طرح تفصیلی حوزه جنوب‌شرق مردادماه، تعیین تکلیف می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: طرح تفصیلی حوزه جنوب‌شرق مشهد با جدیت توسط کمیسیون‌های شورای شهر در حال بررسی است و در مردادماه برای تصویب به جلسه علنی می‌آید.
به گزارش پایگصبح امروز، محمدهادی مهدی‌نیا با اشاره به بازدید از ارتفاعات حوزه جنوب شرق و محدوده مناطق 7 و 8 شهرداری با بیان اینکه طرح های تفصیلی هفتگانه شهر مشهد در مرحله تحویل‌گیری، تایید و تصویب است، اظهارکرد: پس از اینکه طرح حوزه جنوب‌غرب در جلسه علنی به تصویب رسید، طرح دوم نیز که شامل حوزه جنوب شرق شهر است، طبق برنامه‌ از پیش تدوین شده به زودی در جلسه علنی مطرح می‌شود.
وی در ادامه گفت: حوزه جنوب شرق، شامل قسمتی از مناطق 7 و 8 شهرداری همچون زکریای 1 و 2، اراضی آبشار و شهرک‌های سیدی و پلیس‌راه باغچه و … می‌شود.
مهدی‌نیا با اشاره به اینکه بخش اعظم این اراضی در تملک آستان قدس رضوی است، افزود: برهمین اساس، شورای شهر و کمیسیون شهرسازی و معماری در اقدامی بدیع، از نماینده رسمی آستان قدس برای حضور در کارگروه‌های کمیسیون دعوت بعمل آورد که در بالاترین سطح، معاون املاک این مجموعه در جلسات شرکت داشت و طی یک معرفی‌نامه رسمی از سوی قائم مقام آستان قدس رضوی، مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس نیز به شورای شهر معرفی شد.
وی ریشه این اتفاق میمون را در رویکرد تعاملی شورای پنجم با دستگاه‌های تاثیرگذار شهر دانست و تصریح کرد: بسیار خرسندیم که براساس گفته‌های معاون املاک آستان قدس رضوی، نگاه آستان از واگذاری زمین خام تغییر کرده و بدنبال یافتن نقطه مشترکی بین حفظ منافع غبطه وقف و منافع شهر هستند؛ این رویکرد، نگاه جدیدی است و امیدواریم به شکل‌گیری بهتر طرح های تفصیلی، بویژه در بخش های اراضی آستان قدس، کمک کند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه بازدید میدانی امروز در راستای بررسی عینی مباحث مطرح شده در جلسات کارگروه شهرسازی، انجام شد، گفت: بدون شک چنین بازدیدهایی باعث می‌شود که در جلسات، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بهتر و ملموس‌تر باشد.
مهدی‌نیا در ادامه صحبت‌های خود به برخی از ویژگی‌ها و خصوصیت‌های پهنه جنوب شرق مشهد اشاره داشت و اظهارکرد: این محدوده دارای دو بافت پر، همچون شهرک‌های انقلاب، ابوذر، سیدی و یک بافت خالی مثل اراضی آبشار و زکریاست؛ در بافت پر به دنبال تامین خدمات مورد نیاز سطح محله و ناحیه هستیم و در بافت خالی نیز کاربری‌هایی را تعریف می‌کنیم که امکان جانمایی آنها در داخل شهر وجود ندارد.
وی افزود: از جمله این کاربری‌ها می‌توان به بیمارستان، مجتمع‌های تجاری بزرگ‌مقیاس و فضای سبز مقیاس شهر، کاربری‌های تاسیسات و تجهیزات مقیاس شهری و … اشاره کرد.
مهدی‌نیا همچنین با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین ورودی‌های شهر مشهد در این محدوده واقع شده است، گفت: نقش دروازه‌ای این محور باید به رسمیت شناخته شده و با طراحی‌های مناسب روی آن کار شود؛ کاربری‌های این محدوده که در مجاورت محورها و مبادی ورودی مشهد هستند، با شرایط کنونی سازگاری داشته باشند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با اشاره به اراضی بزرگ مقیاس موجود در حاشیه این محور، تصریح کرد: این اراضی میتوانند کاربری‌هایی داشته باشند که در آینده بتوان ورودی معنادار، فاخر و در خور شانی ایجاد کنیم.
مهدی‌نیا افزود: مشهدمقدس به واسطه وجود نورانی و بابرکت امام‌رضا(ع)، هرساله میزبان میلیون‌ها زائر پیاده در ایام مناسبتی خاص است که در طرح تفصیلی حتما به این موضوع نیز توجه خواهد شد تا زیرساخت‌های مناسب با بهره‌گیری از شرایط موجود فراهم گردد.
وی در پایان گفت: کمیسیون‌های مختلف شورای شهر مشهد با جدیت در حال بررسی طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق هستند و این لایحه در مردادماه به صحن علنی شورا خواهد آمد.

image_print
2 پاسخ
  1. Suivre Téléphone
    Suivre Téléphone گفته:

    Vous pouvez utiliser un logiciel de gestion des parents pour guider et surveiller le comportement des enfants sur Internet. Avec l’aide des 10 logiciels de gestion parentale les plus intelligents suivants, vous pouvez suivre l’historique des appels de votre enfant, l’historique de navigation, l’accès au contenu dangereux, les applications qu’il installe, etc.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *