شهردار مشهد بر ضرورت تمرکز بر اماکن نا ایمن تاکید کرد:

پلاسکوهای مشهد زیر ذره بین

علی نژاد

شهردار مشهد گفت: تمرکز ما باید بر اماکن نا ایمن سطح یک شهر باشد، اما معمولا اصلاحاتی که برای رفع خطر انجام می شود، قابل رویت برای مردم نیست بنابراین ما می توانیم با اعلام کردن آن، مردم را آگاه کنیم.

به گزارش صبح امروز، محمدرضا کلائی در هفدهمین جلسه شورای شهرداران با موضوع بررسی وضعیت ساختمان های عمومی، مراکز تجاری، اداری، اقامتی، مذهبی، آموزشی و پایگاه های ناایمن مورد بهره برداری مشهد، اظهار کرد: تلقی من این است که مردم به مجموعه اقدامات اثرگذار، اعتماد ندارند و در مجموع حاکمیت را یک مجموعه جو زده می دانند که تنها در هنگام رخ دادن اتفاقات، تلاش می کند که کاری انجام دهد ودر نهایت هم به هیچ نتیجه ای نمی رسد.
وی افزود: این امر در سالیان متمادی ادامه داشته و در نهایت باعث ایجاد یکسری الگوهای رفتاری شده است؛ لذا ما باید در برخی موارد به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
کلائی بیان کرد: بر اساس رتبه بندی باید تمرکز ما روی اماکن نا ایمن سطح یک باشد، اما معمولا اصلاحاتی که برای رفع خطر انجام می شود، قابل رویت برای مردم نیست بنابراین ما می توانیم با اعلام کردن آن، مردم را آگاه کنیم.
وی اضافه کرد: در پیگیری این موضوعات سازمان آتش نشانی و سازمان ترافیک دخیل هستند همچنین موضوع پارکینگ نیز امری مهم است.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: برای موضوع پارکینگ های عمومی سازمان ترافیک سخت گیری های لازم را مبذول خواهد داشت، اما مردم برای پارکینگ تجمعی همچون پاساژ آسمان، بیمارستان امام رضا (ع) و برج تجاری و اداری آرمیتاژ گلشن تفاوتی قائل نمی شوند و از نظر آن ها هر سه این موارد جز دسته پارکینگ های عمومی محسوب می شوند.
کلائی تصریح کرد: باید در زمینه اصلاح پارکینگ ها اقداماتی انجام دهیم و در این رابطه اطلاع رسانی کنیم تا مردم متوجه پیگیری موضوعات مهم شهری توسط ما باشند.
وی ادامه داد: اگر در اماکن ناایمن سطح یک، نتوانیم به نتیجه روشن دست پیدا کنیم، در سطح دو و سه که مردم با ما در ارتباط هستند، ما را جدی نخواهند گرفت.
شهردار مشهد عنوان کرد: مردم اگر معتقدند که پارکینگ برج آرمیتاژ پروانه و پایان کار ندارد، با خود می پندارند که این فضا حتما ایرادی دارد و باید در این امر به مردم پاسخگو باشیم.

انجام ماهیانه دو هزار و 500 بازدید پیشگیرانه توسط سازمان آتش نشانی

هم چنین مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: به طور متوسط در ماه حدود دو هزار و500 مورد بازدید پیشگیرانه انجام می دهیم، اما حداکثر 10 درصد این افراد برای تشکیل پرونده اقدام می کنند.

امیر عزیزی در این جلسه اظهار کرد: مصوبه ای در سال 93 استارت خورد و در سال 94 با تاکید بر بحث بازدید واحدهای صنفی و اماکن پر خطر مصوب شد.

وی افزود: تبصره یک این مصوبه به ما کمک کرد و بازدیدهای کارشناسی انجام شد. در تبصره دو این مصوبه آمده است که اگر در جایی بازدید به عمل آمد و مالک ایمن سازی ملک خود را نپذیرفت، سازمان آتش نشانی یا منطقه آن محل را ایمنی سازی کند و به میزان 10 برابر هزینه ها مالک را بدهکار کند و طی بررسی های انجام شده تاکنون چنین اتفاقی رقم نخورده و اصلا این امر منطقی نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: روش های شناسایی ساختمان های پر خطر و کم خطر ما به صورت مختلف بوده است. یکی از این روش ها شناسایی بر اساس گشت زنی هایی که در سطح شهر انجام می شود، است که بعد از آن اماکن پر خطر را به ما اعلام می شود. بحث دوم خود شهروندان و در بحث سوم بازدید های دوره ای کارشناسان حوزه پیشگیری است که از طریق این سه روش این اماکن را شناسایی می کنیم و بعد از آن بررسی های لازم در این ارتباط صورت می گیرد.

عزیزی ادامه داد: بعد از شناسایی توسط این سه روش بازدید صورت می‌گیرد و ضوابط ایمنی به آن ها اعلام می شود در صورت نا ایمن بودن اخطار اول به آن ها داده می شود و در صورتی که عدم تاییدیه نقشه اطفا و اعلام و معماری باشد اخطاریه اول صادر می شود.

وی تصریح کرد: اماکن شناسایی شده پرخطر شامل بازارها، سینماها، ساختمان مسکونی، آموزشی، درمانی، هتل ها، صنعتی و انباری ها می شود.

شناسایی سه هزار ساختمان نا ایمن در شهر مشهد

مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی مناطق شهرداری مشهد از شناسایی سه هزار ساختمان نا ایمن در مشهد خبرداد. مهدی حاتمی در این جلسه اظهار کرد: سازمان آتش نشانی در این رابطه اقدامات خوبی را انجام داده اند.

وی افزود: با بررسی های سازمان آتش نشانی و شهردار هر منطقه حدود سه هزار مورد ساختمان در سطوح مختلف شناسایی شدند.

برخورد شدید دستگاه قضایی با متخلفان و دستگاه های دولتی و غیر دولتی در بحث ایمنی

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با هشدار به مدیران ساختمان های ناایمن گفت: بنای دستگاه قضایی تعامل با مالکان و مدیران این مجتمع ها است، اما اگر قصور یا تقصیر متوجه آنان و یا مدیران و مسئولان دستگاه های دولتی و غیر دولتی باشد، دستگاه قضایی با در نظر گرفتن حقوق عامه مردم به شدت با متخلفان برخورد می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی، در اولین جلسه کمیته راهبردی تعیین تکلیف اماکن پرخطر و ناایمن شهر مشهد که با حضور نمایندگان 10 نهاد دولتی و غیر دولتی برگزار شد، ضمن تشکر از پیگیری های آتش نشانی مشهد در خصوص موضوع ایمن سازی اماکن خطرآفرین و ناایمن شهر مشهد اظهار کرد: براساس دستور ریاست قوه قضاییه برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار نظیر حادثه تلخ یکی از مراکز درمانی تهران که به جان باختن جمعی از هموطنان منجر شد، با پیگیری آتش نشانی و شهردار مشهد اقدام به تشکیل کارگروه شده است.
وی افزود: هدف از تشکیل این کارگروه بررسی تمام جوانب موثر در ایمنی ساختمان ها، مراکز و اماکن تجاری و مرتفع برای تامین ایمنی این مکان ها با همکاری دستگاه‌های مسئول جهت حفظ ایمنی شهروندان است.
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی بیان کرد: وظیفه این کارگروه در مرحله اول شناسایی و بازرسی از اماکن خطر آفرین است و در گام بعدی، تعیین مهلت برای ایمن سازی این اماکن از سوی مالکان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: اگر برای اعضای کارگروه عدم تامین ایمنی از سوی مالکان محرز شود، در صورت نیاز قاطعانه نسبت به پلمب این اماکن در راستای منافع مردم اقدام خواهد شد.
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: مشهد نخستین شهری است که با پیگیری های آتش نشانی و شهردار مشهد، با تعامل دستگاه قضایی به ایمن سازی اماکن پر خطر اهتمام جدی داشته که این اقدام ارزنده قابل تقدیر است.

image_print
2 پاسخ
  1. Suivre Téléphone
    Suivre Téléphone گفته:

    Suivre le téléphone portable – Application de suivi cachée qui enregistre l’emplacement, les SMS, l’audio des appels, WhatsApp, Facebook, photo, caméra, activité Internet. Idéal pour le contrôle parental et la surveillance des employés. Suivre le Téléphone Gratuitement – Logiciel de Surveillance en Ligne.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *