در جلسه شورای شهر مشهد  تصویب شد:

افزایش کرایه تاکسی از 15 تا 45 درصد

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، نرخ کرایه تاکسی‌ در این شهر ۱۵ تا ۴۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش صبح امروز، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد روز گذشته در جلسه علنی این شورا گفت: طیق مصوبه شورای شهر به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با استناد به بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات، نسبت به افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌های درون شهری، به میزان ۱۵ تا ۴۵ درصد به ماخذ کرایه مصوب سال ۱۳۹۸، اقدام کند.
مجتبی بهاروند افزود: نرخ کرایه انواع تاکسی‌ها از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح با اعمال ضریب شب‌کاری نسبت به نرخ کرایه روز تاکسی در کاربری‌های مختلف تعیین می‌شود که در صورت راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت اعزام در ناوگان تاکسیرانی، نوبت شب در تابستان از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح تعیین و محاسبه خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین به منظور حمایت از حمل و نقل معلولان جسمی حرکتی شدید، به سفرهای ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب‌سازی شده ناوگان تاکسیرانی، ۳۰ درصد مازاد کرایه مصوب به عنوان یارانه شهرداری، در چارچوب ساز و کار مصوب پرداخت یارانه حمل و نقل معلولین به تاکسیران پرداخت می‌شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همچنین طبق این مصوبه به شهرداری اجازه داده ‌می‌شود به منظور تامین هزینه های پارکینگ مربوط به خطوط مبادی ورودی ، نسبت به افزایش مبلغ ورودی در خطوط فرودگاه به میزان ۳۰۰۰ ریال و خطوط راه‌آهن و پایانه مسافربری به میزان ۲۰۰۰ ریال مازاد بر نرخ جدول مربوطه اقدام کند.
فعالیت خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی از تاریخ ۶ خردادماه ۹۹
همچنین در ادامه جلسه علنی روزگذشته شورای شهر مشهد لایحه نحوه فعالیت خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب به شهرداری مشهد اجازه داده شد، با توجه به ضرورت سرویس‌دهی خطوط حمل‌ونقل همگانی به صاحبان مشاغل و اصنافی که حضور آنان در محل کار اجتناب‌ناپذیر است و با عنایت به ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، درخصوص ساعت و نحوه فعالیت کلیه ناوگان حمل و نقل همگانی اتوبوسرانی و مینی‌بوس‌رانی (خطوط روزانه و شبانه و خطوط قطار شهری) از تاریخ ۶ خرداد ماه با تایید و هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، مطابق نظر شهردار مشهد اقدام کنند.

کمک به معیشت خانوارهای کم درآمد آسیب دیده از کرونا
همچنین در جلسه علنی روزگذشته  لایحه کمک به معیشت خانوارهای کم درآمد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا نیز بررسی و تصویب شد.
بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به‌منظور تامین سبد معیشتی برای سرپرست خانوارهای کم‌درآمد آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، تا سقف یکصدو شصت میلیارد ریال اقدام و هزینه‌های ناشی از اجرای این مصوبه را در لایحه اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ منعکس کند.
حمایت از بهره‌برداران جایگاه‌های گاز (CNG) در شرایط شیوع کرونا
تصویب لایحه حمایت از بهره‌برداران جایگاه‌های گاز (CNG) در شرایط شیوع ویروس کرونا از دیگر مصوبات جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به‌منظور جبران ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش فروش در جایگاه‌های گاز (CNG) شهر مشهد، نسبت به بخشودگی ۵۰ درصد سهم درصد فروش این جایگاه‌ها در فروردین و اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۹۹ اقدام و ۵۰ درصد باقی‌مانده در دو ماه یاد شده را به علاوه کل درصد از فروش خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به صورت اقساط، از تیرماه سال ۱۳۹۹ لغایت انتهای این سال دریافت کند.

مشوق‌های بازآفرینی محلات و تاسیس سرای محله
همچنین در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر مشهد، لایحه ارائه مشوق‌های بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تصویب شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: طبق این مصوبه شهرداری مکلف است در خصوص ۱۰ پروژه تجمیعی و پیشگام هر محله هدف بازآفرینی با مساحت عرصه بیش از ۱۵۰ متر مربع، تا پایان سال ۹۹ نسبت به پرداخت تسهیلات تکمیلی مازاد اقدام کند.
گندمی افزود: طبق این مصوبه پرداخت ۵۰ درصد از سود تسهیلات نوسازی مسکن اعطایی دولت، توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

موافیت با تاسیس سرای محله 

احسان اصولی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری مشهد مکلف است در راستای تاسیس سرای محله و جبران کمبود سرانه مراکز فرهنگی و اجتماعی شهر با اولویت محلات هدف بازآفرینی و افزایش بستر تعاملات شهری و محله‌ای شهروندان اقدام کند.
همچنین در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر مشهد، نام بولوار حسن‌آباد در شهرک صنعتی توس به نام زنده یاد “ایرج یزدان‌بخش” از فعالان بخش صنعت خراسان رضوی تغییر کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *