محسن قهرمانی:

داوری ما از فوتبال عقب‌تر نیست

پیشکسوت مشهدی داوری فوتبال ایران گفت: بهترین بازی‌های لیگ هم از نظر فنی هیچ خروجی ندارد، در این صورت مطمئنا تیم ملی هم خروجی نخواهد داشت.
محسن قهرمانی، پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص اعتراضات اخیر به داوران لیگ بیان کرد: یکی از دلایل مهمی که می‌تواند روی این نوع گفتمان از طرف تیم‌ها و به خصوص بازیکنان تاثیرگذار باشد، این است که من فکر می‌کنم لیگ برتر امسال ما از نظر فنی از تمام سال‌ها بسیار پائین‌تر بوده است. اگر از نظر فنی لیگ امسال را بررسی و تحلیل کنید، می‌بینیم که لیگ پویایی نداریم. بهترین بازی‌های لیگ هم از نظر فنی هیچ خروجی ندارد، در این صورت مطمئنا تیم ملی هم خروجی نخواهد داشت. ماحصل آن نتایج ضعیفی می‌شود که تیم ملی در چند بازی اخیر به دست آورده است.
وی افزود: بازیکنانی که مبالغ نجومی می‌گیرند، به خصوص بعضی از بازیکنانی که در برخی تیم‌های خاص بازی می‌کنند، منظور فقط آبی و قرمز پایتخت نیست، تیم‌های خاص دیگری هم داریم که مبالغ نجومی دارند، این بازیکنان ارتقا فنی که نداشتند هیچ بلکه افت فنی هم داشتند. وقتی تیم از لحاظ فنی مشکل داشته باشد و نتواند نتیجه بگیرد، عوامل، دست اندرکاران تیم و بازیکنان ما دنبال بهانه می‌گردند تا آن عامل را دلیل عدم نتیجه‌گیری بدانند.
قهرمانی اظهار داشت: داوری در کل دنیا با قضاوت‌هایی اشتباه همراه است، این می‌تواند کم‌تر یا بیشتر باشد. داور هم یک انسان است، دوست دارد به بهترین نحو قضاوت کند تا بتواند آمادگی خود را برای بازی‌های آینده حفظ کند. اینکه تیم‌ها نقاط ضعف فنی خود را سر دیواری کوتاه به اسم داوری بشکنند، دردی از فوتبال ما دوا نمی‌کند و فقط صورت مسئله را پاک می‌کند.
پیشکسوت داوری گفت: 4 نماینده ما در لیگ قهرمانان و تیم ملی کشورمان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هیچ خروجی مثبتی نداشتند، پس داوری ما از فوتبال عقب‌تر نیست بلکه گاهی می‌تواند جلوتر هم باشد. نمی‌گویم اشتباهی نیست، قطعا اشتباهاتی نیز وجود دارد و بازهم خواهد بود اما کاش تیم‌ها منطقی به موضوع نگاه کنند و در یک مسابقه اشتباهات داور را به نفع خود بهره‌برداری کنند. در موقعیت‌ها و شرایط داوری تاثیری ندارد و این مشکل خود تیم‌هاست. لیگ امسال از نظر کیفی و پویایی سطح پائینی دارد، تیم‌ها هم این را متوجه هستند اما متاسفانه دیواری کوتاه‌تر از جامعه داوری در فوتبال نیست، همه در هر جایگاهی دوست دارند به داوری حمله کنند. دلیل این موضوع هم به نظرم ضعف کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است که هیچ برخوردی نمی‌کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *