بیشترین املاک دولتی در دست آموزش‌و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعاملات و هم افزایی بسیار خوبی میان ادارات کل آموزش و پرورش و ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی برقرار است و اقدامات مشترک خوبی میان این دو دستگاه انجام گرفته است.

به گزارش صبح امروز، قاسمعلی خدابنده  در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و انعقاد تفاهم نامه تسهیل مستندسازی املاک فاقد سند مالکیت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش بیشترین املاک دولتی را در سطح کشور و استان به خود اختصاص داده اما متاسفانه به دلایلی همچون نبود نیروی متخصص در این حوزه، نبود اعتبارات و در اولویت نبودن این امر مهم، از دیرباز اهمیتی به مستندسازی اسناد مالکیت داده نشده و با توجه به رشد قیمت املاک و مشکلات گوناگون ایجاد شده ضرورت داشت در زمینه مستندسازی املاک آموزش و پرورش استان اقدامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در حال حاضر دارای هشت هزار مِلک است که ۷۰ درصد آن در مناطق شهری و ۳۰ درصد آن در مناطق روستایی قرار دارد و فقط ۳۰ درصد این املاک دارای اسناد مالکیت می باشد و بیش از پنج هزار ملک آموزش و پرورش استان فاقد اسناد رسمی است.

خدابنده اظهار کرد: در همین راستا میان ادارات کل آموزش و پرورش و ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی تفاهم نامه تسهیل مستندسازی املاک فاقد سند مالکیت آموزش و پرورش استان منعقد شد و با جدیت تلاش می کنیم در سال ۹۸ و ۹۹ بخش اعظمی از این املاک را سنددار نماییم.

وی تبیین کرد: در سال گذشته با پیگیری صورت گرفته برای حدود ۲۰۰ مِلک آموزش و پرورش استان اسناد مالکیت صادر شد و تلاش می کنیم این آمار را افزایش دهیم.

 

image_print
791 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *