گزارشی از تراکنشات دقیق مالی یک حساب بانکی تحت اجاره سایت های شرط بندی

آمار شما را شوکه می‌کند

این داستان واقعی یک اجاره دهنده کارت بانکی است

 

مرتضی یگانه

یکی از نقاط ضعف و متزلزل سایت های شرطبندی این است که کسی از کار آنها سر در بیاورد بنابراین از سخت ترین راه های امنیتی و ایمنی استفاده می کنند تا مبادا در جایی حرکت اشتباهی انجام دهند. در ادامه به این روش ها مفصل اشاره خواهد شد.

در مدت زمان نگرانش و تحقیق در خصوص این گزارش با فردی آشنا شدیم که کارت عابربانک خود را به سایت های شرطبندی اجاره داده بود؛ اتفاقی که می تواند به ایجاد پرونده ای قضایی بسیار سنگینی برایش ختم شود. این فرد در این گزارش ” ارسلان ” معرفی می شود.

دانشجویی 21 ساله که به گفته خودش همچنان تلاش کرده روی پای خود بایستد اما آنگونه از قصه مشخص است در ماجرایی عجیب و غریب گیر کرده است؛ آنقدر عجیب که می تواند برایش بسیار گران تمام شود.

نگاهش به صفحه گوشی دوخته شده بود؛ ترس در چشمانش قابل مشاهده بود. و می گفت آیا صحت دارد که با کارت های بانکی می توانند عمل پولشویی انجام دهند یا نه، که یک پاسخ واضح و تعیین کننده داشت؛ سایت های شرطبندی با کارت بانکی شما هر عمل مالی چه نوع مشروع یا غیر مشروع راانجام دهند و صاحب کارت بانکی در برابر دادگاه و شاکیان احتمالی باید پاسخگو باشد.

وی در این مصاحبه با خبرنگار صبح امروز ضمن درخواست برای فاش نشدن هویتش تمامی اطلاعات حساب خود را جهت بررسی جزئی در اختیار ما قرار داد که در ادامه به آنها اشاره هایی دقیق خواهیم کرد. به دلیل اهمیت اطلاعات به دست آمده از عنوان تاریخ تراکنشات مالی به صورت دقیق خودداری شده است و تنها بازه زمانی آنها اعلام خواهد شد.

ارسلان از نحوه ورود خود به سیستم اینگونه می گوید: یکی از دوستانم با بیان اینکه قصد استفاده از حساب بانکی ام برای جا به جایی 50 میلیون تومان را دارد از من خواست تا کارت عابربانکم را در اختیارشان قرار دهم؛ اما نه عابربانکی که هم اکنون دراختیار دارم بلکه باید در شعبه ای بخصوص از یک بانک حاضر می‌شدم و حسابی جدید در آن بانک افتتاح می کردم.

پس از افتتاح حساب و دریافت کارت عابربانک، رمز اول، رمز دوم حساب و راه اندازی اینترنت بانک با من خداحافظی کردند و رفتند و بابت این کار مبلغ 500 هزار تومان به حسابم واریز کردند و عنوان کردند در صورت استفاده از حساب، من را نیز مطلع می کنند که پس از یک هفته به من اطلاع داده شد امشب قرار است 50 میلیون تومان تراکنش مالی در حسابم ثبت شود.

ارسلان رقم 50 میلیون تومان را می گوید و سرش را به نشانه تاسف تکان می دهد و می گوید در بازه زمانی کمتر از5 روز بیش از 200 میلیون تومان پول به حسابم واریز شده بود.

ارسلان ضمن بی اطلاعی از وجود تراکنشات مالی در خصوص سایت های شرطبندی می گوید یکی از دوستانم خطر این مسئله که احتمال دارد حساب بانکی ام در راستای واریز وجه سایت های شرطبندی مورد استفاده قرار بگیرد را به من گوشزد کرد من بلافاصله با مراجعه به بانک حساب خود را مسدود و آنجا متوجه شدم که حساب بانکی ام در یک بازه زمانی 5 روزه دیگر شاهد بیش از 700 میلیون تومان تراکنش مالی بوده است.

کل مبلغ دریافتی ام از کسی که پیشنهاد استفاده از کارت بانکی ام برای انتقال 50 میلیون تومان را داده بود تنها 1 میلیون تومان بود اما آنچیزی که شاهد آن بودم گردش مالی 1 میلیارد تومانی در بازه 15 روزه بود که مرا ملزم به پاسخگویی در برابر مقام قضایی می کند.

از زمانی که این پیشنهاد را دریافت کردم نمی دانستم که از حساب بانکی ام در راستای اهداف سایت های شرطبندی استفاده می شود.

استفاده از یک نمونه زنده و عملی برای توضیح آنچه در بخش مالی سایت های رخ می دهد می تواند ذهن مردم را در برابر واقعیت های این سایت ها روشنتر کند؛ صاحبان سایت هایی که خود را دلسوز مردم نشان می دهند اما در واقع نمیدانند که گردانندگان سایت هایشان چگونه و با چه دقتی سرمایه های مردم را به یغما برده و بخشی از آن را به عنوان دستمزد به آنها می دهند.

آنچه ما برای تبیین و ارائه در دست داریم شامل اطلاعات یک حساب بانکی مورد استفاده سایت های شرطبندی واطلاعات دریافت شده از فعالین در این حوزه می باشد.

سوژه چگونه پیدا می شود؟

افرادی که درون سیستم فعالیت می کنند می توانند افرادی را که می شناسند به منظور فعالیت وارد سیستم کنند با این شرط که هرگونه خسارت مالی از ورود فرد متوجه سایت شود آن فرد معرف باید پاسخگو باشد اما در مقابل این خطرها پورسانت خوبی برای بازاریابی دریافت می کند.

از فرد می خواهند در شعبه به خصوص یک بانک خاص وارد شوند و حسابی را افتتاح کنند؛ پس از افتتاح حساب فرد معرف کارت عابر بانک و سایر رمزهای حساب را دریافت می کند و با صاحب حساب خداحافظی می کند؛ نکته جالبتر این ماجرا این است که هنگام افتتاح حساب شماره تلفنی که به عنوان شماره اس ام اس بانک ثبت می شود متعلق به صاحب حساب نیست و شماره ای که از طرف سایت اعلام می شود جهت دریافت پیامک های بانکی در سامانه بانک ثبت می شود.

استفاده از حساب بانکی با وسواس فراوان

موضوع این است که طرف مقابل دقیقا می‌داند قرار است چه کاری انجام دهد؛ یکی از مهم ترین ویژگی های بدنه مالی سایت های شرطبندی وسواس بسیار بر نحوه واریز و برداشت از حساب ها می باشد.

طبق اطلاعاتی که در جریان تهیه این گزارش به دست ما رسید مشخص است که بانک مرکزی با ترسیم برخی الگوریتم های عددی درصدد است تا با این روش تراکنش های مربوط به سایت های شرطبندی را شناسایی و توقیف کند اما باتوجه به بازه زمانی بیش از 2 روز برای شناسایی این تراکنش ها متاسفانه این کار تاثیرچندانی در این زمینه نداشته است.

در طرف مقابل اما فردی با عنوان مسئول کارت های بانکی وجود دارد که تنها وظیفه اش چک کردن فعالیت حساب بانکی آنهم بر بستر اینترنت بانک است به شکلی که مستندات ما نشان  میدهد در زمانی که از یک کارت بانکی جهت واریز پول از سوی مردم استفاده  می شود به صورت مداوم و با بازه زمانی 10  دقیقه ای مورد رصد این فرد قرار می گیرد؛ این موضوع را پیامک های بانکی مبنی بر ورود به اینترنت بانک می تواند اثبات کند.

سایت های شرطبندی روشی با عنوان کارت به کارت برای افزایش موجودی کاربران در نظر گرفته اند به شکلی که از کاربر درخواست می شود تا مبلغ مورد نظر خود را به این شماره کارت واریز کنند و مشخصات واریز را برای انها ارسال کنند.

صاحب کارت پس از اطلاع از موضوع احتمال پولشویی به بانک مراجعه و درخواست اطلاعات مجدد می کند و شماره همراه خود را نیز تغیر می دهد تا تغیرات حساب خود را ببیند اما با سهل انگاری و به گفته خودش ترس از  دستگیری سریع از بانک خارج می شود و اینترنت بانک را غیرفعال نمی کند؛ مسئول کارت های بانکی سایت با اطلاع از این ماجرا با استفاده از اختیاراتی که اینترنت بانک در اختیارش قرار داده است اقدام به مسدود کردن شماره کارت جدید می کند و در کمال ناباوری به دلیل تعطیل بودن بانک ها در یک روز تعطیلی رسمی اقدام به باز کردن حساب می کند و تا ساعت 6 صبح پیامک های بانکی واریز وجه به مبلغ حدود 110 میلیون تومان در برابر چشمان ارسلان رژه می روند.

ارسلان می گوید حدودا 4 بعد از ظهر بود که شماره کارتم جهت واریز پول در سایت ها قرار گرفت و سیلی از پیامک های انتقال وجه بانکی بر روی تلفن همراه خود مشاهده می کردم.اکثر واریزی ها از کارابران سایت ها بین 10 تا 20 هزار تومان بود که خود طی مدت زمان کوتاهی مبلغ های هنگفتی را به وجود می اورد.

لحظات اول با لذت به صفحه گوشی نگاه می کردم و شاهد آن بودم که چگونه در این مرداب بیشتر فرو می روم بنابراین صفحه گوشی را خاموش کردم؛ پس از چند دقیقه صفحه گوشی را مجددا نگاهی انداختم دیدم مبلغ 18 میلیون تومان طی بازه ای 15 دقیقه ای به حسابم واریز شده است.

اخیرا مصاحبه ای با یکی از مسئول مالی سایت های شرطبندی در روزنامه شرق منتشر شد که فرد عنوان کرده بود که تراکنشات مالی درون سیستم به عنوان غیرشفاف ترین مورد برای ما به عنوان کارمندان این سیستم بود اما آنچه امروز در این گزارش می خوانید گزارشی از تراکنشات مالی یک حساب بانکی تحت اجاره سایت های شرطبندی با میزان دقت و جزئیات بسیار زیاد می باشد.

 

قطره قطره جمع شود

گزارش آماری 10 دقیقه ابتدایی باز شدن حساب برای دریافت پول از سوی کاربران

گزارش پیش رو می تواند سوالات بسیاری را در ذهن ما پاسخ دهد و سوالات جدیدی را نیز به وجود بیاورد؛ نکته قابل توجه در این آمار این است که از این میزان تراکنش تنها 12 تراکنش واریزی بیش از 50 هزار تومان داشته ایم و 112 تراکنش دیگر اعدادی بین 10 الی 50 هزار تومان می باشد.

انچه این گزارش را در ارائه اطلاعات از سایر گزارشات متمایز می‌کند ارائه گزارش های مالی به صورت علنی و با مدارک و مستندات لازم آن می باشد.

زمانی که کارت عابر بانک در اجاره سایت های شرطبندی قرار می گیرد فرد صاحب حساب در اولین گام شخصیت حقیقی خود را در برابر ماده 710 قانون مجازات اسلامی قرار میدهد؛ قانونی که در آن به صراحت بیان شده است” اشخاصی که در قمارخانه یا اماکن موضوع مواد 701 و 705 قبول خدمت کنند و یا به نحوی از انحا به دایرکننده این قبیل اماکن کمک نماید معاون محسوب می شود و مجازات مباشر در جرم را دارند.

حسابی که در حال حاضر مورد بررسی قرار می گیرد جزو دسته های امنیتی بسیار پایین در بین کارت های بانکی می باشد و در زمان استفاده نیز به درگاه سایت های معتبر و پرطرفداری نیز متصل نمیشده است اما آنچه نظر شما را جلب می کند تراکنشات مالی در یک سایت شرطبندی کم طرفدار است؛ آماری که خود بیانگر میزان شدت حجم ان درسایت های پرطرفدار است.

دقت در ارائه کزارشات مالی یک از اساسی ترین رکن های یک گزارش کامل می باشد اما به سبب مسائل امنیتی و جلوگیری از افشای هویت افرادی که در این زمینه با ما همکاری کرده اند برخی از آمار با تغیر +-5 میلیون تومان منتشر خواهد شد.

 

گزارش مالی اولین اقدام برای استفاده از حساب بانکی

می توان به راحتی گفت گزارش ما از این بخش آغاز می شود و بنا دارد تا با بیان برخی واقعیت های همیشه پنهان در خصوص سایت های شرطبندی به ایجاد باور در ذهن مردم که سایت های شرطبندی و قمار نمی توانند انها به ثروتی افسانه ای برساند کمک کند.

در اولین بخش از گزارش تراکنشات مالی این حساب بانکی می بینیند که در مدت زمان 4روز مبلغ 249 میلیون تومان طی 6 هزار و 610 تراکنش از سوی مردم به این حساب با دسترسی عوامل سایت های شرطبندی و قمار واریز کرده اند.

میزان برداشتی از این حساب طی همین مدت زمان 248 میلیون تومان بوده است و این موضوع این مسئله را در ذهن مخاطبان ایجاد می کند که چرا میزان واریزی و برداشتی به این حساب با یکدیگر برابر است؟ و اینکه آیا تمام برداشتی از سوی مردم صورت گرفته است؟

استفاده از حساب های بانکی براساس برنامه ریزی انجام می شود؛ مثلا سایت های شرطبندی از ساعت 23:10 بسیاری از درگاه های پرداختی و واریزی خود را متوقف می کنند و دلیل آن نیز قطع بودن سیستم بانکی در این ساعت می باشد؛ پس از انجام حسابرسی های کلی تراکنشات مالی در بانک مرکزی در دقایق پایانی هر روز سیستم بانکی سایت های شرطبندی نیز به صورت مونقت از دسترس خارج می شود.

پس ازآن از حدود 00:20 دقیقه بامداد حساب های بانکی فعال شده و مردم همیشه در صحنه نیز باواریز ارقام عجیب و غریبی وارد عرصه ای هیجان انگیز به نام قمار و شرطبندی می شوند فارغ از اینکه نمی‌دانند که صاحبان سایت های شرطبندی کسب و کار زیبا و چشم نواز خود را بر روی زمین های سست بنا کرده اند.

صاحب حساب بانکی زمانی که در خواب قرار دارد و بابت انتقال مبلفی در حدود 50 میلیون تومان مبلغ 500 هزار تومان دریافت کرده است نمی‌داند که حساب بانکی اش به محلی برای انجام فعالیت های مجرمانه بانکی و اقتصادی تبدیل شده است.

اولین سوال این است که توجیه 6610 واکنش واریز و تنها 342  واکنش برداشت چیست؟

مدیران سایت های شرطبندی حتی به کارکنان خود نیز اعتماد ندارند از این بابت یکی از اصلی ترین مولفه های اخلاقی شان این است که تمامی راه های وارد شدن ضربه به سیستم اصلی را شناسایی و مسدود کرده اند؛ از طرفی دیگر به سبب ترس از خالی کردن حساب هایشان توسط صاحبان حساب و یا مسدود شدن حساب توسط دستگاه های نظارت کننده برنامه ریزی خاصی برای خروج پول های خود ترسیم کرده اند.

به این شکل که از اولین دقایق بامداد هر روز نسبت به بازگشایی حساب های اجاره ای اقدام می کنند و حدود یک ساعت قبل از بازگشایی بانک ها اقدام به خالی کردن حساب های خود می کنند؛ این روش و الگو به صورت متوالی در تمامی روزها انجام می شود.

اما آنچه پرده از رمز و راز شگردهای مالی این سایت ها پرده برداشته است انتقال پول ها در پایان استفاده از هر کارت به کارت های با نام های مشخص است.

هر فرد حقیقی می تواند با استفاده از اینترنت بانک روزانه مبلغ 1 میلیارد ریال را به صورت وجه انتقال پایا با استفاده از شماره شبا افراد، به حسابشان واریز کند.

در اولین روز مبلغ 55 میلیون تومان طی 1500 تراکنش به این حساب واریز شده و 54 میلیون تومان در قالب 80 تراکنش خارج شده است.

گزارش تراکنشات بانکی این حساب نشان میدهد فردی که به عنوان مدیر مالی سایت به اینترنت بانک این حساب دسترسی داشته در اولین اقدام خود مبلغ 40 میلیون تومان را در قالب 4 واریز پایا 10 میلیون تومانی به حساب یک فرد مشخص انتقال می دهد.

سپس 14 میلیون تومان باقی مانده را صرف پرداخت به افرادی می کند که در سایت برنده شده و درخواست برداشت وجه را به سایت ارسال کرده اند.

در کمال ناباوری تنها 8 میلیون و 400 هزار تومان در بین برندگان توزیع و باقی مانده پول مجددا به حسابی مشخص ارسال می شود؛ در این بخش باید یاد شود که حداقل شارژ برای شروع فعالیت در سایت های شرطبندی 10و 20 هزار تومان و حداقل مبلغ برای درخواست برداشت از حساب 50 هزار تومان می باشد.

از 76 تراکنش باقی مانده بیش از 60 درصد برداشت ها را تراکنشات 50 هزار تومانی تشکیل می دهند که در بخشی دیگر از گزارش به آن اشاره کردیم( شگرد ارائه جایزه به کاربران تازه کار و مبتدی).

سایت های شرطبندی ادعا می کنند در جریان این شرطبندی ها و بازی های شبه قمار سودی معقول و قانونی به دست آنها می رسد در صورتی که سایت های شرطبندی تحت نظر افراد عنوان شده حتی بدیهی ترین قوانین جهانی را نیز زیر پا گذاشته و فعالیت هایشان در راستای سایر بنگاه های شرط بندی در سراسر دنیا هم نیست.

با بیان این مثال متوجه شدید چرا این صنعت به این میزان برای افراد معلوم الحال اهمیت دارد تا جایی که بسیاری را در بخش های مختلف دولتی و بانکی مجاب کرده تا به این حوزه ورود کنند.

اعداد بالا یک شوخی نیست؛ درآمد یک سایت شرطبندی تنها از یک شماره حساب آن هم طی مدت زمان کمتر از یک هفته می باشد؛ نام سایتی که از این حساب استفاده کرده است را می دانیم اما به دلیل مسائل امنیتی و حفظ اطلاعات محرمانه قادر به انتشار نام آن نیستیم اما این خبر را به شما میدهیم که میزان اعتبار سایت مذکور بسیار پایین تر از سایت هایی است که اکنون تبلیغ های بسیاری از آنها در فضای مجازی میبینید.

این را عنوان کردم تا بگویم تصور کنید در سایت هایی که این روزها فعالیت چند برابر سایت های بی نام و نشان دارند چه تراکنش های مالی صورت می گیرد؛ تراکنش هایی لحظه به لحظه سرمایه مردم را به یغما برده و جیب صاحبان زر و زور و قمار را از پول انباشته تر می کند.

اگر به یاد داشته باشید به فرد دارنده حساب بانکی گفتند قصد دارند مبلغ 50 میلیون تومان با حساب بانکی اش انتقال دهند اما آن چیزی که در این گزارش میبینید کارنامه بانکی فردی است که با سهل انگاری و اعتماد به وعده دروغین مافیای اجاره کارت های بانکی حدود 1 میلیارد تومان تراکنش در حساب خود به ثبت رسانده است وهم اکنون باید در برابر مقام قضایی پاسخگو باشد.

حساب دودوتا چهارتاست

به منظور تعیین و تکلیف پول های موجود در هر حساب در صورت برنده شدن کاربران ودرخواست برداشت ،مبلغ برداشت شده از محل واریزی های کاربران تامین می شود و در این بین نیز مسئول حساب های مالی سایت شرطبندی به صورت مکرر از طریق اینترنت بانک موجودی حساب را چک کرده و مبالغ سنگینی را به حساب های مشخصی انتقال می دهد.

این بخش برای آنهایی که وقتی وارد مطب دکتر می شوند و مبلغ ویزیت را در تعداد افراد حاضر در مطب ضرب می کنند تا درآمد پزشک را به صورت تقریبی حدس بزنند قطعا جذاب خواهد بود.

در یکی از روزهایی که دزدهای سوار بر سایت های شرطبندی حساب بانکی مورد مطالعه ما را به منظور واریز وجه توسط کاربران در سایت قرار میدهند اتفاقات جالبی رقم میخورد که در ادامه به صورت جزئی به آن اشاره می کنیم:

حساب بانکی در ساعت 2 بامداد باز می شود و پس از 38 دقیقه با 243 تراکنش واریز به موجودی 15 میلیون تومان می رسد که بالافاصله در همان زمان تمامی پول توسط مدیر مالی سایت از این حساب و به صورت انتقال وجه پایا به حسابی مشخص منتقل می شود این نکته را فراموش نکنید که تا این لحظه هیچ کاربری از حساب برداشت نداشته است و تمامی تراکنش های سایت سود محسوب می شوند.

از ساعت 2:40 بامداد مجددا شماره حساب فعال شده و پس از حدود 48 دقیقه مجددا موجودی حساب به 15 میلیون تومان میرسد که مجددا توسط مدیر مالی سایت تخلیه می شود. تا این لحظه نیز پولی به حساب های کاربران واریز نشده است.

در ادامه این اتفاق بیش از 5 بار دیگر تکرار می شود و ارقامی بین 5 تا 15 میلیون تومان از حساب بانکی خارج و به صورت حواله پایا به یک حساب بخصوص واریز می شود.

اما شاید سوال شما این باشد که ایا کاربران نیز در این سودهنگفت سایت های شرطبندی سهیم هستند که با مشاهده آمار خواهیم دید که از میزان 2080 تراکنش تنها 31 تراکنش برداشت در 24 ساعت گزارش مالی حساب ثبت شده است.

از 31 برداشت ثبت شده بیش از 7 تراکنش مربوط به صاحبان سایت می باشد و 24 تراکنش انتقال پول دیگر نیز به کاربران مربوط می شود که بیشترین مبلغ 4 میلیون تومان و کمترین آنها 50 هزار تومان می باشد.

هیمن مثال ساده کافیست تا ببینید می شود به بهانه پولدارکردن جوانان وارد عرصه شد اما از طرفی دیگر برای پول مردم دندان تیز کرد؛ پولی که این روزها مردم در چنین شرایط اقتصادی آن را به سختی به دست می آورند.

پنیر مفت فقط توی تله موش پیدا میشه

با شیوع سایت های شرطبندی در بین مردم به خصوص قشر جوان مشکلات بسیار زیادی در حوزه اقتصادی به یکباره به سوی قوه قضاییه و پلیس فتا سرازیر شد؛ مشکلاتی که اکثرا کلاهبرداری، فیشینگ و یا تخلفات دیگر را به همراه داشت.

فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند. شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزار های الکترونیکی ارتباطات می باشند.

کلاهبرداری فیشینگ از طریق ایمیل ها و پیامها صورت می پذیرد و قربانیان به صورت مستقیم اطلاعات حساس و محرمانه خود را در وب سایت های جعلی که در ظاهر کاملا شبیه وب سایت های سالم و قانونی می باشد وارد می نمایند. حقه ی فیشینگ یکی از تکنیک های مهندسی اجتماعی برای فریب کاربران می باشد که علی‌القاعده از ضعف امنیتی یک وب سایت برای انجام عملیات مجرمانه خود استفاده می کنند.

دستکاری و تقلب در لینکها و آدرس ها، دور زدن فیلتر، وب سایت جعلی و فیشینگ از طریق تلفن جزو مهم ترین روشهای فیشینگ است؛

پرونده های بسیاری در دستگاه قضایی در خصوص مسئله مجرمانه فیشینگ وجود دارد که در برخی از آن ها عنوان می شود که از اطلاعات کارت بانکی ام برای پرداخت پول به سایت های شرطندی استفاده کردم.

سهل انگاری خانواده ها در گرایش فرزندانشان به سوی سایت های شرطبندی و ایجاد تفکر میلیونر شدن از راه قمار و شرطبندی می تواند زمینه ساز اتفاقی باشد که ضربه های شدید اقتصادی و یا حتی قضایی را به فرد یا خانواده وارد سازد.

اما در این بین فراموش نکنیم که اگر فیشینگی در بستر سایت های شرطبندی صورت می گیرد این اتفاق با کمک از حساب های اجاره ای صورت می گیرد؛ پول مالباختگان به یک شماره حساب اجاره ای واریز و سپس با اختیاری که نسبت به آن دارند به هرمقصدی که بخواهند آن را انتقال می دهند.

پس از شکایت مالباخته به دستگاه قضایی، بازپرس پرونده با صدور دستور بررسی حساب مقصد صاحب حساب را شناسایی می کند و با احضارش به دادسرا از او می خواهد در خصوص این انتقال پول نسبت به دادگاه پاسخگو باشد که صاحب حساب آنگاه به اجاره حساب خود به فرد یا افرادی با مقاصد اقتصادی اعتراف می کند؛ اعترافی که کمی دیر و بسیار تلخ است زیرا نگاه قانون وی رابا استناد به ماده 740 بخش جرایم رایانه ای قانون مجازات اسلامی مجرم دانسته و وی را به به جزای نقدی از یك تا 20 میلیون ریال و در غیر این صورت به حبس از 91 روز تا یك سال یا جزای نقدی از پنج تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد کرد.

آنچه امروز سایت های شرطبندی به وجود آورده اند تنها به چند تراکنش فیشینگ و گردش های مالی و عجیب و غریب ختم نمی شود  بلکه ما در زیرلایه ترین بخش های سایت های شرطبندی شاهد مسائلی همچون قاچاق دختران از ایران به کشورهای همسایه به منظور بهره برداری جنسی و یا پولشویی های کلان در حوزه مواد مخدر هستیم؛ مسائلی که می توانست با نظارت بیشتر بانک مرکزی در این خصوص هیچگاه به وجود نیاید اما زمانی که سیاست گذاران سایت های شرطبندی فضا را برای تاخت و تاز محیا دیدند با تمام قدرت به این حوزه ورود کرده اند و ان چیزی که در حال حاضر برای ما باقی مانده جوانانی است که با آرزوی به دست آوردن خانه ای رویایی و یا خودروی چند میلیاردی حتی به کوچکترین سرمایه هایش هم رحم نمی کند و تمامی آن را به حساب سایت های شرطبندی واریز می کند و هر روز بیشتر در مردابی به نام قمار فرو می رود.

به هیچکس چیزی نگو!

یکی از شروط اصلی مطرح شده برای افرادی که می خواهد به این سیستم ورود کنند این است که نباید به کسی چیزی بگویند و دلیل آن را تبعات قانونی، مالی و حتی جانی مطرح می کنند.

استرس، نگرانی و خودخوری را مدام در چهره اش می دیدم؛ ارسلان اولین سوال خود را پرسید: این کار من مصداق چه جرمی است؟ و در زمان شنیدن پاسخ سوالش دو دستی بر سر زد و گفت من نمیدانستم.

” سایت های شرطبندی در ابتدا باید کارتی برای فعالیت های بانکی خود انتخاب کنند که در وهله اول خدمات بانکی اش خوب باشد و در وهله بعد متعلق به فردی آشنا در سیستم باشد.

خدمات بانکی خوب: اینکه در تعداد زیادی سایت شرطبندی کارت یک بانک به خصوص استفاده می شود نشان می دهد که گاهی باگ های سیستمی و یا حتی رانت های داخلی یک بانک می تواند زمینه را برای فسادی گسترده فراهم سازد.( نام بانک مذکور به مقامات مذکور به صورت مکتوب و مستند ارائه خواهد شد.)

کارت بانکی فردآشنا: یکی از راه های کاهش ریسک برای سرقت پول توسط صاحبان اصلی حساب ها این است که افرادی وارد سیستم می شوند که معرف داشته باشند؛ به این شکل که اگر صاحب حساب به هر شکلی بخواهد حساب را از دست مدیران سایت خارج کند معرفش باید ضررهای مالی را جبران کند..

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *