همزمان با روز جهانی منع کار کودک

عوامل سریال بچه مهندس توسط موسسه گلستان علی ع تقدیر شدند

 نقش تاثیر گذار هنرمندان
در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران استان ، نمایندگان مجلس، و کارشناسان حوزه اجتماعی برگزار شد، ابتدا حمید رضا رضازاده مدیر عامل موسسه خیریه گلستان علی )ع(، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی مردم در حوزه آسیبهای اجتماعی بویژه کار کودک گفت: گلستان علی ع با هدف جذب نظرها و اعتماد آحاد مردم تصمیم به برگزاری مراسم تقدیر از عوامل سریال بچه مهندس گرفت . وی اظهار امیدواری کرد که هر سال در این مناسبت، بتوانیم برنامه های خوب و ارزشمندی برگزار کنیم.
وی با اشاره به اهمیت کار هنرمندان در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: هنرمندان با توجه به شخصیت فرهنگی خود و اثر گذاری آنها در جامعه میتوانند اثر گذار باشند و جای تقدیر دارد.
رضا زاده در ادامه ضمن تشریح فعالیتها و برنامه های این موسسه در حوزه های تحصیل، اشتغال، ازدواج، و دیگر حمایتها از فرزندان تحت پوشش گفت: پروژه مجتمع فرهنگی-رفاهی-ورزشی گلستان علی( ع ) با 27 هزار متر مربع زیر بنا در حال احداث است و یکی از ویژگیهای مهم در این پروژه، استعداد یابی فرزندان بی سرپرست و جذب این عزیزان میباشد.

 کار کودک غیر قانونی است
در ادامه این مراسم پوریوسف مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی نیز با اشاره به ویژگیها و مشخصات کودکان خیابانی، بی سرپرست و کار گفت: کودک خیابانی به آندسته از کودکانی گفته میشود که معمولا سرپرستی ندارند و شبها در خیابانها میخوابند. و کودک کار کودکانی هستند که بخشی از زمان خود را به کارکردن مشغولند و در سن کارکردن قرار ندارند، در حالی که طبق قوانین کشور ما، کار کودک زیر 15 سال غیر قانونی است.
وی تصریح کرد: بیشترین میزان کودکان بی سرپرست در کشور مربوط به استان خراسان رضوی است و البته اغلب کودکان کار در خراسان رضوی از اتباع خارجی میباشند.
در کشور ما کودکی میتواند کار کند که سن او بالای 15 سال باشد و دنبال کار مهارتی بوده و در معرض آسیبهای سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و فرهنگی قرار نگیرد.
حمیدرضا پوریوسف از ساماندهی 600 کودک خیابانی طی سال گذشته توسط بهزیستی استان خبر داد و گفت: سال گذشته 1300 کودک بی سرپرست تحویل بهزیستی شده به عبارت دیگر هر روز 3 کودک بی سرپرست به ما واگذارشده است.
وی از موسسه گلستان علی(ع) به عنوان یکی از موسسات برجسته در توانمندی سازی کودکان یاد کرد و گفت: گلستان علی(ع) در امر توانمند سازی کودکان همواره پیشتاز است و نقش هنرمندان نیز در حوزه فرهنگ می تواند اثرگذار باشد و امروز سریال بچه مهندس نیز یکی از سریال های خوب و ارزشمند بوده است.
توجه به کرامت انسانی
نصراله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از خدمات موسسه خیریه گلستان علی(ع) گفت: گلستان علی(ع) همواره در میان موسسات خیریه، خوش درخشیده و در حوزه کودکان بی سرپرست به خوبی ورود پیدا کرده است و از اعتماد و جایگاه بالایی در جامعه برخوردار می باشد.
وی کار کودکان را از گذشته های دور و بین خانواده ها به عنوان یک حرفه آموزی خاطر نشان کرد و گفت: این نوع کار در خانواده ها مایه اعتماد به نفس بوده است. اما کار کودک در یک فضای ناسالم و غیر مدیریت شده می تواند مانع رشد کودکان شود.
کودکان ما باید با واقعیت ها، مسایل اجتماعی و کار و تلاش آشنا شوند و اگر کار می کنند باید در کار آنها رشد و تعالی باشد. ما با کار کودک در خیابان ها مخالف هستیم، چرا که کرامت انسانی آنها آسیب خواهد دید.
امروز جامعه ما در شرایطی قرار دارد که باتوجه به کاهش جمعیت فرزندان در خانواده ها نباید این عزیزان در محیط های گلخانه ای رشد کنند چراکه خیلی زود در معرض آسیب قرار می گیرند. فرزندان ما باید به تعالی برسند و کار برای آنها ارزش است منتهی صدمه به کرامت انسانی نباید وارد شود و این صدمه برای همه بد است اما برای کودکان بدتر می باشد.
امضای طومار حمایت از روز جهانی منع کار کودک
این گزارش حاکی است در این مراسم طومار حمایت از روز جهانی منع کار کودک توسط هنرمندان و عوامل سریال “بچه مهندس” به امضاء رسید. متن این طومار توسط یکی از کودکان کار قرائت شد و موجب جلب توجه میهمانان مراسم قرار گرفت.
در ادامه مراسم نیز به جمعی از کودکان کار حاضر در این برنامه، توسط عوامل سریال “بچه مهندس”، لوح تقدیر و یادبود روز جهانی منع کار کودک اهداء شد.
تقدیر از عوامل سریال بچه مهندس
در این مراسم از عوامل سریال “بچه مهندس” نیز با اهدای لوح تقدیر و یاد بود مراسم قدردانی به عمل آمد.
– سعید سعدی تهیه کننده مجموعه “بچه مهندس” در این مراسم گفت: تشکر می کنم از برگزار کنندگان این مراسم و شما باعث شده اید تا برای تداوم سریال در فصل های بعدی تلاش کنیم.
– علی غفاری کارگردان سریال بچه مهندس نیز گفت: ما این سریال را با عرض ارادت به ساحت حضرت امام رضا(ع) آغاز کردیم و این داستان ادامه یافت تا به قله موفقیت رسیدیم. با حمایت شما عزیزان امیدواریم این قصه و ایده به فصل های بعدی سریال برسد.
– – حسین وارسته نویسنده سریال بچه مهندس نیز گفت: وقتی حال و نیت انسان خوب باشد می توان به خوبی کار کرد و من در بازدید از خانه های فرزندان گلستان علی(ع) و دیدن فرشته های کوچک این موسسه، حال خوبی پیدا کردم و امیدوارم فصل 4 سریال را شروع کنیم.
– بهاره رهنما از بازیگران سریال که سفیر انجمن حقوق کودکان نیز می باشد، گفت: ما برای خدمت به کودکان کار باید دنبال تلاش و فرهنگ سازی باشیم. به عنوان بازیگر سریال بچه مهندس شاهد لحظه هایی بوده ام که احساسات همه را برانگیخته و عشق به کار در این سریال بسیار قوی بوده است.
– مهشید جوادی بازیگر سریال نیز گفت: به عنوان عضوی کوچک در این سریال باید اذعان کنم که تا به امروز و به طور مستقیم با این فرزندان رو به رو نشده بودم و این دیدار را افتخار بزرگی برای خودم می دانم.
– سعید کریمی از دیگر بازیگران سریال گفت: خیلی خوشحالم که این سریال مورد توجه و اقبال بینندگان قرار گرفته است. وی همچنین گفت در بازدید از موسسه گلستان علی(ع) نیز با نگهداری فرزندان بی سرپرست با نکات جالبی رو به رو شدم و این باعث افتخار من خواهد بود.
– روزبه حصاری از بازیگران سریال نیز گفت: امروز مهری بر قلب من جاری شده که عمق آن بسیار و بی انتهاست و بودن در کنار این فرزندان که آینده سازان کشور می باشند برای من افتخار است.
در پایان این مراسم و به رسم یادبود، هدایایی توسط موسسه خیریه گلستان علی(ع) به عوامل و دست اندرکاران سریال بچه مهندس اهدا شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *