زود، دیر می‌شود

امشب در خانه هایمان به امام موسی بن جعفر الکاظم (ع) و فرزندش امام رضا (ع) برای قطع زنجیره ویروس کرونا توسل کنیم.
قطع زنجیره ویروس کرونا با شتر سواری دولا – دو لا نمیشود. به در خواست های نمکی ها و رزم حسینی ها، برای قطع زنجیره ویروس کرونا توجه و با سختگیری مردم را ۱۵ روزه جانانه در خانه نگهدارید.
به گفته متخصصین این ویروس شوخی و مماشات را قبول ندارد و برای مقابله با خود فقط دو شیوه را می‌پذیرد .
اعلام قبول همه گیری کامل و مرگ صدها هزار ایرانی تا اتمام کرونا روشی که ممکن است درکشور های دیگر از جمله انگلستان نیز تجربه شود.
انجام محدودیت قانونی و حضور پرشمار نیروهای مسلح به‌ویژه انتظامی، سپاه و بسیج در خیابان ها و جاده ها به منظور جلوگیری حضور آن جمع از مردم که با نادیده گرفته توصیه ها و مقررات کرونایی به جان خود و دیگران رحم نمی کنند بمدت ۱۴روز و قطع زنجیره ویروس کرونا.
آنچه تا کنون شاهد آن بوده ایم این است که ۶۰ درصد از مردم از اول اسفند تا امروز خود را در خانه ها زندانی کرده و ۲۰ درصد نیز پرسنل نظام سلامت و مسئولین و تولید کنندگان و کسبه تامین کنندگان نیاز مندی های زنده ماندن مردم می‌باشند و مجبورند با رعایت توصیه های بهداشتی از خانه خارج شوند لذا خطر ویروس پاشی بسیار کمی دارند، اما ۲۰ درصد ناآگاه و یا سرکش و لجباز که بدون هیچ رعایت بهداشتی از خانه خارج و به خیابان ها و جاده ها سرا زیر شده و ویروس پاشی را به خود و آن ۲۰ درصد موظف انجام داده و از این طریق به ۶۰ درصد نیز که به توصیه ها گوش فراداده و خود خواسته درخانه زندانی شده اند، شیوع می‌دهند زنجیره ویروس قطع نشده و احتمالا همان صدها هزار نفر و یا قدری کمتر به تدریج چند ماهه که از تحمل نظام درمانی و جامعه خارج است توسط ۲۰درصد ناآگاه کشته خواهند شد.
اگر حاکمیت نخواسته باشد گزینه همه گیری و کشته ها را در مدت مشخص، پیشه کند و بخواهد زنجیره را در مدت طولانی که با شیوه فعلی از تحمل جامعه خارج است را انتخاب کند برای جلو گیری از کشته شده صدها هزار ‌ و خسته شدن پرسنل بیمارستان ها و جامعه در خانه مانده چاره‌ای جز مقابله با ۲۰ درصد نا آگاه و یا سرکش ندارد .
آنان که امروز ۲۹ اسفند ۹۸، شاهد خیابان های مشهد مقدس بودند با صحنه های فراوانی از تمرکز جمعیت در تردد و فروشگاه ها و مانند عکس بالا که از همان ۲۰ درصد هستند و چون موش افتاده در دیگ همه غذا را نجس و تمام تلاش های مقابله با کرونا را نقش بر آب می‌کنند، مواجه می شدند.
این افراد نه به توصیه و تذکر گوش فرا می‌دهند و نه به فکر جان دیگران هستند و تنها زبان زور می‌تواند جلو این جماعت نا آگاه و لج باز و بعضا خوارج را بگیرد .
حتما راه مقابله با این ۲۰ درصد حتی برای ۱۵ روز بسیار سخت و مشکل است ، اما چاره ای نیست، باید در سنگر بود و پدافند کرد وگرنه در روز های آینده ۸۰ درصد جامعه نیز که بیش از یک ماه یا در بیمارستان ها و ادارات مربوطه شبانه روز خدمت کرده و یا در خانه مانده اند خسته و درمانده می‌شوند که در آن‌صورت جامعه باید شلاق و پیاز و شاید بیشتر را باهم بخورد.
قلم بدستان و سخنرانان باید بگویند و بنویسند و از جان مردم دفاع کنند وگرنه به قول شیران نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی، بسیار زود بسیار دیر می‌شود. از گویندگان گفتن و نوشتن، انتخاب با حکومت.

محمد حسین روشنک
رییس کانون کارآفرینان و دبیر اجرای ستاد مردمی پشتیبانی مقابله با کرونا – خرسان رضوی.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *