استاندار خراسان رضوی با اشاره به شرایط اضطراری و وضعیت قرمز مطرح کرد:

برخورد با سفرهای غیرضروری

استاندار خراسان رضوی گفت: با کسانی که سفر غیرضروری به خراسان رضوی داشته باشند، طبق مقررات رفتار خواهیم کرد.

به گزارش صبح امروزعلیرضا رزم‌حسینی روزگذشته در حاشیه رزمایش مبارزه با کرونا که با عنوان «با ولایت تا شهادت» در محل قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: به محض اعلام شیوع ویروس کرونا در قم، ستاد استانی پیشگیری و مقابله در خراسان رضوی تشکیل شد.

او افزود: با بررسی مسائل در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، ضمن برنامه‌ریزی در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه، اقدامات پیشگیرانه‌ای از جمله لغو اجتماعات، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها انجام شد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با وجود انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع سریع این ویروس، برای تقویت بخش سلامت تلاش شد و اقدامات حمایتی لازم در این زمینه صورت گرفت.

وی شرایط استان را اضطراری و قرمز توصیف کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیار مهمی که باید در این شرایط صورت گیرد، عدم ورود مسافر به استان است، لذا موکدا تاکید می‌کنیم که امسال شرایط پذیرایی از زائران را نخواهیم داشت و امیدواریم در شرایط مناسب‌تر در خدمت مردم شریف ایران باشیم.

ظرفیت محدود درمانی استان جوابگو نخواهد بود

رزم‌حسینی ادامه داد: از مردم سراسر کشور خواهش می‌کنیم که مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نکنند و اجازه بدهند شیوع ویروس کرونا را کنترل و مدیریت کنیم؛ چراکه اگر حجم جمعیت بالا برود، ظرفیت محدود درمانی استان جوابگو نخواهد بود.

تشدید برخورد در مبادی ورودی استان با سفرهای غیر ضروری

وی بیان کرد: در مبادی ورودی استان حتما با افرادی که به دلایل غیر ضروری به استان سفر می‌کنند، طبق مقررات رفتار خواهیم کرد و این روند در چند روز آینده تشدید خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک نیروهای مسلح برای کنترل و حل بحران ویروس کرونا، در استان خراسان رضوی همه یگان‌های تحت امر ارتش امروز اولین مانور خود را در سطح شهر مشهد شروع کردند.

رزم‌حسینی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای مهار بحران کرونا خاطرنشان کرد: مطمئنا با مشارکت و همکاری مردم و همت و تدبیر مسئولان استانی با کمترین تلفات از این بحران عبور خواهیم کرد.

وی در خصوص کنترل رفت‌وآمد مردم گفت: از مردم خواسته‌ایم که از سفرهای غیرضروری خود در سطح شهر بکاهند که در این زمینه بر اساس گزارش‌های رسیده رفت و آمدها به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

اعمال محدودیت شدید در مبادی ورودی به خراسان رضوی

هم چنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سفر خود را به مشهد لغو کردند و به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ‌گونه تمهیدی برای پذیرایی از زائران و مسافران در نظر گرفته نشده است، از مردم تقاضا دارم از سفر به استان خودداری و سفر خود را به یک زمان دیگر موکول کنند.

حسن جعفری در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، در تشریح مصوبات این جلسه با اشاره به آغاز غربالگری بهداشتی در 14 نقطه از ورودی‌های استان طی روزهای گذشته اظهار کرد: در جلسه امروز مصوب شد که این غربالگری شدت بیشتری بگیرد و اکیپ‌های مستقر ضمن حضور ویژه تر، کلیه مبادی ورودی به استان را کنترل و افرادی که مشکوک هستند را شناسایی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد، کلیه سایت‌هایی که در ارتباط با اجاره خانه مسافر فعالیت می‌کنند، مسدود شوند و از فعالیت آن‌ها ممانعت به عمل آید.
جعفری با بیان اینکه محدودیت‌های شدیدی در کنترل تمامی مبادی ورودی به استان نظیر فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری اعمال می‌شود، تصریح کرد: از استان‌هایی که پرخطر هستند، درخواست می‌کنیم تا به مقصد خراسان رضوی مسافر اعزام نکنند چراکه از ورود این مسافران جلوگیری به عمل خواهد آمد.

از تردد غیرضروری بین شهرستانی جلوگیری می‌کنیم
وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی هم در حوزه مدیریت تردد اتباع بیگانه اتخاذ شده است، تاکید کرد: مجددا به مردم فهیم استان تاکید می‌کنم که وضعیت خراسان رضوی بحرانی است و تقاضا دارم هم استانی‌های محترم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا شاهد شیوع بیشتر این ویروس نباشیم.
وی گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و مطابق مصوبه ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی، از ترددهای غیرضروری بین شهرستانی جلوگیری خواهد شد.

 فرماندار: هم وطنان به مشهد سفر نکنند

هم چنین فرماندار مشهد گفت: از هموطنان عاجزانه خواهشمندم در آستانه سال نو سفر به مشهد مقدس را با نذر سلامتی خود و خانواده به تعویق انداخته و در فرصت‌های بعدی پس از ریشه‌کنی ویروس کرونا، به پابوسی حرم نورانی حضرت امام رضا (ع) مشرف شوند.

محمد رضا هاشمی با بیان این مطلب افزود: صحن و سرای ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همیشه به روی عاشقان و زوّار آن حضرت باز و گشوده بوده و ملجاء و پناهگاه مشتاقان و مرهم و میزبان دل‌های دلبستگان به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

او ادامه داد: امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا، الزام به اتخاذ تمهیدات بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات و به ویژه سفر و تصمیم مبتنی بر خیر و صلاح ملت ایران مبنی بر لغو سفر نوروزی رهبر معظم انقلاب برای سخنرانی سالانه در سرای ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و لغو برنامه‌های ویژه تحویل سال نو توسط تولیت آستان قدس رضوی، گویای عمق ماجرا و اهمیت موضوع سلامت مردم ایران اسلامی است.

او گفت: با وجود آمادگی و اشتیاق ستاد اجرایی خدمات سفر استان و شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی و اتخاذ تدابیر لازم از ماه‌ها قبل، اینجانب به عنوان خادم و خدمتگزار هموطنان بزرگوار خواهشمندم هموطنان تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا به مشهد سفر نکنند.

فرماندار مشهد افزود: بی تردید به مدد و دعای هموطنان عزیز، مردم شریف مشهد، تلاش شبانه روزی کادر پرتلاش و خدوم پزشکی، همه دلسوزان، مدیران و کارکنان استان و شهرستان به زودی این بیماری ریشه کن خواهد شد و ما نیز به عنوان خادمان، با افتخار و امکاناتی ویژه آماده پذیرایی و میزبانی از عاشقان حضرت امام رضا (ع) خواهیم بود.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی تاکنون با اضافه شدن ۱۱۰ مبتلای جدید به ۳۹۵ نفر رسیده است.

۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  ۲۸ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌جام و گناباد هم هر کدام یک فوتی داشته‌اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *