلایل احداث این تقاطع را ایجاد دسترسی جدید به شهرک رجایی، خروج محور مصلی و شهید نواب صفوی از بن بست، ایجاد دسترسی دوم به بهشت رضا و کاهش ۱۴ کیلومتری دسترسی مردم منطقه به بلوار مصلی و حرم مطهر رضوی عنوان کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *