از ناکامی در خارج از خانه تا دریافت 200مین گل؛

بحران‌زده‌ها در جستجوی خوشبختی

مانی پویا

به نظر می‌رسد شهر خودرو باید هرچه سریع‌تر روند خوب روزهای ابتدای فصل خود را پیدا کند و از نتایج نوسانی دوری کند.

تیم فوتبال شهر خودرو مشهد در رقابت‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر باشگاه‌‌های کشور مقابل میزبان بدون تماشاگر خود پرسپولیس با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا هفته تلخی را پشت سر بگذارد.

شهر خودرویی‌ها در دیدار هفته قبل خود کامبک خوبی مقابل نفت مسجد سلیمان داشتند و توانستند این تیم را در مشهد زمین‌گیر کنند و به نوعی انتقام بازی حذفی خود را که در زمان گل محمدی رقم خورده بود از این تیم بگیرد و به نظر می‌رسید با روحیه بهتری مقابل پیروزی صف‌آرایی کنند.

آنها در همان 15 دقیقه نخست نیمه اول مقابل یاران گل محمدی سرمربی سابق خود دست‌ها را بالا بردند و شکست این تیم رقم خورد تا مقداری از کورس قهرمانی و البته کسب سهمیه عقب بیفتد.

رقبای آنها بجز فولاد خوزستان نیز در این هفته البته نتایج مناسبی نگرفتند و یا شکست خوردند و یا مقابل رقبای خود با نتیجه تساوی متوقف شدند.

بنظر می‌رسد شهر خودرو برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر نیازمند به یک ریکاوری اساسی باشد زیرا شاید روند فعلی بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا مقداری آنها را در جدول لیگ نیز عقب بیندازد.

شهر خودرو البته قبل از این دیدار با بحران روبرو شد و دو بازیکن اصلی خود را یکباره از دست داد تا نتواند از آنها در دیدار مقابل پیروزی بهره بگیرد و این گونه بود که مقداری تمرکز این تیم بهم خورد.

شهر خودرو باید چشم به دیدارهای آتی خود داشته باشد و البته در این میان بسیار مهم است که در مشهد و در حالی که میزبان است امتیازات را از دست ندهد تا سال آینده را نیز در آسیا حضور داشته باشد.

شهرخودرو خارج از خانه نمی‌برد!

شکست تیم شهرخودرو در دیدار برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی نشان داد که نتایج سینوسی این تیم همچنان ادامه دارد.

شاگردان مجتبی سرآسیایی این روزها عادت کرده اند که بازی های خارج از خانه خود را با پیروزی تمام نکنند. نکته جالب درباره آنها اینکه، مشهدی ها برعکس بازی های دور از خانه، در دیدارهایی که میزبان هستند با پیروزی بازی های خود را به اتمام می رسانند. نگاهی به نتایج هفته های اخیر شهرخودرویی ها این نکته را به خوبی نشان می دهد.

شهرخودرو در بازی های خارج از خانه خود از هفته پانزدهم توانسته به دو تساوی برابر شهرخودرو و شاهین و دو شکست برابر فولاد خوزستان و پرسپولیس دست پیدا کنند. اما در سوی دیگر آنها در سه دیدار خانگی اخیر خود برابر پیکان، ماشین سازی و نفت مسجدسلیمان با برد به پایان رساندند.

اتفاق عجیب درباره این روند شهرخودرویی ها اینکه، آنها در آغاز بازی های خود در لیگ نوزدهم چهار دیدار خارج از خانه خود را با سه پیروزی و یک تساوی پشت سر گذاشتند تا با میانگین 2.5 امتیاز به ازای هر بازی به عنوان یکی از بهترین تیم های خارج از خانه شناخته شوند.

رسن مشهدی‌ها را دویست گله کرد

گل دوم پرسپولیس برابر شهر خودرو در رقابت های هفته بیست و یکم لیگ برتر، دویستمین گل خورده تاریخ باشگاه مشهدی در رقابت های مختلف بود.

حالا شش فصل از حضور دوباره مشهدی‌ها در لیگ برتر می‌گذرد؛ پس از انحلال تیم‌هایی چون ابومسلم، پدیده با خرید امتیاز تیم مس سرچشمه فعالیت خود را از لیگ یک آغاز کرد و در فصل نخست توانست جواز حضور در لیگ برتر را پیدا کند و حالا آنها 6 سال متوالی است که در رقابت های لیگ برتر کار خود را دنبال می‌کنند.

صعود پلکانی مشهدی‌ها از پله‌های آمال و آرزوهایشان باعث شد تا از یک تیم فانوس به دست در جدول، یک رقیب آسیایی و مدعی در جدول بسازند و حالا تجربه شیرین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را برای نخستین بار در تاریخ فوتبال خراسان رقم بزنند.

در طول حیات 7 ساله شهر خودرو، آنها در چهار تورنمنت مختلف شرکت کرده‌اند؛ لیگ برتر، لیگ دسته اول، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا. رویارویی با مربی سابق و پرسپولیس، گل محمدی، 213 بازی تاریخ شهر خودرو (پدیده) بود که یک رکورد به یاد ماندنی در آن به ثبت رسید.

شکست سنگین و سه گله مشهدی‌ها برابر سرخپوشان پایتخت باعث شد تا آمار خط دفاعی آنها از عدد 200 عبور کند و بشار رسن ستاره عراقی پرسپولیس بازیکنی بود که توانست 200‌مین گل خورده تاریخ شهر خودرو (پدیده) را وارد دروازه سید مهدی رحمتی کند.

حالا با ثبت این عدد، شهر خودرویی‌ها به صورت میانگین در هر مسابقه 0.94 گل خورده دارند که برای یک تیم شهرستانی و خصوصی آمار چندان منفی به شمار نمی‌رود و می‌تواند با توجه به حضور سنگربان باتجربه‌ای چون سید مهدی رحمتی و مدافعان خوبی مثل حسین مرادمند و علی نعمتی نیز بهبود یابد.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *