افشای یک پرونده محرمانه

تنها در چند لحظه پولدار شوید!

مرتضی یگانه

هنگام شروع این گزارش تردید های بسیاری در دل داشتیم که آیا در این خصوص اتفاقی رخ خواهد داد یا نه؛ اما آنجا نگرانی ما بیشتر شد که فهمیدیم دقیقا نمی دانیم با چه مجموعه ای طرف هستیم.

سایت های شرطبندی آنقدر فعالیت خود را در بطن جامعه گسترش داده اند که با یک گزارش و یا یک واکنش از سوی مسئولین مشکلی حل نخواهد شد چه بسا خود زمینه ساز ایجاد راه های دیگر برای انتقال پول به این شاهراه پولشویی هستند.

چه کسی می تواند به صورت دقیق بگوید چه حجم از پول روزانه به این سایت های سرازیر می شود؟ چه کسانی در حال حاضر باید پاسخگوی سیستم فشل بانکی باشند که این روزها در غفلت مسئولینش به مسیری ویژه برای انتقال پول از کشور و واریزش به حساب های افرادی معلوم الحال در خارج از کشور شده است؟

اما این سکه روی دیگری هم دارد؛ رویی که نامش را رهبری نفوذ گذاشته اند؛  نفودی که این روزها در لایه های پایینی سیستم بانکی در حال بروز است؛ کارمندان و معاونین شعبه بانکی که با کنار گذاشتن اخلاق به نقطه ای از  حقارت رسیده اند که در این سیستم پولشویی و دزدی سرمایه های مردم نقش ایفا می کنند.

آنچه صبح امروز بیان می‌کند

گزارشی از اعمالی فرایِ قانون است که توسط افرادی در خارج از کشور طرح و برنامه ریزی و توسط تعدادی دیگر در داخل کشور اجرایی می شود؛ حلقه هایی پیچیده که برای شناختن و دسترسی به آنها تلاش بسیار و البته خطر زیادی را به جان خریدیم.

ما نیز به رسم دنیای رسانه و ارتباطات از تمامی کسانی که در این راه با اطلاعات خود زمینه را برای روشنگری بیشتر فراهم کردند تشکر می کنیم.

چه چیزی از سایت های شرطبندی میدانید؟

این روزها اگر در فضای مجازی و وب فعالیت بیشتری نسبت به سایر شهروندان داشته باشید قطعا با تبلیغاتی مواجه می شوید که شما را به درآمدی چند ده میلیون تومانی در چند دقیقه دعوت می کنند.

طی رفتارشناسی و مخاطب شناسی های صورت گرفته از فعالیت کاربران در این سایت ها باید بگوییم که قشر 18 تا 30 سال بیشترین مخاطبین سایت های شرطبندی را تشکیل می دهند. قشری که با عدم آگاهی لازم از دروغ های پیوسته مدیران سایت های شرطبندی این تصور را در ذهن خود می پرورانند که افرادی در خارج از کشور و آنهم با ایجاد سایت های شرطبندی درصدد هستند تا آنها را پولدار و به آرزوهایشان برسانند.

رنگ و لعاب های خاص و نمایش زندگی های آنچنانی اتفاقیست که هرکسی را ترغیب می کند تا به سمت پول بادآورده یا همان قمار برود؛ قماری که در ادامه ثابت خواهیم کرد چگونه خانواده های بسیاری را متضرر و صاحبان سایت ها و افراد پشت پرده این اتفاقات را پولدارتر از روز قبلشان می کند.

پس از ایجاد بحران کرونا و خانه نشین شدن بسیاری از مردم در سراسر جهان به خصوص ایران که درگیری بیشتری با این بیماری داشت گردانندگان و سیاست گذاران سایت های شرطبندی حاشیه سود خود را در خطر دیدند زیرا با تصمیم فیفا یکی از مهم ترین بخش های درآمدی آنها که مسابقات فوتبال بود به حالت تعلیق درآمد.

اما گزینه جایگزین برای درآمدهای از دست رفته بخش شرطبندی فوتبال، بازی نه آنچنان جدید به نام انفجار شد که تنها در یک لحظه می تواند تمامی دارایی شما را به حساب صاحبان سایت بریزد.

اما اتفاقاتی که نظر ما را به این بخش جلب کرد ایجاد یکباره جوهای سنگین تبلیغاتی در فضای مجازی با ایفای نقش توسط صاحبان سایت های شرطبندی بود که با به دست گرفتن احساسات و نقاط ضعف جامعه ضمن انتشار محتوایی ضدفرهنگی و ضد اخلاقی در تلاش بودند در کنار انتشار این محتوا ضداخلاقی به تبلیغ سایت های شرطبندی خود بپردازند و بازار یکدیگر را در تمامی بخش های داغ نگه دارند.

در این بین اتفاقاتی در فضای مجازی رخ داد که پس از حدود 1 ماه از انجام و استمرارش در بسیاری از صفحه های اینستاگرام اینفلئنسرهای آن طرف مرز این نتیجه را در برداشت که این اتفاقات برنامه ریزی شده بوده و بسیاری از افرادی که وارد دعواهای مجازی و یا چالش شده اند در حال ایفای نقش در یک فیلم بسیار بزرگ برپایه کلاهبرداری هستند.

اما چه کسی و به چه منظور باید در پی برنامه ریزی چنین نقشه ای برای داغ کردن بازار سایت های شرطبندی باشد؟ ما هنوز از سود حاصل از سایت های شرطبندی برای صاحبانشان چیزی نگفته ایم؟؟ پس در ادامه گزارش خواهید خواند که چگونه می توان در روز روشن جیب مردم به راحتی و بسیار شیک زد.

مونتیگو و ساختار عنکبوتی

در ابتدای گزارش باید عنوان شود که اکثر سایت های شرطبندی در خارج از کشور (عمدتا کشور ترکیه) اداره می شد اما پس از به وجود اوردن مشکلاتی ازسوی اینترپل برای ایرانیان ساکن ترکیه مانند تتلو بسیاری از آن ها مانند س ش و پ م به کشورهای کلمبیا و اسپانیا گریخته اند.

” فرشید امیر شقاقی” با نام مستعار مونتیگو به صورت متوالی به عنوان تنها عامل راهبری سایت های شرطبندی معرفی می شود اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که شما هرچقدر هم از خاک کشور دور باشید و یا پول زیادی داشته باشید تا سرویس های داخلی رانت و باگ در اختیار شما قرار ندهند نمی توانید چنین سیستمی را با این نظم اداره کنید.

این فرضیه که امیرشقاقی در صدر هرم سایت های شرطبندی قرار دارد را قبول می کنیم اما می توان سوال پرسید که سیستم بانکی کشور چگونه چنین گردش مالی عجیب و غریبی را سرویس دهی می کند اما متوجه حضور بسیاری از حساب ها و کارت های بانکی برای خدمات دهی به سایت های شرطبندی نمی شود؟

این روزها افراد بسیاری در فضای مجازی ادعا می کنند در رابطه با این سایت ها مشغول افشاگری هستند و مسائلی را با عنوان پشت پرده های سایت های شرطبندی منتشر می کنند اما آنچه سخنان نگارنده را نسبت به سایر اخبار مربوطه متمایز می کند صحبت با مردم به صورت مستقیم است.

اینکه بگوییم فلانی ماهیانه 20 میلیون پوند درآمد خالص از سایت های شرطبندی به دست می آورد و یا اینکه فلان تبلیغ کننده سایت شرطبندی آقازاده ای است که این روزها با پول های مردم آنطرف مرزها در حال عیش و نوش است مشکلی را حل نخواهد کرد؛ آن افرادی که باید با آنها صحبت شود مردم به خصوص قشر جوانیست که رویای رشد و پیشرفت را در قمار و شرطبندی می بیند و چه بسا تمامی اندوخته خود یا خانواده خود را در این راه از دست داده باشد که نمونه های آن برای ارائه کم نیستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *