بررسی «صبح‌امروز» از کارزار توئیتری واردات گندم؛

هشتکی که «حجاریان» را نشانه گرفت

سرویس سیاسی / چند وقتی می‌شود که یک هشتک موج جدیدی از فضاسازی رسانه‌ای در فضای مجازی را بر علیه سعید حجاریان تئورسین جریان اصلاحات به راه انداخته‌است. «سلطان گندم» هشتکی که واکنش‌های متفاوتی را از سوی مخاطبین شبکه‌های مجازی دربرداشته‌است. اما این هشتک از کجا شروع شد.

شرق نوشت: این موج از یک‌سو می‌تواند واکنش به اظهارنظرهای اخیر حجاریان باشد و از سوی دیگر می‌تواند اهداف دیگری را دنبال کند که رخدادهای آتی آن را روشن‌تر خواهد کرد. یک عضو جبهه پایداری که نماینده مجلس یازدهم شده، مدعی شده است خانواده حجاریان از رانت در واردات گندم بهره‌مند شده و مانع خودکفایی گندم شده‌اند. حامیانشان هم در شبکه‌های اجتماعی هشتگ «سلطان گندم» را برجسته کرده‌اند و هم‌زمان اکانت منتسب به علی‌اکبر رائفی‌پور در توییتر هم ادعای عجیب دیگری را درباره یهودی‌بودن خاندان حجاریان مطرح کرده است.

خضریان: در حالی از بنده به دلیل اطلاع رسانی و شفافیت موضوع در افکار عمومی شکایت کرده‌اند که وکیل ایشان اسناد منتشر شده را تمام و کمال تایید کرده‌است

 

محسن حجاریان، فرزند سعید حجاریان در واکنش گفته است: «بر کسی پوشیده نیست که هدف از این دست تهمت‌پراکنی‌ها پیشبرد برخی نیات سیاسی و… علیه پدر این‌جانب است که تازگی ندارد! اما نظر به حضور شما در نهاد قانون‌گذاری کشور انتظار این است که در انتشار مطالب و سخنان خود الزامات بدیهی قانونی را مبنی‌بر عدم تخلف از قانون و نقض حقوق افراد از طریق افترا و نشر اکاذیب رعایت فرمایید».

در ادامه این جوابیه از خضریان درخواست شده که مدعیات خود را نزد مراجع قانونی ارائه کند و تأکید شده که «بدیهی است با اثبات کذب این ادعاها وقوع عمل مذموم و مجرمانه افترا و تهمت ازسوی جناب‌عالی مفروض خواهد بود».

یک نماینده مجلس دهم نیز در‌این‌باره به روزنامه اعتماد گفته بود: «دولت هم در بیمه محصولات و هم در خرید محصولات به کشاورزان متعهد است و درحالی‌که در دولت یازدهم گاه انجام این تعهدات چهار تا پنج ماه طول می‌کشید، این مهلت در دولت دوازدهم به چند هفته کاهش یافته است».

او با بیان اینکه طرح این مسائل با انگیزه جناحی و سیاسی دنبال می‌شود، گفت: «متأسفانه در یکی، دو ماهی که از مجلس یازدهم می‌گذرد، این مجلس چه در طرح‌هایی که ارائه کرده و چه تذکر و اظهارنظرهای نمایندگان رویکردی غیرتخصصی و سیاسی دارد».

واکنش علی ربیعی به ادعای نقش داشتن سعید حجاریان در واردات گندم

این موضوع سبب شد تا علی ربیعی در اولین نشست خبری خود بعد از مطرح شدن این مسئله به سوال خبرنگار فارس درباره حذف بودجه خودکفایی گندم و نقش سعید حجاریان در واردات گندم و فرآورده‌های مرتبط که از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شده‌بود، اینگونه پاسخ دهد: من حذف بودجه گندم و همچنین نقش فردی در این موضوع که خارج از دولت است را تکذیب می کنم.

مجتهدزاده: آنچه که مورد تایید بنده قرار گرفت چند آگهی ثبتی در سامانه روزنامه رسمی و دو عدد فاکتور بود و نه اکاذیب حضرتعالی، شما که دستتان می‌رسد اسناد بانکی و مالیاتی و حسابداری شرکت را منتشر کنید تا دروغگو رسوا شود

 

سخنگوی دولت ادامه داد: تصمیمات دولت تابع فردی از بیرون نیست؛ آن هم موضوعی که بر روی زندگی هزاران کشاورز تاثیر می‌گذارد. ما در دولت خرید گندم را از ۳۶۰۰ هزار تن در سال به ۱۱ میلیون و چهارصد هزار تن رساندیم و با قیمت خرید گندم، رضایت کشاورزان را ایجاد کردیم. در هیچ سالی آنقدر خرید تضمینی گندم نداشته‌ایم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: واردات گندم صرفاً در انحصار دولت است و ما تنها خرید گندممان برای ذخایر استراتژیک است نه برای مصرف.

شکایت حجاریان از نماینده عضو جبهه پایداری

اما داستان به همینجا ختم نشد و وکیل محسن حجاریان از شکایت موکل خود از علی خضریان، نماینده تهران در مجلس یازدهم به دلیل انتشار مطالب خلاف واقعیت خبر داد.

ایلنا نوشت: علی ‌مجتهدزاده، وکیل محسن حجاریان، در خصوص شکایت موکل خود از علی خضریان نماینده تهران در مجلس یازدهم، گفت: امروز به همراه محسن حجاریان پسر آقای سعید حجاریان از علی خضریان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی برای انتشار مطالب خلاف واقعیت درباره سعید و محسن حجاریان در توییتر شکایت کردیم.

وی افزود: شرکتی که خضریان در توییتر از آن یاد کرده، شرکتی کوچک با معدل حساب ۹۰‌ میلیون تومان است که این شرکت یک‌ حساب واقعی و قانونی دارد. کسی که در جایگاه نماینده مجلس قرار دارد، باید دانش حقوقی داشته باشد؛ مطالبی را که این نماینده بیان کرده مصداق بارز نشر اکاذیب است.

وی اضافه کرد: چون این مطالب در مجلس بیان نشده و تنها در فضای مجازی منتشر شده، ما شکایتمان را در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح نکردیم بلکه به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کردیم و شکایت را ارائه کردیم.

متأسفانه ۴هزار تن،۴میلیون تن اعلام شده بود

مجتهدزاده با بیان اینکه انصاف، قانون و اخلاق توسط این نماینده زیر پا گذاشته شده است، تاکید کرد: کسی که در جایگاه قانونگذاری کشور قرار می‌گیرد، باید بیش از همه به قانون پایبند باشد.

وی تأکید کرد: واردات ناچیز موکل من مربوط به قبل از تحریم‌های شدید آمریکا بود؛ متأسفانه در برخی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها هم ۴هزار تن،۴میلیون تن اعلام شده بود که من اصلاح می‌کنم؛ رقم واردات ۴هزار تن بوده و این واردات مربوط به قبل از دوران تحریم بوده است. ما منتظر هستیم که دستگاه قضا بر مدار عدالت عمل کند و این نماینده تبعات کیفری عمل خود را ببیند؛ دفاعیات ما نیز هم در محضر دادگاه و هم در محضر ملت قابل انتشار خواهد بود.

پس از این شکایت بود که خضریان در رشته توئیتی مدعی شد: «جناب سعید حجاریان! فرزند و شریک شما در شرکت راشا تندیس پارسیان پس از انتشار اسناد واردات گندم در حالی از بنده به دلیل اطلاع رسانی و شفافیت موضوع در افکار عمومی شکایت کرده‌اند که وکیل ایشان اسناد منتشر شده را تمام و کمال تایید کرده‌است.»

شهامت داشته باشید عذرخواهی و طلب حلالیت کنید

اما در کارزار توئیتری پیش‌آمده، علی مجتهدزاده، وکیل سعید حجاریان در توئیتی خطاب به علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم نوشت: «جهت آگاهی عرض می‌کنم، آنچه که مورد تایید بنده قرار گرفت چند آگهی ثبتی در سامانه روزنامه رسمی و دو عدد فاکتور بود و نه اکاذیب حضرتعالی، شما که دستتان می‌رسد اسناد بانکی و مالیاتی و حسابداری شرکت را منتشر کنید تا دروغگو رسوا شود. شهامت داشته باشید عذرخواهی و طلب حلالیت کنید.»

image_print
79 پاسخ
  1. Suivre Téléphone
    Suivre Téléphone گفته:

    Suivre le téléphone portable – Application de suivi cachée qui enregistre l’emplacement, les SMS, l’audio des appels, WhatsApp, Facebook, photo, caméra, activité Internet. Idéal pour le contrôle parental et la surveillance des employés. Suivre le Téléphone Gratuitement – Logiciel de Surveillance en Ligne.

    پاسخ
  2. Suivre le téléphone
    Suivre le téléphone گفته:

    Meilleure application de contrôle parental pour protéger vos enfants – Moniteur secrètement secret GPS, SMS, appels, WhatsApp, Facebook, localisation. Vous pouvez surveiller à distance les activités du téléphone mobile après le téléchargement et installer l’apk sur le téléphone cible.

    پاسخ
  3. blumn
    blumn گفته:

    19 Halloween Makeup Ideas That Don't Need a Costume Who says that Halloween makeup has to represent a certain character or look like something you’d never dream of wearing to the grocery store unless the date is October 31? Halloween makeup doesn’t have to be exclusive to Halloween itself. You can drop head-turning looks the whole month of October. The ventriloquist puppet gave everyone a fright in Saw and now, you can do the same at your Halloween party. It’s quick and easy to recreate — just use white face paint, fake blood and colored contacts. Personally, we haven’t even picked up any candy yet, so that’s what we are freaking out about, but that’s a whole ‘nother problem. Check out our fun ideas below and if you want to see what we are dressing up as this Halloween come visit us this weekend! We will be at two different events:
    http://easytrans.co.kr/bbs/board.php?bo_table=free&wr_id=808209
    Whether you would like to book in for semi-permanent makeup or discuss our other treatments such as our laser hair removal in Milton Keynes, and the surrounding areas, then please do not hesitate to get in touch with our team! In the meantime, check out our previous article for a guide to the best makeup products that won’t break the bank to use between now and your semi-permanent makeup appointment. A deposit is required for all Semi Permanent Makeup appointments, and we do offer a payment plan so that you can break the balance down over the course of your two treatments. The total must be paid on or before the day of your top up appointment. How do you find a Microblading semi permanent eyebrows Tattoo artist near you? Here are some additional pointers to take into account when looking.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *