درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم:

لطفا در خانه بمانید

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه ویروس کووید -۱۹ در اماکن عمومی و پر تردد بیشتر قابل انتشار است اظهار کرد: شهروندان برای شکست چرخه این ویروس فعلا در خانه بمانند.

به گزارش صبح امروز، دکتر محمد حسین بحرینی با بیان اینکه باید ضمن اجتناب از استرس و نگرانی نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام نمود خاطر نشان کرد: استرس و اضطراب موجب کاهش سیستم ایمنی و افزایش احتمال ابتلا فرد به بیماری می‌شود بنابراین شهروندان به حفظ آرامش و توجه به توصیه‌های بهداشتی که به طور مستمر از رسانه‌های گروهی در حال اطلاع رسانی است توجه نمایند.

وی با بیان اینکه شستشوی دست‌ها با استفاده از آب و صابون مایع و در صورت در دسترس نبودن آن مایع ضد عفونی کننده بهترین راهکار پیشگیری از این بیماری است  تصریح کرد: استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نمی شود بلکه تنها بیماران و افرادی که به طور مستقیم با بیماران در ارتباط هستند باید از ماسک استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه شهروندان از حضور در تجمعات و دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند خاطر نشان کرد: به هر میزان که مردم راهکارهای پیشگیرانه را رعایت کنند به همان میزان در شکست چرخه این ویروس موفق می‌شویم.

ممنوعیت اجتماع در سطح شهر

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری COVID‏-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در شرایط کنونی به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا برگزاری هر گونه همایش، مراسم جشن و عزاداری و اجتماع مردمی بر خلاف سلامت جامعه و مردم بوده  و این دانشگاه تحت هیچ شرایطی آن را تایید نمی‌کند.

دکتر حمید رضا رحیمی با بیان اینکه حفظ و ارتقاء سلامت مردم اولویت نخست تمام مسئولان سیاسی و مذهبی کشور است خاطر نشان کرد: بر اساس نظرات علمی و بهداشتی حضور در تجمعات و مکان های پر تردد زمینه انتقال ویروس را افزایش می دهد به همین منظور تا اطلاع ثانوی مردم باید از شرکت در این گونه برنامه ها جدا خود داری کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل های روش‌های پیشگیری از ویروس کووید-۱۹ و برگزار نشدن نشست‌ها، مراسم‌ها و تجمعات به تمامی سازمان‌ها و ادارات استان ابلاغ شده است خاطر نشان کرد: تمامی علمای صاحب نظر و برجسته حوزه علمیه نیز در شرایط حاضر در این زمینه به نظرات کارشناسان بهداشتی و پزشکان استناد می‌کنند.

کاهش تردد در سطح شهر

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری COVID‏-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: هر چند که حضور در فضاهای باز خطر انتقال ویروس را کاهش می دهد اما تردد مردم با وسایط نقلیه عمومی می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری باشد.

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه لازمه برگزاری هر گونه تجمع و مراسمی دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی است اظهار کرد: تا کنون هیچگونه مجوزی در این زمینه صادر نشده است.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری COVID‏-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:  تنها راه شکسته شدن چرخه انتقال بیماری ماندن در خانه و به حداقل رساندن سفرهای درون و برون شهری می باشد و به طور حتم همراهی و همکاری مردم با سیستم بهداشت و درمان چرخه انتقال ویروس کرونا را شکست می‌دهیم.

150 بیمار مشکوک به کرونا بستری در بیمارستان

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری COVID‏-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار مشکوک به ویروس کووید -۱۹ در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

دکتر حمید رضا رحیمی خاطر نشان کرد: از سی ام بهمن تا کنون ۲۰۰ بیمار مشکوک ویروس (کووید -۱۹) و مبتلا به سندرم حاد تنفسی از مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه مرخص شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: نتایج تست آزمایشگاهی هشت بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹ در استان خراسان رضوی نیز مثبت اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیماران مشکوک به ویروس کووید-۱۹ در حال حاضر در مراکز درمانی شریعتی، امام رضا(ع) و قائم (عج) بستری هستند.

استفاده از تمام ظرفیت‌ها

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری COVID‏-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در  برخورد با ویروس کووید-۱۹ نه باید خوش بینانه عمل کرد و نه بد بینانه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام برنامه ریزی‌های لازم  را برای ارائه خدمت به مراجعین و بیماران از پایین‌ترین تا بالا ترین سطح انجام داده است و علاوه بر آماده سازی تخت های بیمارستانی زیر پوشش دانشگاه، امکانات  و ظرفیت بیمارستانی و بستری سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح ، نیروی انتظامی و بخش خصوصی نیز در صورت نیاز استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان برای دریافت خدمات  در زمینه ویروس کرونا در ساعات اداری می توانند به تمامی مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند خاطر نشان کرد: در ساعات غیر اداری نیز (۱۴ الی ۲۱) ۹ مرکز خدمات جامع سلامت فعال و ارائه خدمات می‌دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با همکاری مدیریت بحران سازمان نظام پزشکی نیز ۱۰کلینیک تخصصی خدمات سطح دو را به بیماران ارائه می دهند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *