شروع فرآیند هوشمند سازی ثبت درآمدهای غیرنقدی شهرداری

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: به منظور تکمیل زیرساخت های لازم در تامین منابع مالی جدید برای پروژه های عمرانی، فرآیند هوشمندسازی ثبت درآمدهای غیرنقدی در شهرداری آغاز شده است.
به گزارش صبح امروز رضا خواجه نائینی با اشاره به اینکه در سال های اخیر تحریم های ظالمانه علیه کشور اجرایی شده به گونه ای که پروژه بزرگ عمرانی را با محدودیت های مختلف از جمله تامین مالی مواجه ساخته است، اظهار کرد: شهرداری مشهد با استفاده از روش های نوین تامین منابع مالی اجازه کمرنگ شدن فعالیت های عمرانی شهری را نداده است.
وی ادامه داد: استفاده از روش تامین مالی غیر نقدی و یا به بیانی دیگر تهاتر هزینه اجرای پروژه های عمرانی با املاک و امتیاز و صدور مجوزهای های ساختمانی مانع از رکود فعالیت های عمرانی شده و تامین مالی بخش زیادی از پروژه های ساخت و تکمیل خطوط قطار شهری، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، احداث پارکینگ، توسعه بوستان ها و فضاهای فراغتی، احداث پل های ارتباطی غیرهمسطح، بهسازی و توسعه معابر شهری و انواع دیگر پروژهای عمرانی که در حال بهره برداری یا اجرا بوده از این طریق صورت گرفته است.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد افزود: استفاده روز افزون این نوع روش تامین مالی نیازمند زیر ساخت های فنی خاص خود در شهرداری است، به همین منظور به دنبال هوشمند سازی ثبت درآمدهای غیر نقدی هستیم. این اقدام پس از اجرای موفقیت آمیز فازهای یک و دو ارتباط سامانه های مالی و شهرسازی شهرداری در سال 97 پی گرفته می شود. در آن مرحله هوشمندسازی ثبت درآمدهای نقدی در مناطق شهرداری مشهد با موفقیت رقم خورد و اکنون طراحی و برنامه ریزی مرحله جدید در فاز سوم برای ارتباط این سامانه ها در ابعاد وسیع تر انجام و طی آن ثبت درآمدهای غیرنقدی شهرداری مشهد به صورت هوشمند توسط سامانه های شهرسازی و مالی صورت می گیرد.خواجه نائینی خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این پروژه نحوه ثبت حساب های درآمدی غیری نقدی را شفاف کرده و در کاهش چشمگیر بروز خطای انسانی هنگام ثبت حساب ها اثرگذار خواهد بود. همچنین با هوشمندسازی ثبت درآمدهای غیرنقدی که بیشتر آن ها برای اجرای پروژه های عمرانی منظور می شود، زمان اجرای تعهدات مالی توسط شهرداری سرعت گرفته و این مهم انگیزه بیشتری برای پیمانکاران ایجاد می کند تا در انجام پروژه های بزرگ شهری مشارکت نمایند.

image_print
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *