مدیریت بازی‌های اینترنتی در نوجوانی

سرهنگ کیوان سعادتی رئیس اداره آموزش و مشارکت همگانی معاونت اجتماعی پلیس خراسان رضوی گفت: خانواده ها باید مدیریت صحیح نوجوانان در بازی های رایانه ای را مدنظر داشته باشند.
به گزارش صبح امروز، این کارشناس ارشد آسیب شناسی اجتماعی افزود:شاید شما جز آن دسته والدینی باشید که از گشت و گذار فرزند نوجوان تان در شبکه‌های مجازی به ستوه آمده باشید.
وی افزود: همه درک می‌کنند که برای یک نوجوان خیلی مهم است با بقیه دوستانش دائماً در تماس بوده و به آنها نزدیک باشد، اما این حقیقت را نادیده نگیرید که تا وقتی نوجوان‌ها به ۱۸ سالگی نرسیده اند، مسئولیت مستقیم زندگی‌شان با شماست و احتمالاً او هم مثل بیشتر نوجوانان نمی‌تواند به‌تنهایی بهترین تصمیم را بگیرد
با نوجوانتان یک گفتگوی جدی ترتیب دهید و در مورد آداب پیام دادن، میزان آن، محتوای مطالب ارسالی و غیره… صحبت کرده و حد و مرزهای روشنی را مشخص کنید.
لیستی از اشتباهات و خطاها که از طریق فضای شبکه‌های اجتماعی مجازی انجام می‌شود را مشخص کنید و با نوجوانتان مرور کنید.
برای نوجوانتان مشخص کنید که در هر ماه چه میزان مجاز است تا از تلفن همراه و اینترنت استفاده کند.
اگر در طی یک ماه ملاحظه کردید که هزینه قبض تلفن همراه و مصرف اینترنت فرزندتان بیش از حد معمول شده است، حتماً علت آن را بررسی کنید.
رفتارهای اجتماعی مثبت نوجوانان، ارتباطات حضوری مفید آنان با هم، فعالیت‌های دسته جمعی، استفاده بهینه از تلفن همراه و… را تقویت کنید تا از شدت رفتارهای منفی آن‌ها کاسته شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *