در گفت‌وگو با رئیس هیئت ژیمناستیک استان، مطرح شد:

اعزام نماینده به مسابقات در تمام زیرشاخه‌ها

انسیه سروش
ژیمناستیک یک ورزش پایه و بنیادی هست که در تمام کشورهای دنیا به آن اهمیت زیادی می‌دهند و در بسیاری از کشورهای توسعه ‌یافته اجباری است. این ورزش از سنین 4 و 5 سالگی قابل اجرا و مجموع پارامترهای مختلفی که در رشته‌های ورزشی دیگر وجود دارد مثل: قدرت، سرعت، چابکی و انعطافپذیری است.
رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: هیئت ژیمناستیک استان جزو هیئت‌های برتر کشور انتخاب شده که در این رابطه نیز از استاندار محترم و مدیر کل ورزش و جوانان، لوح تقدیر دریافت کرده‌ایم. حضور 4 مدرس رسمی در فدراسیون ژیمناستیک و اعزام نماینده به مسابقات در تمام زیر شاخه‌ها، نشانی دیگر از موفقیت هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی است.
حسین معماریان در گفت و گو با خبرنگار صبح امروز، افزود: آنچه که در تقویم ورزشی آینده خود داریم، تقویت و حمایت از شهرستان‌ها، برگزاری آزمون‌های سطح‌بندی مدون و طبقه بندی شده در شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات لیگ باشگاه‌های استان در بخش پسران است. مسابقات باشگا‌ها در بخش دختران برگزار و با استقبال خوبی از طرف شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، گلبهار، خواف، تایباد و سبزوار مواجه شد. برای جبران کمبودهای شهرستان‌ها، با آموزش و پرورش، بهزیستی و شهرداری در جهت توسعه ورزش ژیمناستیک پروتکل همکاری داریم.
وی در ادامه تصریح کرد: در ورزش همگانی حدود 7600 ورزشکار سازمان یافته داریم و فعالیت دو گروه دختران و پسران در 18 هیئت شهرستانی نشان از وضعیت خوب هیئت ژیمناستیک در بخش عمومی سازی است. در بخش قهرمانی نیز موفقیت‌های بسیاری داریم. در زیر شاخه ایروبیک ژیمناستیک (ایروژیم) مقام اول نوجوانان و جوانان کشور را داریم که قهرمانان ما برای اولین بار به مسابقات جهانی اعزام شدند، در بخش ژیمناستیک هنری مقام اول نوجوانان پسر، با کسب 5 مدال طلا و 4 مدال نقره و 1 مدال برنز در کشور و در بخش دختران با 1 مدال طلا و 2 مدال نقره مقام چهارم کشوری را کسب کردیم.
رئیس کمیته ایروبیک فدراسیون ژیمناستیک کشور ابراز کرد: در بخش پارکور مدال برنز جوانان کشور و در بخش ژیمناستیک ریتمیک دختران برای اولین بار، 1 مدال طلا و 4 مدال نقره و 1 مدال برنز را به دست آوردیم. در اردوی تیم ملی نوجوانان ایران نیز 4 نفر از قهرمانان ما شرکت داشتند که این اردو نتایج بسیار خوبی برای قهرمانان و مربیانی که به آن دعوت شده بودند، داشت. یکی ازقهرمانان نوجوان به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و سه نفر دیگر به مسابقات آسیایی دعوت شدند، البته برگزاری مسابقات آسیایی از طرف کنفدراسیون آسیا لغو گردید.
وی در خصوص فعالیت هیئت در بخش آموزش ابراز کرد: دوره های مربیگری بسیار خوبی تدارک دیده شد و ضمن دریافت مجوز برگزاری 8 دوره مربیگری در استان و همچنین اخیرا دوره داوری درجه 2 ژیمناستیک هنری آقایان، دوره داوری درجه 3 ژیمناستیک هنری بانوان و دوره داوری درجه 3 ایروژیم برگزار گردید.
معماریان اظهار کرد: در مجموع سال موفق و خوبی را پشت سر گذاشتیم. انشاالله با برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم در بخش سخت‌افزاری پایگاه قهرمانی ژیمناستیک بتوانیم شرایط بهتری را برای قهرمانان خود فراهم کنیم. تا کنون نیز امکانات بسیار خوب آموزشی و کمک آموزشی تدارک دیده‌ایم؛ ساخت چاله ابر، خریداری پیست بادی و تشکهای استاندارد ایمنی از همین موارد هستند.

ژیمناستیک مادر همه ورزش‌ها
نائب رئیس هیئت ژیمناستیک گفت: ژیمناستیک دختران در سطح کشور دارای وضعیت مطلوبی است و می‌توان گفت که روزهای خوبی را سپری می‌کنیم. در این ورزش همه زیر شاخه‌ها: ژیمناستیک هنری، ژیمناستیک ریتمیک، ایروبیک ژیمناسیک، ترامپولین، ژیمناستیک آکروباتیک (آکروژیم) فعال هستند؛ لازم به ذکر است ژیمناستیک هنری بانوان خود شامل چهار اسباب حرکات زمینی، موازنه، پرش خرک و چوب موازنه است.
شمسی شجاعی در گفت‌ و گو با خبرنگار این رسانه ضمن ابراز خوشحالی از سهیم بودن ژیمناستیک در سایر ورزش‌ها، افزود: ژیمناستیک علاوه بر اینکه پایه سایر رشته‌های ورزشی است به عنوان مادر ورزش‌های دیگر نیز معرفی می‌شود. ژیمناست‌ها اگر در رشته خود به مقام عالی دست پیدا نکنند، در رشته‌های دیگر حتما موفق خواهند بود.
وی خاطر نشان کرد: مسابقات ژیمناستیک برای بانوان در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود که البته امسال برای سنین زیر 12 سال مسابقات ترامپولین هم برگزار شد. امسال برای اولین بار در مسابقات ترامپولین شرکت کردیم که مقام چهارم را کسب کردیم. در ایروبیک ژیمناستیک مقام سوم کشوری و در ژیمناستیک هنری نیز در سال‌های متوالی موفق به کسب مقام بوده و در هر دو سالی که المپیاداستعدادهای برتر برگزار شد، مقام سوم را کسب کردیم.

پدیده ژیمناستیک کشور در خراسان رضوی
دبیر هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: امسال مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در رده ‌سنی نوجوانان برگزار شد که ورزشکاران ما مدال طلای قهرمان قهرمانان و نقره نائب قهرمان کشور را کسب کردند و فدراسون ژیمناستیک ج.ا.ا. این دو ورزشکار امیرمحمد رحمانی و مهرشاد دستوارد را به عنوان پدیده معرفی کردند و تیم خراسان رضوی بر سکوی اول ایستاد. مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار و در این مسابقات قهرمان وهاب ناصری مدال نقره بارفیکس جوانان و امیرحسین حسین‌زاده مدال نقره حرکات زمینی بزرگسالان را کسب کرد. لازم به ذکر است یکی از ورزشکاران ما، عرفان غزلی که به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در مسابقات استعدادهای برتر حاضر شود؛ از طرف فدراسیون ژیمناستیک ج.ا.ا. به اردوی تیم ملی جوانان برای انتخابی مسابقات آسیایی سال 99 دعوت شده است که آرزوی موفقیت برای این ورزشکار با اخلاق دار یم.
حسین نیکرو در گفت و گو با خبرنگار این رسانه افزود: ژیمناستیک استان در شرایط مناسبی است و با مربیان فنی و دلسوزی که در ساختار خود دارد با سرعت خوبی رو به پیشرفت است. امسال میزبان اردوی تیم ملی ژیمناستیک هنری نوجوانان کشور بودیم که این اردو در شرایط استاندارد از لحاظ تجهیزات و لوازم، اسکان، تغذیه و همچنین از لحاظ فنی با رضایت کامل فدراسیون برگزار شد.
وی در ادامه گفت: در چند سال گذشته مسابقات استانی در ردههای سنی 7 تا 12 سال به صورت منظم برگزار نشده است که این امر انگیزه‌های ورزشی مربیان و ورزشکاران را در سنین پایه کم کرده است. برای رفع این مسئله و ایجاد انگیزههای بیشتر، مسابقات لیگ استانی ژیمناستیک هنری را تدوین و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به امید خدا اولین دوره مسابقات لیگ استانی را در سال 98 شروع خواهیم کرد و امیدواریم در سال‌های آینده شرایط مطلوب‌تری را شاهد باشیم.
نیک‌رو خاطر نشان کرد: از برنامه‌های اصلی هیئت این است که در سال 99، همزمان با برگزاری لیگ باشگاه‌های استان، آزمون‌های سطح‌بندی مدون و طبقه‌بندی شده با نگاه به یکسان سازی آموزش، توسعه عمومی و همه جانبه ژیمناستیک که توسط یک کارگروه فنی و مختصص تدوین شده است را در سطح استان برگزار کند. هدف کلی از این فرایند شناسایی مستعدین و سوق آنها به سمت قهرمان‌پروری است.
وی اظهار کرد: در خصوص زیر شاخه‌های دیگر، امسال توانستیم برای اولین بار تیم بزرگسالان ترامپولین را به مسابقات لیگ قهرمانان کشور اعزام کنیم. ما یکی از قطب‌های ایروبیک ژیمناستیک کشور هستیم به طوری که سال‌هاست خراسان رضوی نماینده‌ای در تیم ملی و مسابقات برون مرزی دارد. اخیرا در بهمن ماه 98 در مسابقات لیگ جوانان و بزرگسالان کشور، باشگاه استاد علی یزدزاد با اسپانسری هیات ژیمناستیک خراسان رضوی در مجموع دو رده سنی قهرمان کشور شد. در این مسابقات مدال برنز انفرادی جوانان و بزرگسالان، مدال طلای “سه نفره” جوانان، مدال برنز “پنج نفره” جوانان، مدال برنز “سه نفره” بزرگسالان و مدال طلا ” پنج نفره” بزرگسالان را کسب کردیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *