کرونا و چند مساله

وحشت،بیماری کشنده امروز ماست.کرونا وسیله است. ما با خود چه‌کرده ایم؟
باید هیجان کرونا را مدیریت کنیم.
فارغ از شنیده های این روزهای مردم که این بیماری را بیو تروریست و گاها سیاسی می دانند ، برخی رسانه ها و مسئولان که توانمندی مقابله با انتشار خبر در وضعیت بحران را ندارند، نباید شرایط نشر را ایزوله و خود سانسوری کنند. چراکه این وضعیت سبب عدم اعتماد و نارضایتی عمومی خواهد شد. شرایط بحرانی و جو ایجاد شده چنان مردم را به وحشت انداخته که با این شرایط فروپاشی اقتصادی بسیاری از مشاغل را مشاهده خواهیم کرد. اقتصاد مشهد وابسته به حوزه گردشگری زیارتی است. هتل و آژانس های مسافرتی کم رونق شده و پرواز ها بسیار کم شده است. ایرلاین ها زیان‌ده شده اند، صنوف فعال در حوزه مواد غذایی همچون رستوران ها،فست فودها،شیرینی فروشی ها و بسیاری از صنوف دیگر روزهای بسیار سختی را می گذرانند. شرایط حاکم سبب استرس بازار و متاسفانه روز به روز ضعیف تر شدن آنها خواهد شد. دولت وظیفه ی حمایت از کارفرمایان و کارگران فعال در این رسته را دارد. روزی این شرایط تمام می شود و می بایست این عقب افتادگی صنعت توریستی مشهد با تشکیل کارگروه های تخصصی جبران شود.
باید هیجان کرونا را مدیریت کنیم!
ما تجربه شرایط بحران را در این کشور بارها لمس کرده ایم. روزهایی که سر کوچه ها بر روی پارچه ای برای جبهه های جنگ پول و سایر کمک ها را جمع می کردیم . با یک فراخوان محلی از مساجد مردم از خوراکی و چه بسا پیر زنی که گوشواره های خود را برای جنگ اهدا میکرد را با گوشت و پوست خود لمس کرده ایم. زمانی که برای تامین نفت و سرمای طولانی آن زمان مردم نفت مازاد خود را به محل های مشخص شده می آوردند تا گرمای محبت و همدلی بین آنها شعله کشد. چه شده است که امروز با هر تلنگر اقتصادی مردم به سمت احتکار می روند؟ ماجرای تغییر قیمت و کمبود میوه ، ماسک و مواد ضدعفونی نمونه ای از این تغییر رفتار است. برخورد قاطعانه دستگاه قضا بر این افراد خاطی موثر است اما مهم تر از آن علت این تغییر رفتار است که باید فرهنگ فراموش شده رحم و مهربانی را یاداوری بازنشر کنیم. باید هیجان کرونا را مدیریت کنیم!
این نیز بگذرد. اما برخی از مردم منطق و وجدان خود را فراموش کرده اند. منطق و تعقل جای خود، پیشگیری و توجه به سلامتی مهمترین رکن در این روزهاست و رعایت مسائل بهداشتی را سرلوحه زندگی مان سازیم و همان گونه که هر سال لحظه تحویل سال نو به حرم می رویم، همانطور که در گذشته گروه گروه به ولی نعمتمان آقا علی بن موسی رضا(ع) متوسل می شدیم و نماز باران می خواندیم. امروز نیز از امام عصر(عج)، پدر خوبمان و همسایه مهربانی ها، امام رضا(ع) متوسل شویم تا مارا از هر شر و بدی رها کند. اینان تحت هر شرایطی طاهر و مطهرند. دوا و شفا ، لازم و ملزوم هم هستند.
#بخواهیم_تا_اجابت_شود.
با رعایت بهداشت #کرونا را شکست می دهیم

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *