در راستای پیشگیری از شیوع کرونا:

سفر به خراسان رضوی ممنوع

علی نژاد

اطلاعیه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان ‌رضوی، درباره اعمال محدودیت در مبادی ورودی و عدم پذیرایی از مسافران در ایام تعطیلات نوروز صادر شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: طبق مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا خراسان ‌رضوی، با توجه به شرایط ویژه استان در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، بدین ‌وسیله به اطلاع هموطنان عزیزی که به هر نحوی قصد عزیمت و اسکان در استان خراسان‌رضوی را دارند، می‌رساند؛ از هم‌اکنون تا پایان ایام تعطیلات نوروزی، این استان پذیرای میهمانان نبوده و هیچگونه سرویس‌دهی در مراکز اسکان موقت نظیر مدارس، کمپ‌ها و… صورت نخواهد پذیرفت. لازم به ذکر است که محدودیت‌های ترددی هم در مبادی ورودی استان اعمال می‌گردد.

اعمال محدودیت‌های جاده‌ای در ۱۴ نقطه از مبادی ورودی خراسان رضوی

هم چنین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به تشریح اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد جاده‌ای در مبادی ورودی خراسان رضوی با هدف پیشگیری از شیوع کرونا از  ۱۷ اسفند ماه، پرداخت.

به گزارش صبح امروز سرهنگ هادی امیدوار در این‌باره اظهار کرد: این محدودیت‌ها در ۱۴ نقطه و در چهار مسیر اصلی غرب، شمال، جنوب و شرق در سطح استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

او افزود: در مسیر غرب کاهک داورزن، نیشابور در محل پلیس راه، عوارضی ملک‌آباد، ایست بازرسی درونه بردسکن و پلیس راه جغتای- جاجرم از جمله این نقاط چهارده‌گانه است که برای کنترل در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در مسیر جنوب، در پلیس‌راه بجستان، ایستگاه ایست بازرسی شهید سالاری گناباد، ایستگاه ایست بازرسی کامه تربت حیدریه و نشتیفان در خواف از دیگر نقاطی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.

امیدوار گفت: در مسیر شرق ایست بازرسی مالکی، ایست بازرسی اسماعیل‌آباد، محور سرخس و برای مسیر شمال نیز در محور کلات به مشهد پاسگاه گوجگی و در مسیر قوچان- چناران- مشهد هم مقابل پلیس راه قوچان کنترل‌ها اعمال می‌شود.

او درباره کنترل‌های اعمالی در این طرح عنوان کرد: کنترل‌های اعمالی در این طرح شامل کنترل‌های ترکیبی از جمله بهداشتی و پایش سلامت مسافران است. ضمنا این طرح شب گذشته مصوب شده و از صبح امروز در حال اعمال بخشی از آن هستیم و به مرور از امروز ادامه این طرح اجرا می‌شود.»

رئیس پلیس راه فرماندهی خراسان رضوی با بیان اینکه این محدودیت‌ها فعلا و در چند روز آینده برای جلوگیری از گسترش کرونا اتخاذ شده و ممکن است در آینده لغو شود، تاکید کرد: تباع خارجی نیز باید به صورت کنترل‌شده مستقیما به مرز عودت شوند. این افراد در همان ورودی استان مستقیم به مرز منتقل می‌شوند.

تاسیسات گردشگری خراسان‌رضوی خسارت ناشی از کرونا را اعلام کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تاسیسات گردشگری استان میزان خسارت ناشی از وضعیت بحران بیماری همه‌گیر کرونا را با مستندات لازم به این اداره‌ کل اعلام کنند.

ابوالفضل مکرمی‌فر اعلام این خبر افزود: طبق اعلام وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مقرر شده است که کسب و کارهای حوزه گردشگری به صورت ویژه از حمایت دولت برخوردار شوند.

او ادامه داد: شیوع بیماری ویروسی کرونا و تبعات ناشی از آن آثار منفی گسترده‌ای بر صنعت گردشگری به همراه داشته است که در پی کاهش سفرها و لغو رزروهای مسافران، سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری خسارت فراوانی متحمل شده‌اند.

مدیرکل میراث‎‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: بر اساس نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، تمامی تاسیسات گردشگری با مراجعه به سامانه اینترنتی   www.myst.mcth.ir  در خصوص تکمیل فرم برآورد خسارت به صورت روزانه اقدام و موارد را به همراه مستندات درخواستی از طریق این سامانه ارسال کنند.

مکرمی‌فر افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش با توجه به حجم زیاد سرمایه درگیر در این صنعت مورد توجه دولت قرار دارد و لازم است که مالکان واحدها و تاسیسات گردشگری هرچه زودتر در این رابطه اقدام کنند.

گفتنی است: استان خراسان رضوی با برخورداری از حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور در این زمینه را دارد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ثبت ۳۳ بیمار جدید در خراسان رضوی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۵ نفر رسید.

از روز ۳۰ بهمن گذشته تا امروز ۱۷ اسفند ماه افزون بر هزار و ۵۰۰ بیمار عفونت‌ حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند و تاکنون ۶۳۵ نفر از این تعداد بیمار با طی مراحل درمانی روند سلامتی را طی کرده، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بر اساس ابلاغ “ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا” هم‌ اینک تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالن‌های مجالس عمومی، ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایش‌های غیرضروری به منظور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تعطیل شده‌ است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *